Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. április 2. 09:57 Világ

Vizsgálat indul a Hyundai és a Kia kigyulladó autói miatt

Az autók biztonságáért felelős legfontosabb amerikai hivatal bejelentette, hogy több olyan Hyundai- és Kia-modellt is elkezd vizsgálni, amelyek a fogyasztói panaszok szerint hajlamosak a motortűzre.

A National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) eljárásában hárommillió jármű érintett: a 2011-14 közötti Kia Optimák és Sorentók, a 2010-15 közötti Kia Soulok, valamint a 2011-14 közötti Hyundai Sonaták és Santa Fék. A jelentések szerint több mint háromezer autót érintettek a tüzek, amelyekben több mint száz ember sérült meg – számolt be a Reuters.

Ezek a modellek egyébként sem ismeretlenek az amerikai hatóságok és ügyészek számára, mert korábban volt már szükség visszahívásokra motorhibák miatt.

2015 óta a két dél-koreai gyártó összesen 2,3 millió járművét kellett javításra visszahívni motortűz veszélye miatt.

Az NHTSA ugyanakkor egyértelművé tette, hogy vizsgálata nem korlátozódik kizárólag a motorra, bármely alkatrészre, részegységre kiterjedhet.

A Center for Auto Safety fogyasztóvédelmi szervezet vezetője azt mondta, hogy ezeket az autókat már korábban vissza kellett volna hívnia a gyártóknak. Hozzátette, sok időbe telt, mire a szövetségi hatóságot sikerült bevonni annak kiderítésébe, hogy miért gyulladt ki annyi Kia és Hyundai ütközés nélkül.

Márciusban Connecticut állam főügyésze nyilatkozott arról, hogy több állam is vizsgálatot indított annak kiderítésére, hogy a Hyundai és a Kia nem folytatott-e nem megengedett, megtévesztő gyakorlatot az autótüzekről szóló jelentésekkel összefüggésben.

Novemberben a Reuters arról számolt be, hogy szövetségi bűnügyi vizsgálat indult annak megállapítására, hogy a motorhibákkal összefüggő visszahívásokat megfelelően hajtotta-e végre a két autógyártó. A dél-koreai hatóságok szintén vizsgálódnak, ennek keretében irodákban is gyűjtöttek bizonyítékokat és vezetőket hallgattak ki.

A két cég januárban beleegyezett, hogy frissíti annak a 3,7 millió autónak a szoftverét, amelyeket nem hívtak vissza javításra. Most mindkét vállalat annyit nyilatkozott, hogy együttműködik a hatósággal a vizsgálat során.

Európa érintettségéről nem írt a Reuters, az említett hibákkal összefüggésben mindenesetre korábban csak az Egyesült Államokban és Dél-Koreában rendeltek vissza autókat javításra.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMiből van több a magyar utakon, Maseratiból, Teslából vagy Zaporozsecből?Úgy tűnik az adatokból, hogy a magyarok semmit nem utálnak jobban, mint vén autót leselejtezni. Minden második Audi a magyar utakon használt import, a buszok ötöde Ikarusz.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ Hyundai Kia motortűz visszahívás vizsgálat Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Schaffhauser Tibor
2024. április 1. 04:36 Világ

Villantania kell valamit az EU-nak, mielőtt más országokat is rávenne az erősebb klímavédelemre

Egyre fontosabb a zöld diplomácia szerepe, de elegendők lesznek-e az EU által tervezett intézkedések a globális klímavédelmi törekvések felfuttatására?

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.