Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. március 26. 09:25 Világ

A hároméves e-autók már féláron mennek az újakhoz képest Németországban

A Deutsche Automobil Treuhand (DAT) napokban megjelent német piaci elemzésének egyik legérdekesebb adata az autók értékvesztése. Tavaly januárban egy hároméves benzines autó az új változatok aktuális listaárának 56,4 százalékáért volt kapható Németországban, és az elektromos autókra ugyancsak 56,4 százalék volt a mért arány.

Idén februárban viszont a benzines autók értéke 55,8 százalékon volt, vagyis csaknem stagnált az értékvesztésének aránya, az elektromos autókat viszont már csak 50,7 százalékon adták és vették. A DAT adatai szerint a dízelautók értékvesztése is stabil, egy év alatt 52,2 százalékról 53,1 százalékra nőtt, vagyis

a csaknem 6 százalékos esést kizárólag az elektromos hajtás szenvedte el.

Az alábbi grafikont a DAT jelentéséből másoltuk ki, és az látszik rajta, hogy a kékkel jelzett e-autók maradványértéke tavaly folyamatosan esett be, míg a szürkéskék benzines és a narancssárga dízel modellek adatai csak csekély ingadozást mutatnak.

Forrás: Deutsche Automobil Treuhand

A DAT minden modellszegmenst és márkát felmért, és a hároméves, évente 15-20 ezer kilométert futott autók értékét nézte meg, a Lockdown 1 és Lockdown 2 időszakok pedig a grafikonon a járvány miatti két nagy német kereskedelmi korlátozási időszakot jelölik. Ezekből a hónapokból kevesebb adat alapján kellett dolgozni, vagyis azok kevésbé lehetnek pontosak. (A naptári évfordulónál lévő ugrás a listaárakban bekövetkezett változás miatt van, mert a használt autók árát mindig az aktuális listaárhoz képest határozták meg.)

Ahogy a Tagesschau írja, az e-autók nagyobb értékvesztése jó hír a használt e-autók vásárlóinak, és persze kevésbé jó az eladóknak, de a helyzet nem ennyire egyszerű. A nagyobb értékvesztést ugyanis a lap szerint elsősorban az okozza, hogy az új elektromos autókra nagy állami kedvezményeket lehet igénybe venni. Ezek nagyon lecsökkentik az új és a használt e-autók árkülönbségét, ami inkább az újak vásárlására ösztönöz, vagyis csökkenti a használtak iránti keresletet. A hatást pedig az is fokozza, hogy gyakran még az alig használt e-autókra is lehet támogatást kapni.

Világ e-autó értékvesztés németország Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Hobot Péter
2021. szeptember 18. 16:25 Világ

Az arab világ alapjait változtatja meg az afganisztáni kivonulás

A konfliktusok súlypontja a Közel-Keletről Afganisztán felé tolódik, ahol Kína és Pakisztán, illetve India és Irán szövetsége nézhet szembe egymással.

Váczi István
2021. szeptember 17. 14:06 Világ

Az elszállt gázárak miatt már gyárakat állítanak le Angliában

Az energiahordozó ára már olyan szintre jutott, hogy több műtrágyaüzemet leállítottak. Ha ez máshol is megtörténik, akkor az élelmiszerek előállítása is drágább lesz.

Avatar
2021. szeptember 17. 10:45 Világ

Lassan teljesen kiürül egy kelet-európai ország

Gyászosak a következmények, ha az alacsony születésszám hatalmas kivándorlókedvvel párosul.

Fontos

Hajdu Miklós
2021. szeptember 19. 17:03 Adat

Egy órát sem kell utazni, és egészen megváltoznak az életkörülmények az országon belül

Észak-Magyarország több szempontból is az unió egyik legkedvezőtlenebb életkilátásokkal kecsegtető régiója, de más hazai térségekben sem sokkal jobb a helyzet.

Torontáli Zoltán
2021. szeptember 19. 07:11 Adat

Tényleg olcsóbb a Lidl külföldön?

Elvégeztük ugyanazt a nagy bevásárlást egy francia és egy magyar Lidlben, és az eredmény több szempontból is tanulságos lett.

Bucsky Péter
2021. szeptember 18. 07:10 Podcast

Városban vagy agglomerációban zöldebb lakni?

A magyar lakosság fogyasztásához olyan sok területre van szükség, ami duplája hazánk területének. A G7 Podcast e heti vendége Harangozó Gábor.