Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. július 12. 11:32 Világ

Vedd a hazait: a németek német e-autókra költik a német államtól kapott irdatlan pénzt

Tavaly nyáron a német szövetségi kormány megduplázta az elektromos (és plug-in hibrid) autókra igénybe vehető támogatások összegét, elsősorban azért, mert az addigi számokkal nem volt elégedett. Ettől az intézkedéstől viszont berobbant a piac.

A Die Welt kikérte a 2020 és 2021 júniusa közötti összesített állami támogatási adatokat, és kiderült, hogy az állam 12 hónap alatt közel 1,9 milliárd euró (azaz mai árfolyamon 675 milliárd forint) támogatást adott a vásárlóknak.

Ugyanezen időszak alatt a Németországban bejegyzett új elektromos hajtású autók száma 632 ezerrel nőtt (így egy új autóra durván 1 millió forintnak megfelelő támogatás jutott, de mivel nem minden autót vesznek támogatással, ez nem a valós e-autós, hanem az összpiaci átlag).

A német utakon futó e-autók száma a lap szerint várhatóan még júliusban eléri az 1 milliót, ám a kormány terveihez képest ez alapos csúszás: már tavaly év végére szerették volna elérni ezt a célértéket.

A megemelt támogatási rendszernek két célja van, egyrészt keresletet generál az autóiparnak, amelyben természetesen a német gyártók különösen erősek, másrészt pedig segíthet a hosszabb távú környezetvédelmi célok elérésében.

A számítások egyébként abból a szempontból tökéletesen bejöttek, hogy az első fél évben a német e-autó piacot négy német márka vezette, sorrendben a Volkswagen, a Mercedes, a BMW és az Audi. Az első nem német gyártó csak az ötödik helyen álló Renault, ha viszont kivesszük a statisztikákból a plug-in hibrideket, és csak a tisztán elektromos autókat nézzük, akkor a Tesla áll a második helyen.

A lap által megszólaltatott szakértő szerint a gyors felfutás nem lesz tartható, mert olyan mértékű kereslet lesz az e-autókra, amelyet a gyártók nem tudnak majd kielégíteni, és emiatt az értékesítés üteme lassulni fog.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMessze vagyunk attól, hogy az e-autó tényleg zöld legyen, de látszik a megoldásAz elektromos autó nem szennyez - helyben, de mi kellene ahhoz, hogy ne csak máshova terelje át, hanem meg is szüntesse a környezeti terhelést?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ e-autó németország támogatás Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. július 16. 05:03 Közélet, Világ

A korrupciónál is nagyobb probléma van az uniós pénzekkel

Az uniós költségvetés harmadát felemésztő kohéziós politika hatása nem csak a források elosztásáról döntő tagállami kormányok inkompetenciája vagy korruptsága miatt marad mérsékelt.

Jandó Zoltán
2024. július 15. 13:06 Világ

Évtizedek óta nem volt ennyi merénylet nyugati politikusok ellen

Két hónapon belül két merényletet kíséreltek meg magas rangú nyugati politikusok ellen. Ilyenre évtizedek óta nem volt példa.

Bőgel György Avatar
2024. július 14. 05:06 Világ

Hogyan birkózott meg az ukrajnai háború gazdasági sokkjával Közép-Európa?

Nyolc ország harminc kutatója fogott össze, hogy elemezze az orosz-ukrán háború gazdasági következményeit a régiónkban.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. július 16. 12:47 Adat, Élet

Sokkal jobban drágulnak most az albérletek, mint az eladó lakások

Nagyon mennek fel az albérleti díjak, pedig még ki sem hirdették a felvételi ponthatárokat.

Jandó Zoltán
2024. július 15. 15:12 Adat

Másfél éve nem láttunk ilyet az építőiparban

Hajszál híján 3100 milliárd forint volt a hazai építőipar szerződésállománya május végén, és ezúttal nemcsak értékben, hanem mennyiségben is növekedést mutattak az adatok.

Stubnya Bence
2024. július 15. 05:32 Pénz, Tech

Egyre többen látják pesszimistán a mesterséges intelligencia jövőjét

Energiaigényes infrastruktúra, kis haszon nagy költségek mellett, a dotkomhoz hasonló piaci buborék: egyre több a borúlátó elemzés az elmúlt másfél év slágertechnológiájáról.