Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2022. május 30. 09:47 Világ

Van az a benzinár, amikor már az amerikaiak is kevesebbet autóznak

Olyan mértékben megdrágult az üzemanyag az Egyesült Államokban, ami sokakat már a tervezett nagyobb autóútjaik újragondolására késztethet – írja az Insider.

Az üzemanyagok kereslete 2013 óta a legalacsonyabb szintet érte el a 2020-as világjárvány kitörésének időszakát nem számítva az Egyesült Államok Energiainformációs Ügynöksége (Energy Information Administration – EIA) adatai alapján, amit a Bloomberg gyűjtött össze. Tavalyhoz képest a kereslet öt százalékkal csökkent. 

Az Amerikai Autós Egyesület (American Automobile Association – AAA) adatai szerint egy gallon (3,78 liter) benzin ára az USA-ban múlt hét kedden átlagosan 4,59 dollár volt, ami körülbelül 51 százalékos drágulás az egy évvel ezelőtti szinthez képest. A nyugati parton még ennél is drágább volt tankolni: az EIA adatgyűjtése alapján ott átlagosan 5,49 dollárba került egy gallon benzin, de például Kaliforniában a hat dollárt is meghaladja az átlagár.

A visszaesés kétségbe vonja a korábbi optimista előrejelzéseket, amik azon alapultak, hogy az amerikaiak a járványhelyzetből kiszabadulva újra többet utaznak majd. Az AAA a Covid előtti szinthez hasonló autós forgalomra számított a mai emlékezet napján, ami egy nemzeti ünnep az Egyesült Államokban, de a friss adatok alapján csökkent az esélye, hogy tényleg visszaugorjon a forgalom a korábbi szintre. Az EIA április előrejelzésében már felvetette, hogy a drágulás miatt elmaradhatnak autós utazások a nyáron, bár még így is az üzemanyag-fogyasztás növekedésével számoltak tavalyhoz képest.

A JPMorgan május 18-i előrejelzése szerint az Egyesült Államokban a benzin átlagára idén nyáron az autós forgalom rendes szezonális megugrása miatt meghaladhatja a 6 dollárt gallononként.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMa omlott volna össze a magyar üzemanyag-kereskedelem, ha nem lép a kormányTömegével zártak volna be a hazai benzinkutak, ha a kormány az utolsó pillanatban nem változtat az üzemanyagárak fixálásának eddigi módszerén.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA benzinárstop költségének 80 százalékát tolta a kormány a cégekre márciusbanAz iparág 70-71 milliárd forintos jövedelemtől esett el, aminek mindössze az ötödét vállalta magára az állam az adócsökkentéssel és a kieső áfával.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz a csoda, hogy az ukrán hadseregnek még jut üzemanyagNyolcvan százalékos importarány, fehérorosz és fekete-tengeri beszerzési útvonalak: Ukrajna üzemanyag-ellátása hihetetlenül sérülékeny volt a háború előtt.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ autó autós élet benzin tankolás üzemanyag Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Schaffhauser Tibor
2024. április 1. 04:36 Világ

Villantania kell valamit az EU-nak, mielőtt más országokat is rávenne az erősebb klímavédelemre

Egyre fontosabb a zöld diplomácia szerepe, de elegendők lesznek-e az EU által tervezett intézkedések a globális klímavédelmi törekvések felfuttatására?

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.