Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2017. november 8. 10:12 Tech

Bajba kerül a Snapchat, ha nem tudja megoldani, hogy ne csak az amerikai tinik imádják

Hiába adtak le alaposan az elemzők a várakozásaikból, a Snapchat nevű közösségi médiás alkalmazás mögött álló cégnek, a Snapnek még ezeket a számokat sem sikerült teljesítenie a legutóbbi negyedéves jelentése szerint.

Ahogy a Financial Times is rámutat, az aktív felhasználók száma az elmúlt három hónapban mindössze 5 millióval nőtt, a bevétel pedig éves összehasonlításban 126 százalékkal emelkedett, ám ez egy hasonlóan ambiciózus amerikai tech cégtől harmatgyenge teljesítmény.

A Snapchat fantasztikusan jól teljesít egy szempontból: továbbra is az amerikai tizenévesek kedvenc kép- és videómegosztó szolgáltatása. Egy átlagos amerikai felhasználó naponta 25-ször is ránéz az üzeneteire. 

A probléma mégis súlyos, és egy tőmondatban összefoglalható: rajtuk kívül mások nem fogékonyak a szolgáltatásra.

A Snap ezért azt tervezi, hogy átszabja az applikációt a könnyebb és logikusabb használhatóság érdekében. Ezzel azonban ingoványos talajra érkezik, az amerikai tinik ugyanis jórészt pont azért szeretik a Snapchatet, mert számukra a használata szórakoztató, és legfőképpen a szüleiktől is mentes övezetben érezhetik magukat. A Snapnek most úgy kellene átalakítania magát, hogy ez az intimitás megmaradjon, ám valahogy a szülők mégiscsak rászokjanak, tipikusan a Facebook mellé, vagy inkább helyette.

Evan Spiegel, a Snap alapító-társtulajdonosa előre figyelmeztetett, hogy az átalakítás rövid távon várhatóan minden tekintetben felbolygatja majd az üzletmenetet, de azzal nyugtatta a munkatársait, hogy végső soron a Snapchat eddig is az állandó, csak kevésbé látványos változásokban élt.

A részvényesek azonban már most is zaklatottnak érezhetik magukat, a márciusi tőzsdei bevezetéskor a papírjaik 24,5 dollárt értek, most azonban csak 13-ért tudnának megválni tőle. Ők valószínűleg csak döbbenten nézik, hogy Spiegel az átalakítással egycsapásra szinte minden eddigi stratégiai döntést átírt.

A Snap egyébként óriásit bukott a Spectacles nevű videókamerás szemüvegével. A raktárban 40 millió dollár értékben porosodnak a szemüveg alkatrészei, mert a kezdeti lelkesedést látva Spiegelék azt hitték, nagy lesz a kereslet a termékre, és alaposan berendeltek. Ezt azonban végül még az amerikai tinik sem ették meg, és bár a Spectacles eddig 20 millió dollár bevételt termelt, a 40 milliós raktárkészletet most le kellett írni a könyvekben.

Fotó: AFP/Europress

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Evan Spiegel Snap Snapchat Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bucsky Péter
2024. március 28. 12:41 Támogatói tartalom, Tech

Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány

Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben.

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Fontos

Elek Péter
2024. április 24. 04:35 Pénz

Olyan gazdagok a nyugdíjba vonuló amerikaiak, hogy azt még a forint is megérzi

Amerikai infláció: volt, van, lesz; és az emiatt magasan ragadó dollárkamatokhoz mérik minden más deviza hozamát - a forintét is.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.