A generatív mesterséges intelligencia és a MI-vel kapcsolatos projektek olyanok, mint az úthenger: el kell döntenünk, hogy elé állunk és próbáljuk megállítani, vagy felülünk rá és próbáljuk hajtani. Úgy gondolom, minden cégnek jobb, ha inkább felül, és megpróbálja irányítani ezt a dolgot – mondta Turny Ákos, a Boston Consulting Group (BCG) projektigazgatója a podcastban.
A beszélgetést ide kattintva vagy bármely podcast lejátszóban lehet meghallgatni:
A MI bevezetése a céges folyamatokba elsősorban nem technológiai kérdés. A generatív MI vagy MI-alapú projekteknél a siker 10 százalékát teszi ki az algoritmus, amit használunk, 20 százaléka a technológia, az adatok és a platform, és a maradék 70 százaléka a folyamatokról és az emberekről szól. Ha nincs egy erős vállalati kultúra vagy nyomás a cégvezetés felől, nem igazán fog áttörni. Ugyanilyen fontos, hogy meglegyenek a megfelelő képességek, szabályzott folyamatok a kezeléséhez szervezeten belül – ez egy kulturális váltás, amit tudni kell menedzselni, a jéghegy víz alatti része.
Az első lépés, hogy a meghatározó szereplők megértsék, miről szól ez a technológia, kezdjék el használni, játszani vele. Utána jönnek a felhasználási módok, amikből kettőt-hármat érdemes kiválasztani és ezekkel foglalkozni. Ezzel együtt meg kell határozni a cég stratégiáját, hova szeretne eljutni a MI segítségével, majd jöhet az alapok kiépítése, technológia, a szervezet szintjén, és ha ez kicsiben működik, utána lehet skálázni.
A most megjelent ChatGPT-4o különlegessége, a gyorsabb és hatékonyabb működésen túl, hogy újra definiálja az ember-számítógép interakciót. A fejlett multimodalitásnak köszönhetően egyszerre tud érzékelni, kezelni és előállítani szöveget, képet és hangokat, ez pedig hatalmas ugrást jelent. Szinte emberszerűen lehet társalogni vele, a valós párbeszédekhez hasonló gyorsasággal válaszol a kérdésekre, nincs benne egy-két másodperces várakozás sem.
A podcast megjelenését a Boston Consulting Group támogatta.
Podcast
Fontos