Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. április 2. 09:57 Világ

Vizsgálat indul a Hyundai és a Kia kigyulladó autói miatt

Az autók biztonságáért felelős legfontosabb amerikai hivatal bejelentette, hogy több olyan Hyundai- és Kia-modellt is elkezd vizsgálni, amelyek a fogyasztói panaszok szerint hajlamosak a motortűzre.

A National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) eljárásában hárommillió jármű érintett: a 2011-14 közötti Kia Optimák és Sorentók, a 2010-15 közötti Kia Soulok, valamint a 2011-14 közötti Hyundai Sonaták és Santa Fék. A jelentések szerint több mint háromezer autót érintettek a tüzek, amelyekben több mint száz ember sérült meg – számolt be a Reuters.

Ezek a modellek egyébként sem ismeretlenek az amerikai hatóságok és ügyészek számára, mert korábban volt már szükség visszahívásokra motorhibák miatt.

2015 óta a két dél-koreai gyártó összesen 2,3 millió járművét kellett javításra visszahívni motortűz veszélye miatt.

Az NHTSA ugyanakkor egyértelművé tette, hogy vizsgálata nem korlátozódik kizárólag a motorra, bármely alkatrészre, részegységre kiterjedhet.

A Center for Auto Safety fogyasztóvédelmi szervezet vezetője azt mondta, hogy ezeket az autókat már korábban vissza kellett volna hívnia a gyártóknak. Hozzátette, sok időbe telt, mire a szövetségi hatóságot sikerült bevonni annak kiderítésébe, hogy miért gyulladt ki annyi Kia és Hyundai ütközés nélkül.

Márciusban Connecticut állam főügyésze nyilatkozott arról, hogy több állam is vizsgálatot indított annak kiderítésére, hogy a Hyundai és a Kia nem folytatott-e nem megengedett, megtévesztő gyakorlatot az autótüzekről szóló jelentésekkel összefüggésben.

Novemberben a Reuters arról számolt be, hogy szövetségi bűnügyi vizsgálat indult annak megállapítására, hogy a motorhibákkal összefüggő visszahívásokat megfelelően hajtotta-e végre a két autógyártó. A dél-koreai hatóságok szintén vizsgálódnak, ennek keretében irodákban is gyűjtöttek bizonyítékokat és vezetőket hallgattak ki.

A két cég januárban beleegyezett, hogy frissíti annak a 3,7 millió autónak a szoftverét, amelyeket nem hívtak vissza javításra. Most mindkét vállalat annyit nyilatkozott, hogy együttműködik a hatósággal a vizsgálat során.

Európa érintettségéről nem írt a Reuters, az említett hibákkal összefüggésben mindenesetre korábban csak az Egyesült Államokban és Dél-Koreában rendeltek vissza autókat javításra.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMiből van több a magyar utakon, Maseratiból, Teslából vagy Zaporozsecből?Úgy tűnik az adatokból, hogy a magyarok semmit nem utálnak jobban, mint vén autót leselejtezni. Minden második Audi a magyar utakon használt import, a buszok ötöde Ikarusz.

Világ Hyundai Kia motortűz visszahívás vizsgálat Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Fabók Bálint
2019. november 11. 17:39 Tech, Világ

Az Adidas robotokkal próbálta forradalmasítani a cipőipart, de inkább visszatér ázsiai munkásokhoz

Bezárják a két robotizált szupergyárat, mert "olcsóbb és rugalmasabb" Ázsiában termelni.

Fabók Bálint
2019. november 11. 12:13 Világ

A befektetők most már meggondolják, adnak-e pénzt olyan városoknak, amelyeket jobban sújt a klímaváltozás

Az Egyesült Államokban egyre több önkormányzati kötvénykibocsátásnál hívják fel a vásárlók figyelmét a klímaváltozás kockázataira.

Torontáli Zoltán
2019. november 10. 13:10 Vállalat, Világ

A nagy drogériák is elkezdték csomagolás nélkül árulni a sampont és a tusfürdőt Csehországban

A dm hasonló tesztje után a másik nagy lánc is lépett, a vásárlóknak csak egyszer kell megvenniük a flakont, amit újratölthetnek egy automatából.

Fontos

Torontáli Zoltán Jandó Zoltán
2019. november 14. 16:44 Vállalat

Van értelme, hogy több évnyi bérre elég pénzt ad a kormány a munkahelyteremtőknek?

Rengeteg pénzt, 13,3 millió forintot adunk minden egyes új munkahelyért, miközben évek óta munkaerőhiánnyal küzd a gazdaság. Nem tűnik logikusnak a rendszer.

Bucsky Péter
2019. november 13. 06:48 Közélet

Budapesti behajtási díj helyett megcsinálta a kormány a kihajtási díjat

Annyit keres a kormány a fővárosi és agglomerációs autókon, amit a főváros a dugódíjból tervezne beszedni. Utóbbitól mégis félnek.

Jandó Zoltán
2019. november 12. 11:44 Adat

Magyar orvosok ezrei, nővérek tízezrei hagyják el a pályát vagy az országot

Az orvos és nővérhiányt bevándorlókkal sem tudjuk kezelni, és nem azért mert erre ne lenne igény, hanem mert a nővérek például szinte mindenhol jobban keresnek.