Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. július 12. 11:32 Világ

Vedd a hazait: a németek német e-autókra költik a német államtól kapott irdatlan pénzt

Tavaly nyáron a német szövetségi kormány megduplázta az elektromos (és plug-in hibrid) autókra igénybe vehető támogatások összegét, elsősorban azért, mert az addigi számokkal nem volt elégedett. Ettől az intézkedéstől viszont berobbant a piac.

A Die Welt kikérte a 2020 és 2021 júniusa közötti összesített állami támogatási adatokat, és kiderült, hogy az állam 12 hónap alatt közel 1,9 milliárd euró (azaz mai árfolyamon 675 milliárd forint) támogatást adott a vásárlóknak.

Ugyanezen időszak alatt a Németországban bejegyzett új elektromos hajtású autók száma 632 ezerrel nőtt (így egy új autóra durván 1 millió forintnak megfelelő támogatás jutott, de mivel nem minden autót vesznek támogatással, ez nem a valós e-autós, hanem az összpiaci átlag).

A német utakon futó e-autók száma a lap szerint várhatóan még júliusban eléri az 1 milliót, ám a kormány terveihez képest ez alapos csúszás: már tavaly év végére szerették volna elérni ezt a célértéket.

A megemelt támogatási rendszernek két célja van, egyrészt keresletet generál az autóiparnak, amelyben természetesen a német gyártók különösen erősek, másrészt pedig segíthet a hosszabb távú környezetvédelmi célok elérésében.

A számítások egyébként abból a szempontból tökéletesen bejöttek, hogy az első fél évben a német e-autó piacot négy német márka vezette, sorrendben a Volkswagen, a Mercedes, a BMW és az Audi. Az első nem német gyártó csak az ötödik helyen álló Renault, ha viszont kivesszük a statisztikákból a plug-in hibrideket, és csak a tisztán elektromos autókat nézzük, akkor a Tesla áll a második helyen.

A lap által megszólaltatott szakértő szerint a gyors felfutás nem lesz tartható, mert olyan mértékű kereslet lesz az e-autókra, amelyet a gyártók nem tudnak majd kielégíteni, és emiatt az értékesítés üteme lassulni fog.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMessze vagyunk attól, hogy az e-autó tényleg zöld legyen, de látszik a megoldásAz elektromos autó nem szennyez - helyben, de mi kellene ahhoz, hogy ne csak máshova terelje át, hanem meg is szüntesse a környezeti terhelést?

Világ e-autó németország támogatás Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Avatar
2021. július 31. 17:06 Világ

Párizs megmutatja, mit lehetne kezdeni az olyan városi sztrádákkal, mint a budapesti Rákóczi út

Nagy fejlesztések jönnek a Champs-Élysées-n, nemcsak környezetkímélőbbé, de a belváros számára jövedelmezőbbé is tennék a területet.

Mészáros R. Tamás
2021. július 31. 06:42 Tech, Világ

Japán az olimpia farvizén meghirdette a hidrogénenergia-alapú társadalom jövőképét

Annak ellenére, hogy a technológia jelenlegi hatékonyságának és árának fényében sokan szkeptikusak az ambiciózus terveket illetően.

Avatar
2021. július 30. 16:28 Élet, Világ

Megmentheted-e az egyéni döntéseiddel a világot a klímakatasztrófától?

A cégek szeretik azt mondani, hogy ők csak olyan termékeket gyártanak, amelyeket el lehet adni. A fogyasztóknak kellene más termékeket venniük? De befolyásolhatja az egyéni fogyasztói döntés a piacokat?

Fontos

Kasnyik Márton
2021. augusztus 1. 17:36 Élet

Egyre több a bizonyíték, hogy az ősember jó sok szénhidrátot evett

Vad gabonát őröltek, kenyeret sütöttek, gyökereket és hüvelyeseket főztek jóval azelőtt, hogy elindult volna a tudatos mezőgazdaság.

Avatar
2021. augusztus 1. 07:20 Közélet, Pénz

Mai szemmel szinte elképzelhetetlen állapotok között indult el a forint, épp 75 éve

Magyarország szó szerint romokban hevert, az államnak súlyos fizetési kötelezettségei voltak, bevétele viszont alig. A pengőt fel kellett áldozni.

Stubnya Bence
2021. július 30. 06:04 Pénz

A szegényebbek és a csokból kimaradók egyre nehezebben jutnak majd hitelhez

A hitelesek egy része már most is érzi a jegybank kamatemelési ciklusának hatásait, amely új korszakot jelent, de mi várható így az ingatlanpiacon?