Nem bírja tovább a dél-koreai LG az okostelefon piacának kegyetlen árversenyét, és üzleti megfontolások miatt inkább kiszáll a piacról. Ahogy a BBC írja, a döntés abban az értelemben nem meglepetés, hogy a cég már januárban jelezte, mérlegeli a telefonbizniszben rejlő lehetőségeket, mivel ez az üzletága az elmúlt hat évben összesen 4,5 milliárd dollár veszteséget termelt.
Az LG a piaci részesedéseket tekintve egyáltalán nem teljesített rosszul, sőt, a Samsung és az Apple mögött sokáig stabil harmadiknak tűnt a világpiacon, az öldöklő verseny miatt azonban mégsem ért el profitot. A hírek szerint a társaság tárgyalt az üzletág eladásáról is, de nem sikerült megfelelő vevőt találnia.
A dél-koreai márka egyébként a hazai piacon és Észak-Amerikában kifejezetten népszerű, tavaly azonban már csak 28 millió készüléket adott el, miközben a Samsung majdnem tízszer többet. A bezárást az is indokolja, hogy az okostelefon jelenleg az LG öt nagy üzletága közül a legkisebb, és a társaság most jó okkal kommunikálja a lépést úgy, hogy ezentúl minden erejét a négy másik területre tudja majd koncentrálni.
A szórakoztató elektronikai szegmens továbbra is jól megy, az LG például a tévék világpiacán a Samsung mögött a második legnagyobb gyártó, az új technológiai területek közül pedig az elektromos autók alkatrészbeszállítóival vannak ígéretes együttműködései.
A mobilpiacon az LG kivonulásából várhatóan a Samsung és a legnagyobb kínai gyártók profitálhatnak.
Tech
Fontos