Hírlevél feliratkozás
Kasnyik Márton
2019. január 5. 07:26 Podcast

Zsiday Viktor: Ezer milliárdokban mérhető károkat okoz Magyarországon a járadékvadászat

Zsiday Viktor befektetési szakember – akit a zsiday.hu alatt futó blogja és megszólalásai mellett a Hold Alapkezelő által forgalmazott Citadella befektetési alapból és Plotinus Nyrt-ből lehet ismerni – 2019 első vendége a G7 podcastban. A beszélgetést a fenti lejátszás gombra kattintva lehet meghallgatni.

Nem lesz könnyű dolga annak, aki a tőzsdén szeretne pénzt csinálni, mivel az utóbbi években tapasztalt partinak vége. Az eddig pénznyomtatásból pénzvisszaszívás lett, ami ugyanúgy végig fog hullámozni a tőkepiacokon és gazdaságon, csak most negatív előjellel. Ráadásul közben Kína is egy jókora kockázat lett, a nyugati országokban pedig a globalizáció vesztesei fogják megnehezíteni a jövedelmező működést a vállalatoknak. (Erről bővebben itt írt blogján Zsiday.)

A kvantitatív enyhítésnek vagy mennyiségi lazításnak is nevezett QE-t Zsiday egy végső soron káros kísérletnek látja, a jegybanki függetlenség elvesztése pedig valamikor a következő másfél évtizedben vezethet az infláció újbóli feltűnéséhez.

Magyarország esélyeivel kapcsolatban Zsiday rövid távon nem lát nagy esélyt a recesszióra, egyelőre tart az európai konvergencia, és a fogyasztás egy darabig húzhatja az országot maga után. De a külső egyensúly romlása, az EU-s pénzek beáramlásának küszöbön álló visszaesése és a társadalmi tőkébe való beruházások elmaradása nem jelez előre sok jót.

Mélységesen elítélem azt a rendszert, amelyben a szegényebb emberek nem tudnak egyetemre menni

– mondta erről Zsiday. Független intézmények és rendben működő oktatás és egészségügy nélkül nem működhet a felzárkózás Európához.

A hatalmon lévők által űzött járadékvadászat kára nagyobb, mint önmagában a felhalmozott vagyon, akár több ezer milliárd forintos súrlódási veszteséggel jár Zsiday szerint.

A beszélgetésen szóba kerül, hogy mennyiben változtak meg a világ tőkepiaci az utóbbi tíz évben (adott helyzetben veszélyesnek tartja az ETF-eket, a robotokat pedig bennfentes kereskedésnek), a budapesti ingatlanpiac (egyelőre az eddiginél lassabb emelkedés irányába mutatnak a fundamentumok) vagy hogy Zsiday milyen forrásokból tájékozódik (nincs Bloomberg-terminálja).

Kövesd a G7 Beszélgetéseket Itunes-on, Overcaston vagy bármelyik podcast-appon! (De csak miután lájkoltál minket Facebookon és feliratkoztál a hírlevelünkre.) A korábbi adásaink itt vannak.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast globális makrogazdaság podcast tőkepiac zsiday viktor Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2024. november 9. 06:02 Podcast

Sikeres, innovatív magyar cégekhez kiszámítható oktatás és kutatás is kellene

Csehország és Észtország állva hagyta innovációban Magyarországot. A G7 Podcastban Cséfalvay Zoltánt kérdeztük, hogy mit lehetne jobban csinálni.

Bucsky Péter
2024. október 26. 06:10 Podcast

Sok pénzzel nyomul a Balkánon a kormány, de miért jó ez Magyarországnak?

200 milliárd forint kedvezményes kölcsönt nyújt hazánk Észak-Macedóniának. A térség szakértőjével készített podcastunkból kiderül, hogy mire fordíthatják ezt az összeget.

Holtzer Péter
2024. október 19. 06:04 Podcast

Már azt sem tudjuk pontosan, hogy hány gyerek jár a magyar iskolákba

Egyre kevesebbet tudunk a közoktatásról, pedig szakpolitikai elemzések nélkül át sem lehet gondolni, hogy mit kellene hosszú távon csinálni.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.