A Mastercard Doppio nevű programja még 2019-ben indult azzal a céllal, hogy megduplázzák a kártyaelfogadó terminálok számát Magyarországon. Ez sikerült: jelenleg nagyjából 300 ezer terminál üzemel itthon, ami nagyon szép szám, különösen úgy, hogy 10-15 százalékkal csökkent a Covid alatt a boltok száma.
A környező országokhoz képest ezzel behoztuk a lemaradást. Nehéz megmondani, mikor érjük el a plafont, mert van még hova fejlődni, de az elmúlt időszakban már nyugodtan tudtam fizetni kártyával akár a lángososnál is – mondta Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója a G7 Beszélgetések legfrissebb epizódjában.
A podcastot ide kattintva vagy bármely podcastlejátszóban lehet meghallgatni:
A jegybank statisztikája szerint 38 százalékos a digitális fizetések aránya jelenleg Magyarországon – pár éve ez még 32-33 százalék volt. Az MNB célja, hogy 2030-ra elérjük a 60 százalékos arányt. Ezt mi a kártyás oldalon szeretnénk még hamarabb elérni, sőt, bizonyos szektorokban – például a kiskereskedelmi hálózatokban – már most 60-70 százalékos a kártyás fizetés aránya a készpénzzel szemben. Ha mindenhol egyszerűbbé, kényelmesebbé tesszük a fizetést egy gombnyomásosra, akkor a kereskedők is inkább elkezdik kínálni a digitális fizetést a vevőknek – mondta a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója.
A kártyaelfogadás ma már 90 százalékban technológiai szolgáltatás, kis része kapcsolódik banki műveletekhez – hangsúlyozta Szász Ferenc. Ennek megfelelően az a trend a magyar piacon is, hogy egyre több pénzintézet lép ki erről a piacról, és szervezi ki vagy alakítja át közös vállalatba ezt a tevékenységet. Most már több mint 60 kártyaelfogadási szolgáltatást kínáló cég van itthon, telített a piac.
Örülünk annak, hogy minél több digitális fizetési lehetőség jelenik meg a piacon, a lényeg, hogy elmozduljunk a készpénztől – jelentette ki Szász Ferenc. A vevőkre bízzuk, melyik digitális fizetést választják, mi azon dolgozunk, hogy ez a kártyás legyen – de például a lengyeleknél a QR-kódos fizetés nagy szeletet hasított ki a fizetésekből, a személyek közötti kifizetéseknél. Részünkről a fő fókusz a kártyaalapú fizettetések innovációján, valamint az elfogadói hálózat építésén van és lesz, ami hosszútávon biztosítja a bankkártyás fizetések térhódítását a készpénzzel szemben.”
A podcast megjelenését a Mastercard Magyarország támogatta.
Podcast
Fontos