Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2022. június 1. 19:28 Támogatói tartalom, Tech, Világ

A márkaszervizek is megjelennek az élénkülő veteránautó-piacon

A veteránautók piaca is azon területek közé tartozik, amelyek a járványt fékező lezárások során felpezsdültek, nemcsak az antik autók árait, hanem a kapcsolódó szolgáltatásokat nézve is. Mostanra egyes autógyártók is felismerték a régi gépkocsik karbantartásában rejlő lehetőségeket, így például a Porsche is bevezette a Classic szolgáltatását, aminek keretében a klasszikus modellek szerelését vállalja a német vállalat.

Klasszikusok alatt többnyire egy-egy márka első gyártmányait, illetve a múlt században ikonikussá vált típusait szokás érteni – a Porsche esetében például az 1940-es évek végén bemutatott 356-os és az 1960-as évek óta ismerős 911-es modelleket –, de mostanra bizonyos ezredforduló környéki darabok is kezdenek youngtimer-kategóriába érni. Így például már az első Boxster és Cayenne generációk szervizelése is a Classic portfóliójába tartozik a Porschénél.

A szervizek az eredeti előírások szerint gyártott cserealkatrészek biztosítása mellett a régi technika működtetéséhez szükséges kenőanyagokról és adalékokról gondoskodnak alapvetően, de olyan kiegészítőket is forgalmaznak, amelyek révén a veteránautók is felvértezhetők néhány modern megoldással. Ide tartoznak például a gyári rádiók helyére beépíthető multimédiás egységek – amelyek korhű megjelenés mellett teszik lehetővé a legújabb technológiák kihasználását -, illetve a vagyonvédelem szempontjából fontos járműkövetési rendszerek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTesla roncsok és klasszikus Ferrari-k házasításából épül fel egy új iparágLassan eljöhet a motorhang- és kipufogószagmentes veterántalálkozók ideje is.

A karbantartáson felül a teljes restaurálásra is lehetőség van egy frissen fellelt veteránautó esetében, amelyekhez a Porsche például több tízezer gyári alkatrészt kínál, közöttük még a kézzel festett és aranyozott emblémák is megtalálhatók.

Teljes felújítás zajlik jelenleg is nálunk, több projekt is fut párhuzamosan. Ezek időigényes tevékenységek, egy igazi, teljes felújítás akár évekig is eltarthat. Sok függ attól, hogy az alkatrészek beszerzését, felújítását részben az ügyfél végzi, vagy a folyamat egészét ránk bízza

– mondta el Aradi Géza, a Porsche Centrum Budapest márkaigazgatója.

Fotó: Porsche Centrum Budapest

Csakúgy, mint az újabb gépkocsik eseteiben, a veteránautók körében is értéknövelő tényező lehet, ha a javításokat, karbantartásokat szakszervizekben végzik, gyári technológiával és alkatrészekkel. Az évek során folyamatosan bővülő veteránpiaci modellkínálatnak és a régi autók iránt fokozódó általános és befektetői érdeklődésnek köszönhetően egyre többen vannak, akik élnek is ezzel a lehetőséggel. Ezt a Porsche Centrum Budapest tapasztalatai is igazolják:

Teljes kihasználtságú a Classic műhely, ugyanakkor ezen a helyzeten is sokat fog segíteni az idén induló bővítési beruházás, amelyet követően mind normál karbantartásra, mind pedig komolyabb szerelési munkákra, felújításra is több autót tudunk majd fogadni

– tette hozzá Aradi Géza.

A cikk megjelenését a Porsche Centrum Budapest támogatta.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy 1981-es sima Honda Accord piaci értéke 6 millió forint felett van AmerikábanAz ezredforduló előtti utcaképet meghatározó autók ára egyre kúszik felfelé Amerikában.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNincs lehetetlen – a Porsche Exclusive Manufaktur minden kívánságot teljesítNem fér kétség hozzá, hogy ilyen autónk csak nekünk lesz.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Támogatói tartalom Tech Világ Olvasson tovább a kategóriában

Támogatói tartalom

Bucsky Péter
2024. március 28. 12:41 Támogatói tartalom, Tech

Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány

Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben.

Bucsky Péter
2024. március 8. 14:42 Támogatói tartalom, Tech

Magyar gyártású midibuszokkal tehető népszerűbbé a közösségi közlekedés

A hazai gyártású Mercedes-Benz Sprinterek átvették a vezető szerepet a midibuszok piacán.

László Pál
2024. február 6. 15:35 Podcast, Támogatói tartalom

Űrhajós nem, influencer annál inkább lenne a legtöbb általános iskolás

Az alfa generációs magyar gyerekek 55 százaléka már pénzt is keresett, kétharmaduk a technológia segítségével, felük közösségi média platformokon, míg negyedük online streamelésen keresztül jutott bevételhez.

Fontos

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.