Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. szeptember 1. 16:08 Világ

30 milliárdos irodát épít a cég, amely győztesnek hirdette magát a Budapest-Belgrád vasútnál

Egy 110 millió dollárba (több mint 30 milliárd forint) kerülő, 32 emelet magas irodaház építésével bízta meg az ugandai állami nyugdíjalap a China Railway Groupot (CRG). A kampalai beruházás jövő hónapban kezdődik, és a tervek szerint két-három évig tart majd – írja a Bloomberg.

Magyar szempontból persze nem annyira a kampalai ingatlanpiac vagy az ugandai nyugdíjalap befektetési politikája érdekes, hanem a CRG. A vállalat 2015 novemberében bejelentette, hogy két év alatt az általa vezetett konzorcium építi meg*Egészen pontosan a meglévő vágány korszerűsítéséről és a második vágány építéséről van szó. a Budapest-Belgrád vasút magyar szakaszát 10 milliárd jüanért, akkori árfolyamon mintegy 460 milliárd forintért. A Reuters erről szóló, a cég bejelentése alapján megírt híre továbbra is elérhető, méghozzá javítás vagy módosítás nélkül, a vállalat oldalán viszont ma már nincs nyoma.

Nem is csoda, hiszen ezzel a bejelentéssel jócskán előreszaladtak. 2015 novemberében zajlott éppen a Kína és a közép-kelet-európai országok soros csúcstalálkozója, amelyen a kínai, magyar és szerb illetékesek pénzügyi és építési megállapodásokat írtak alá a projekttel kapcsolatban. Akkoriban valószínűleg még az volt a magyar terv, hogy a 85 százalékban kínai hitelből finanszírozott beruházást éppúgy közbeszerzés nélkül, államközi szerződés keretében adják oda a külföldi vállalatnak, mint a paksi beruházást az orosz Roszatomnak. Az atomerőmű-építéssel szemben itt azonban nem sikerült meggyőzni az Európai Bizottságot, hogy hunyjon szemet az uniós szabályok megkerülése felett, így végül muszáj volt közbeszerzést kiírni.

A folyamat jelenleg ott tart, hogy a napokban kiválasztották a projekt független mérnökét és műszaki ellenőrét.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMegvan, ki ellenőrizheti a Budapest-Belgrád vasút fejlesztését6,1 milliárd forintért a Főber és a Magyar Mérnök Céh lesz a Soroksár-Kelebia vasút felújításának független mérnöke és műszaki ellenőre.

 

A tervezésre és megépítésre kiírt, akár 578 milliárd forintos*Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter beszélt 577,5 milliárdos maximális kivitelezési árról. Hitelköltségekkel is számolva akár 750 milliárd forintba is kerülhet az országnak a beruházás. tender a tárgyalásos szakaszában van. Annyit tudni, hogy két ajánlat érkezett: a CRE és a Strabag-CCCC 2018 nevű konzorciumé. Ha nem trükköznek a nevekkel, akkor az előbbi a China Railway Engineering lehet (amely a CRG része). Az utóbbiból az orosz tulajdonosi háttérrel megtámogatott német-osztrák Strabagot talán nem kell különösebben bemutatni, a hazai építőipari közbeszerzések egyik stabil befutója. A CCCC pedig Kína legnagyobb infrastruktúrafejlesztőjének, a China Communications Construction Co.-nak a szokásos rövidítése.

A China Railway Group saját oldalán azt írja, hogy több mint 90 országban van jelen, alkalmazottjainak száma 300 ezer, 2016-ban a hetedik legnagyobb kínai vállalat volt. Mintegy 90 ezer kilométer vasutat épített, amelyből több mint 10 ezer nagysebességű volt. Emellett az ingatlanfejlesztésben is érdekelt, ennek része lesz az ugandai irodaház-beruházás is.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Budapest-Belgrád vasútvonal miatt fontos Pireusz csak egy bábu a kínai sakktáblánA kínaiak már az európai kikötői konténerforgalom tizede felett megszerezték az irányítást.

Világ Budapest-Belgrád vasút China Railway irodaház Uganda Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Váczi István
2018. november 20. 11:26 Világ

Van, ahol akasztással kezelik a devizaválságot

Kivégeztek két devizakereskedőt Iránban, mert a hatóságok szerint manipulálták a piacot.

Váczi István
2018. november 20. 10:04 Világ

Váratlan helyről kapott igazolást Trump kereskedelmi háborúja

Okosan válogatták össze a megvámolt kínai termékeket az amerikaiak egy európai tanulmány szerint, így a számla közel háromnegyedét Kína állja. Az amerikai kereskedelmi deficit is csökkenhet.

Kasnyik Márton
2018. november 19. 13:45 Világ

Az olasz maffia ráment az EU-s forrásokra, és megszállta a teljes élelmiszerláncot

A földektől az éttermekig mindenhová beépült a maffia. Ez teljesen logikus, hiszen a gazdaság hitelválságban szenved, a bűnszervezeteknek viszont rengeteg készpénzük van.

Fontos

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.