Nem riasztja el a fiatalokat, hogy egy globális tanácsadónál az átlagosnál sokkal többet kell dolgozni, viszont fontosabb nekik a vállalat társadalmi hatása, mint a korábbi generációknak volt – utóbbi a legnagyobb különbség az y és a korábbi generációk között, mondja a Boston Consulting Group (BCG) régiós vezetője.
Juhász László szerint a nagyvállalatok legnagyobb problémája ma a méretükből fakadó lassúságuk, miközben a környezetük azt követeli, hogy minden korábbinál gyorsabbak legyenek, különösen a fejlesztésekben.
A változó környezet hatalmas lehetőség a fiataloknak, akik viszonylag gyorsan és rugalmasan képesek értelmes munkát végezni – már nem kell 25 évet lehúzni valahol, mert a karrierutak nagyon felgyorsultak. Ennek persze vannak árnyoldalai is. Rákérdeztem például arra, hogy a BCG és a hozzá hasonló globális tanácsadók vajon nem csupán halálra terhelhető és a nemzetközi hálózatba a nyugatinál jóval olcsóbban beterelhető jól képzett munkaerőként tekintenek az itteni fiatalokra?
A G7 Beszélgetésekben szó van arról is, hogy az utóbbi évek legfontosabb vállalati szervezeti, munkaszervezési modellje a kis tech startupoktól érkezett a nagyvállalatokhoz, nem pedig fordítva. Ez egyrészt jó, mert az új szemlélet a merevebb iparvállalati hierarchiákban is egyfajta demokratizálódást hozhat, ami igencsak jót tehet az ott dolgozó munkások közérzetének. Másrészt meg nagyon is érdekes, mert mindig azt gondoltuk, hogy a nagyok tanítják a kicsiket, mégis úgy fest, hogy ez az utóbbi időben épp fordítva történik.
Nem nagyon látok olyan vállalatot, ahol ne tudná azt a menedzsment, hogy az a fajta hierarchikus működési mód, ami jellemző volt a hagyományos szervezetekre, már nem tartható fenn.
Podcast a G7-en!
Podcast
Fontos