Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2024. május 31. 18:42 Közélet, Vállalat

Így gyorsan összejön a következő 1000 milliárd is Mészáros Lőrincnek

A magyar építőiparban még soha nem láttunk akkora nyereséget, mint amekkorát tavaly a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. összehozott. A közel 51 milliárdos profitot egy az egyben ki is vette a cégből a felcsúti milliárdos.

Mi történt? Egészen döbbenetes számokat tett közzé éves jelentésében a V-Híd Zrt. A 100 százalékban Mészáros Lőrinc tulajdonában álló vállalat, amely tíz éve még nem is létezett, 2023-ban akkora profitot ért el, amilyenre még nem volt példa az iparágban.

  • A vállalkozás saját megfogalmazása szerint „a magyarországi építőipar egyik legfiatalabb, dinamikusan fejlődő vállalata, amely az ország számos pontján valósít meg európai uniós és hazai finanszírozású vasútépítési projekteket”.
  • Mindez azt jelenti, hogy a vállalat teljesen állami és uniós megrendelésekből él. Ezek közül is kiemelkedik a Déli Körvasút megépítése, amelyet 338 milliárd forintos ajánlattal nyert el a cég, és amelyre tavaly ősszel a Szabad Európa beszámolója szerint 101 milliárd forintnyi előleget kapott az államtól.

Számokban: A V-Híd tavaly 168,5 milliárd forintos árbevételt ért el, ami 60 milliárdos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz és több mint 100 milliárdos bővülést a 2021-es szinthez képest. A vállalat profitja azonban még ennél is gyorsabb ütemben nőtt. Az idei 51 milliárd a tavalyi nyereségnek a bő duplája, a két évvel korábbinak pedig jóval több mint a háromszorosa.

  • Mostanáig a profitrekordot a Mol tornyot felhúzó Market Építő Zrt. tartotta az építőiparban 2021-es 36,5 milliárdos nyereségével. Az egykori Fidesz-pénztárnok Simicska Lajos Közgépe a legjobb évében is csak 13 milliárd forintig jutott.
  • Mészáros Lőrinc nem finomkodott a nyereséggel, a V-Híd egy az egyben kifizette osztalékként az eredményt a tulajdonosnak. Ez az összeg a felcsúti milliárdos mércéjével mérve is jelentős, még akkor is, ha vagyonát legutóbb már közel ezer milliárd forintra becsülték.

Felülnézet: Korábban írtunk róla, hogy Mészáros Lőrinc egy másik építőipari cége, a Záév Zrt. milyen rendkívül magas profitrátával működött. A vállalat árbevétel-arányos nyeresége meghaladta a 30 százalékot, miközben az iparágban az elmúlt években alig 6-10 százalék között mozgott az átlag.

  • A V-Híd azonban még a másik Mészáros-cég profitabilitását is felülmúlta. Ráadásul úgy, hogy az árbevétele is sokkal magasabb volt. Így jövóhetett össze a rekornyereség.
  • A Záév esetében is jeleztük, hogy az ilyen cégeknél ritkán magyarázza az a kiugró profitabilitást, hogy a konkurenseknél hatékonyabban építenek. A V-Hídnél ez különösen szembetűnő: a vállalat 2022-ben is már csak hat fizikai alkalmazottat foglalkoztatott, tavaly azonban már egy fizikai munkásuk sem volt*Acégnek mind a 223 alkalmazottja szellemi foglalkoztatott volt..

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKolozsváron metrót építenek annyi pénzből, amennyiért a Déli Körvasutat fejlesztik BudapestenSőt, ha figyelembe vesszük, hogy a budapesti vasútfelújítás nem is érinti a vonal teljes hosszát, akkor olcsóbbra jön ki a kolozsvári metróépítés kilométerenkénti költsége.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég Mészáros Lőrincnek is ritkán jön össze ilyen nyereségrátaHarminc százalékos nyereségrátával működött tavaly Mészáros Lőrinc egyik legnagyobb építőipari cége. Az így keletkezett 17 milliárdos profitot ki is veszik a cégből.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTaláltunk 117 milliárd forintnyi extraprofitot ott, ahová a kormány nem akar nézniNagyon látványos, hogy mennyivel több nyereséget érnek el az építőiparban a kormánnyal jó kapcsolatot ápoló nagyvállalkozók cégei.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet Vállalat Mészáros Lőrinc osztalék V-Híd Záév Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Mészáros R. Tamás
2024. szeptember 25. 04:39 Közélet

Saját farkába harap a magyar modell, ennek tünete, hogy nem fogyasztunk

A rövid távú okok mellett a kormány hosszú ideje követett gazdaságpolitikai irányvonala is erősen közrejátszik abban, hogy nem költünk többet.

Stubnya Bence
2024. szeptember 24. 05:02 Közélet, Vállalat

„Egyszerű matematikai kérdéssé” válhat félmillió magyar jövő évi béremelése

A garantált bérminimum marad, de túl sokat nem nőhet, ha 2027-re a rendszeres átlagkereset 50 százalékára szeretnék növelni a legalacsonyabb béreket.

Jandó Zoltán
2024. szeptember 23. 16:41 Közélet, Pénz

Megújulhat a reptérre vezető út, jöhet az olimpia

Két év múlva kezdődhet a ferihegyi repülőtérre vezető út felújítása. A projekt felpörgetése valószínűleg nem teljesen független az újból előkerülő olimpiarendezési elképzelésektől.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. szeptember 26. 17:21 Adat

A jól keresők már megtakarítanak, a rosszul keresők még alig tértek magukhoz az inflációs sokkból

A magyar társadalom legjobban kereső ötödének reáljövedelme több mint 20 százalékkal nőtt 2021 elejéhez képest, miközben a legrosszabbul kereső 40 százaléké csak valamivel több, mint 10 százalékkal.

Hajdu Miklós
2024. szeptember 26. 12:42 Vállalat

A német és az olasz kormány is halasztaná a belsőégésű motorok tiltását, az egyik legnagyobb gyártó szerint ez szürreális ötlet

Az autógyártók mellé állt két európai kormány is a környezetvédelmi normák lazításának ügyében, Carlos Tavares, a Stellantis-csoport vezetője szerint viszont ismert volt a határidő, és most eljött a verseny ideje.

Jandó Zoltán
2024. szeptember 26. 04:51 Adat, Vállalat

Kubatov Gábor elbüszkélkedett azzal, hogyan fojtogatja a rengeteg pénz a magyar focit

A Ferencváros ma már annyit fizet játékosainak, hogy a focistáknak anyagi szempontból az öt legfontosabb európai liga közé tartozó francia élvonal sem vonzó.