A Procter & Gamble márkabejegyzési kérelmet adott be Amerikában néhány olyan rövidítésre, amely leginkább a tizenévesek szövegcentrikus kommunikációjából ismert, vagy egyenesen ott keletkezett. A legismertebb talán a WTF, ami a “what the fuck” rövidítésének felel meg.
A világ egyik legnagyobb fogyasztási cikkeket gyártó, és márkáival a magyar áruházak polcain is jelen lévő vállalata szeretné márkává tenni ezen kívül a LOL (laugh out loud, azaz “hangosan nevet”) az NBD (no big deal, azaz “nem nagy ügy”) és a szintén káromkodós FML (fuck my life, ami az aktuálisan siralmas élethelyzetet jelöli) rövidítéseket is.
A CNBC szerint a cég a folyékony szappanoknál, a mosogatógép-tablettáknál, a tisztítószereknél és a légfrissítőknél vetné be a rövidítéseket. A P&G egyelőre nem válaszolt arra a kérdésre, hogy pontosan mit szeretne tenni a hárombetűs márkanevekkel, de úgy tűnik, hogy az amerikai bejegyzési hivatalban is ugyanez a kérdés merült fel, mert bővebb magyarázatot kértek a vállalattól.
A cégnek januárig kell kiegészítenie a megfelelő indoklásokkal a kérelmét, addig a szakemberek csak arra tudnak tippelni, hogy a P&G a tizenéves fiatalok irányába szeretne nyitni az új jelölésekkel, esetleg úgy, hogy a rövidítések feloldása játékos formában nem az lesz, mint amire most mindenki gondol.
Élet
Fontos