A friss nyugat-európai mobiltelefon-eladási adatok fontos eltéréseket mutatnak a globális számokhoz képest. A mértékadónak tekintett IDC szerint Európában az idei harmadik negyedévben 2019-hez képest kis mértékben csökkentek az eladások, de a piac jelentős részét továbbra is a Samsung-Apple páros uralja, 35,6 illetve 28,5 százalékos részesedéssel.
A két vezető márka összesített 64,1 százaléka egy évvel korábban 62,2 volt, vagyis az arányokat nézve még erősödött is a két nagy társaság összesített pozíciója. Lényeges változás azonban, hogy most már úgy tűnik, nem a Huawei, hanem a Xiaomi lehet a legnagyobb kínai kihívó: a cég több mint 150 százalékkal növelte az eladásait, jelenleg 12,8 százalék a részesedése és egy év alatt letaszította a Huawei-t a dobogóról (utóbbi értékesítése egy év alatt csaknem 60 százalékkal zuhant).
Globális szinten viszont ugyanebben az időszakban nem volt ennyire éles a harc. A Samsung elsősége nem forgott veszélyben (jelenleg 23 százalék a részesedése), és a Huawei tartja a második helyét (14,9 %), és bár a Xiaomi közelít (13,5 %), egyelőre még nem érte be. Az Apple már egy éve is negyedik volt, viszont ezt a helyet 12,4 százalékos részesedéssel stabilan tartja.
Tech
Fontos