Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. június 23. 17:31 Világ

Van, ahol már több üzletember repül, mint a járvány előtt

A légitársaságok kilátásait latolgató elemzők körében közhelynek számít, hogy az üzleti utasok forgalma sosem tér vissza a járvány előtti szintre, hiszen a vállalatok kényszerűségből megtapasztalták, hogy személyes találkozók nélkül sem áll meg a világ, ráadásul még spórolni is lehet ilyen módon. Véleménykülönbség legfeljebb abban van, hogy mekkora lesz a visszaesés a járvány előtti szintekhez képest, amikor már a korlátozások nem befolyásolják a forgalmat.

Több légitársasági vezető azonban nem ért ezzel egyet, és a jelek szerint erre jó okuk van. A Bloomberg által szervezett katari gazdasági fórumon Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója arról számolt be, hogy azokon a piacokon, ahol már feloldották a korlátozásokat, az üzleti osztály, azaz a business class kihasználtsága 10 százalékponttal magasabb, mint a járványt megelőzően.

Az emberek nem szeretnek képernyő előtt ülve üzletelni. Az üzletemberek szeretik szemtől szemben látni a másik fél arcát, testbeszédét, érezni a másik embert

– fogalmazott a budapesti járatokkal is rendelkező légitársaság vezetője az amerikai hírügynökség cikke szerint.

Meglátjuk, hogy hosszabb távon is kitart-e a növekedés, hiszen a mostani kihasználtság könnyen lehet csak a hosszú időn át elhalasztott kereslet eredménye. A vállalatvezetőknek mindenesetre jó okuk van rá, hogy hivatalból is optimisták legyenek, hiszen létszámukhoz képest az üzleti utazók – a drágább jegyeken keresztül – sokkal nagyobb profitot hoznak a hagyományos gyűjtő-elosztó rendszert működtető légitársaságok számára, mint a turisták vagy a vendégmunkások. (Ráadásul az utóbbi két csoportot a rövid és a közepesen hosszú utakon már elég nagy arányban elhódították a fapadosok, amelyek fedélzetén jellemzően nincs is üzleti, pláne első osztály.)

Az egyebek mellett a British Airwayst és az Iberiát tömörítő IAG-nél például a járvány előtt a bevételek 13 százalékát hozták a vállalati ügyfelek. Most a csoportot vezető Luis Gallego arról beszélt, hogy jelzéseik szerint a felük ül majd repülőre még az idén.

A repülőgépgyártó Boeing vezérigazgatója szintén arról beszélt, hogy a vállalatok talán majd kevesebbet utaztatják alkalmazottjaikat, de a vezetőik biztos, hogy a jövőben is személyesen felkeresik az ügyfeleket és leendő partnereket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem csak fapadossal megyünk nyaralni a járvány utánTeljesen átalakítja a piacot a koronavírus-járvány miatti forgalomkiesés. A hagyományos légitársaságok bizonyos szempontból fapadosodni szeretnének.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ légi közlekedés légitársaságok qatar airways Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2024. március 27. 17:22 Adat, Világ

Ne azt nézd az új GDP-adatokban, hogy Románia előttünk jár, van benne sokkal érdekesebb is

Már nem érdemes arról beszélni, hogy Ausztria elérhetetlen messzeségbe került, reménytelenül loholunk Csehország, Szlovénia vagy Litvánia után.

Debreczeni Anna
2024. március 25. 09:33 Világ

Nem a német gazdaság fogja kihúzni a gödörből a magyart

Továbbra is egy helyben jár a német gazdaság, ami nem jó hír a magyar exportkilátások szempontjából.

Mészáros R. Tamás
2024. március 25. 04:34 Világ

Trump miatt egyesek új atomkortól tartanak 

Ha az Egyesült Államok jövő januártól valóban feloldja védelmi garanciáit, Dél-Koreától Lengyelországig számos helyen felmerülhet, hogy nincs más módja az önvédelem biztosításának. 

Fontos

Elek Péter
2024. március 27. 04:34 Pénz

Tényleg olyan fantasztikus a világ első számú sztárrészvénye?

Eddig nagyon jó és meggyőző sztori volt az Nvidia, de merész dolog azt feltételezni, hogy növekedése a következő években is töretlen marad.

G7.hu
2024. március 26. 19:00 Közélet

Új tulajdonoshoz kerül a G7

A Telex vezetői által alapított Gazdrovat Kft.-hez kerül a G7 gazdasági portál.

Pálos Máté
2024. március 26. 16:40 Adat, Élet

Sokkal többe kerültek az adófizetőknek a Most vagy soha! első heti nézői, mint a Kincsemé

Nézőszámban az első héten nagyjából sikerült elérni a Kincsem szintjét, az állami támogatáshoz viszonyítva azonban más a helyzet.