Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. március 26. 09:25 Világ

A hároméves e-autók már féláron mennek az újakhoz képest Németországban

A Deutsche Automobil Treuhand (DAT) napokban megjelent német piaci elemzésének egyik legérdekesebb adata az autók értékvesztése. Tavaly januárban egy hároméves benzines autó az új változatok aktuális listaárának 56,4 százalékáért volt kapható Németországban, és az elektromos autókra ugyancsak 56,4 százalék volt a mért arány.

Idén februárban viszont a benzines autók értéke 55,8 százalékon volt, vagyis csaknem stagnált az értékvesztésének aránya, az elektromos autókat viszont már csak 50,7 százalékon adták és vették. A DAT adatai szerint a dízelautók értékvesztése is stabil, egy év alatt 52,2 százalékról 53,1 százalékra nőtt, vagyis

a csaknem 6 százalékos esést kizárólag az elektromos hajtás szenvedte el.

Az alábbi grafikont a DAT jelentéséből másoltuk ki, és az látszik rajta, hogy a kékkel jelzett e-autók maradványértéke tavaly folyamatosan esett be, míg a szürkéskék benzines és a narancssárga dízel modellek adatai csak csekély ingadozást mutatnak.

Forrás: Deutsche Automobil Treuhand

A DAT minden modellszegmenst és márkát felmért, és a hároméves, évente 15-20 ezer kilométert futott autók értékét nézte meg, a Lockdown 1 és Lockdown 2 időszakok pedig a grafikonon a járvány miatti két nagy német kereskedelmi korlátozási időszakot jelölik. Ezekből a hónapokból kevesebb adat alapján kellett dolgozni, vagyis azok kevésbé lehetnek pontosak. (A naptári évfordulónál lévő ugrás a listaárakban bekövetkezett változás miatt van, mert a használt autók árát mindig az aktuális listaárhoz képest határozták meg.)

Ahogy a Tagesschau írja, az e-autók nagyobb értékvesztése jó hír a használt e-autók vásárlóinak, és persze kevésbé jó az eladóknak, de a helyzet nem ennyire egyszerű. A nagyobb értékvesztést ugyanis a lap szerint elsősorban az okozza, hogy az új elektromos autókra nagy állami kedvezményeket lehet igénybe venni. Ezek nagyon lecsökkentik az új és a használt e-autók árkülönbségét, ami inkább az újak vásárlására ösztönöz, vagyis csökkenti a használtak iránti keresletet. A hatást pedig az is fokozza, hogy gyakran még az alig használt e-autókra is lehet támogatást kapni.

Világ e-autó értékvesztés németország Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2021. április 10. 12:55 Világ

A globális járványadatok a nemek közötti egyenlőtlenségekre is utalnak

Nagyon eltérő a nő-férfi arány a kórházakban a gazdag és a szegény országok között.

Torontáli Zoltán
2021. április 9. 09:29 Világ

Nagykorú lett a dm tulajdonosának fia, és rögtön ő lett a világ legfiatalabb milliárdosa

Kevin David Lehmann a Forbes-lista 925. helyén debütált a 18. születésnapján.

Avatar
2021. április 8. 17:05 Világ

Merkel visszavonulása után akár fel is értékelődhet Magyarország szerepe

Az idei választások után új kormánykoalíció jön, és a Danube Capital elemzése szerint az új korszakban, illetve a járvány hatására akár még vonzóbbak is lehetünk a német ipar számára.

Fontos

Stubnya Bence
2021. április 10. 06:58 Podcast

A legjobb iskolai teljesítmény sem hoz annyi vagyont, mint az öröklés

G7 Podcast! A magas jövedelem mellett a szülők vagyona is komoly előnyt ad az életben a fiataloknak. Hogy mekkorát, arról Darvas Zsolttal beszélgettünk az új kutatása alapján.

Torontáli Zoltán
2021. április 9. 06:25 Adat

Nagyítóval kell keresni az árkülönbséget az Aldi, a Lidl és a Penny Market között

Tizennégy hónapja vásárolunk a diszkontokban, de most tényleg feltehetjük a kérdést: van bármi különbség a három lánc között? És hogyan állnak a Tescóhoz képest?

Fabók Bálint
2021. április 8. 06:03 Vállalat

Európa egyik leggyorsabban növekvő cége lett a kisvárdai kick-box-bajnok családi vállalkozása

A független mobilokat áruló FirstPhone egy telítettnek hitt piacon találta meg a rést, rohamtempóban nő, és már 34 üzlete van.