A világon mindenhol toptermék lett az ukrán zászló, itthon is fogy
A kert és kültéri kategóriában jelenleg egy másfél méterszer kilencven centis ukrán nemzeti lobogó a legkelendőbb termék az Amazon brit oldalán. A listáról az nem derül ki, hogy pontosan mennyit adtak el belőle az elmúlt időszakban, de az biztos, hogy nagyon viszik. A top 30-ba ugyanis még három másik forgalmazó ukrán lobogói is befértek.
A brit helyzet egyáltalán nem egyedi. Ugyanebben a termékkategóriában az Egyesült Államokban is egy ukrán zászló áll az első helyen, és a tengerentúlon is további három van a top 50 legkeresettebb termék között. Németországban pedig még jobban fogy: az első hely mellett még hat ukrán zászló szerepel az ötven legnagyobb számban eladott termék között.
Az Amazonon magyarországi adatokat sajnos nem lehet látni, de úgy tűnik, hogy hazánkban is felkapott lett a szomszédos ország nemzeti lobogója a háború kezdete óta. Többolyanonline szaküzlet is van, ahol nem lehet kapni ukrán zászlót, mert elfogyott.
Jelenleg szinte minden harctéri körülmény az oroszoknak kedvez, az eddig elért eredményeik mégis szerények, miközben az ukránok lőszerhiánya hamarosan enyhül.
A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.
A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.
A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.