Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. június 23. 17:31 Világ

Van, ahol már több üzletember repül, mint a járvány előtt

A légitársaságok kilátásait latolgató elemzők körében közhelynek számít, hogy az üzleti utasok forgalma sosem tér vissza a járvány előtti szintre, hiszen a vállalatok kényszerűségből megtapasztalták, hogy személyes találkozók nélkül sem áll meg a világ, ráadásul még spórolni is lehet ilyen módon. Véleménykülönbség legfeljebb abban van, hogy mekkora lesz a visszaesés a járvány előtti szintekhez képest, amikor már a korlátozások nem befolyásolják a forgalmat.

Több légitársasági vezető azonban nem ért ezzel egyet, és a jelek szerint erre jó okuk van. A Bloomberg által szervezett katari gazdasági fórumon Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója arról számolt be, hogy azokon a piacokon, ahol már feloldották a korlátozásokat, az üzleti osztály, azaz a business class kihasználtsága 10 százalékponttal magasabb, mint a járványt megelőzően.

Az emberek nem szeretnek képernyő előtt ülve üzletelni. Az üzletemberek szeretik szemtől szemben látni a másik fél arcát, testbeszédét, érezni a másik embert

– fogalmazott a budapesti járatokkal is rendelkező légitársaság vezetője az amerikai hírügynökség cikke szerint.

Meglátjuk, hogy hosszabb távon is kitart-e a növekedés, hiszen a mostani kihasználtság könnyen lehet csak a hosszú időn át elhalasztott kereslet eredménye. A vállalatvezetőknek mindenesetre jó okuk van rá, hogy hivatalból is optimisták legyenek, hiszen létszámukhoz képest az üzleti utazók – a drágább jegyeken keresztül – sokkal nagyobb profitot hoznak a hagyományos gyűjtő-elosztó rendszert működtető légitársaságok számára, mint a turisták vagy a vendégmunkások. (Ráadásul az utóbbi két csoportot a rövid és a közepesen hosszú utakon már elég nagy arányban elhódították a fapadosok, amelyek fedélzetén jellemzően nincs is üzleti, pláne első osztály.)

Az egyebek mellett a British Airwayst és az Iberiát tömörítő IAG-nél például a járvány előtt a bevételek 13 százalékát hozták a vállalati ügyfelek. Most a csoportot vezető Luis Gallego arról beszélt, hogy jelzéseik szerint a felük ül majd repülőre még az idén.

A repülőgépgyártó Boeing vezérigazgatója szintén arról beszélt, hogy a vállalatok talán majd kevesebbet utaztatják alkalmazottjaikat, de a vezetőik biztos, hogy a jövőben is személyesen felkeresik az ügyfeleket és leendő partnereket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem csak fapadossal megyünk nyaralni a járvány utánTeljesen átalakítja a piacot a koronavírus-járvány miatti forgalomkiesés. A hagyományos légitársaságok bizonyos szempontból fapadosodni szeretnének.

Világ légi közlekedés légitársaságok qatar airways Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Stubnya Bence
2021. december 2. 13:03 Világ

Kabátban, a meleg vízzel spórolva próbálják kibekkelni a rezsinövekedést a szegényebb britek

Egy jótékonysági szervezet azzal számol, hogy jövő áprilisig megduplázódhatnak a rezsiszámlák, és ez emberek millióinak okozhat komoly gondokat.

Torontáli Zoltán
2021. december 1. 12:05 Világ

A svéd média már tükrözi a változást: egyre kevesebben akarnak repülőre szállni

Hetven év alatt luxusból hétköznapi normalitás lett a repülés, most már azonban nem lehet a környezeti hatások nélkül foglalkozni vele.

Pálos Máté
2021. december 1. 10:20 Világ

Nagy üzlet lett ismeretlenül átvenni a konténerekben hagyott termékeket, legyen az tökmag vagy használt autó

A konténerkáosznak is megvannak a nyertesei: a hátrahagyott konténerek kisöprői.

Fontos

Váczi István
2021. december 5. 17:01 Adat

Nem elfogyott, hanem megromlott a leghatékonyabbnak mondott vakcina magyar készletének tizede

Hiába volt összességében sikeres a Szputnyik felhasználása Magyarországon, a jelek szerint kínos lenne elismerni, hogy közel 200 ezer adagnak végül lejárt a szavatossága.

Katona Hajnalka
2021. december 5. 13:04 Élet

Néha még a harag is lehet jó tanácsadó

Persze csak akkor, ha az ember azért haragszik, mert igazságtalanságot lát, mert ilyenkor hajlamosabb jobban segíteni az érintettnek.

Pálos Máté
2021. december 4. 15:35 Adat, Élet

A térségben csak Magyarországon nőtt a legfontosabb termékenységi mutató

Tavaly sem csökkent, és feltehetően még idén is nő a magyar termékenységi ráta. Ez azonban nem jelenti feltétlenül azt, hogy jóval több gyerek születne.