Horn Dániel és Kiss Hubert János a Magyar Tudományos Akadémia Közgazdaságtudományi Intézetének (KTI) munkatársai, és egy neves tudományos folyóiratban az idén megjelent tanulmányukban azt vizsgálják, hogyan hatnak az iskolai eredményességre különböző egyéni készségek és választások (közgazdászul mondva preferenciák). Ők ma a G7 podcast vendégei, a beszélgetést a fenti lejátszás gombra kattintva lehet meghallgatni.
Horn és Kiss ebben az egyetemisták körében végzett kutatásban – amit a közeljövőben középiskolásokkal szeretnének folytatni – a közgazdaságtannak egy Magyarországon még nem annyira bejáratott ágát, a kísérleti közgazdaságtant vetették be módszerként, és a versengéssel, a türelemmel, a kockázattal és a társas viszonyokkal kapcsolatos egyéni preferenciákat vetették össze a zárthelyi dolgozatokon elért eredményekkel.
Kiderült többek között, hogy erős, összetartó közösségben tényleg jobb tanulni, a türelem fontos és tanulható, a lányok pedig valamiért kevésbé versengőek a fiúknál, legalábbis a nyugati társadalmakban. De a gyakorlatban is használható szakpolitika építéséhez még többet kellene kutatni, mert nem tudunk eleget ezeknek a tényezőknek az összjátékáról.
Néhány hivatkozás, ami segíthet követni a beszélgetést:
Kövesd a G7 Beszélgetéseket Itunes-on, Overcaston vagy bármelyik podcast-appon! (De csak miután lájkoltál minket Facebookon és feliratkoztál a hírlevelünkre.) A korábbi adásaink itt vannak.
Podcast
Fontos