A 2002-ben indult, 2002 és 2005 között különösen népszerű, majd 2014-ben megszűnt magyar közösségi hálózat, az iWiW-hez kapcsolódó védjegyek már lejártak, azonban a kormánypárti Mediaworks megvásárolta és tavaly augusztus óta jogutódként birtokolja a logót és brandet a védjegyoltalom-adatbázis dokumentuma szerint.
Mit jelent ez? Azt, hogy az iWiW-brandet a kormánypropagandáért felelős holding és a NER nem engedte el, és azt jelenleg is szabadon használhatja.
Tágabb perspektíva: Az iWiW 2006-ban került az Origo üzemeltetése alá. A cég kormányközelbe kerülése idején, 2014-ben aztán végleg lekapcsolta a magyar közösségi hálót – akkor már a Facebooknak egyébként több millió felhasználója volt az országban.
Egy másik próbálkozás: 2020 végén éppen az iWiW mintájára indított el egy magyar közösségi hálózatot Pál Csaba, aki a projektért lelkes hangnemben beszámoló kormánylapoknak akkoriban azt mondta, hogy a Facebook-cenzúra alternatívájaként indította el a magyar közösség által tulajdonolt oltalt, a Hundubot, aminek egyik fő vonása, hogy a magyaroké és “nem alkalmaz politikai cenzúrát”.
Közélet
Fontos