Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. augusztus 13. 13:41 Élet, Világ

A vezető energetikai elemző sem tudott a Balatonra elektromos autóval eljutni Párizsból

Varró László, a Nemzetközi Energia Ügynökség vezető közgazdász-elemzője elhatározta, hogy hibrid autójával úgy fog elutazni párizsi munkahelyéről a Balatonhoz, hogy közben nem éget benzint, vagyis úgy tesz, mintha tisztán elektromos autója lenne.

Az út, amelyet egy LinkedIn bejegyzésben örökített meg, igencsak kalandosra sikerült, és kiválóan mutatja az Európán átívelő elektromos mobilitás meglehetősen korlátozott lehetőségeit.

Varró utazásának fontosabb állomásai dióhéjban a következők:

  • Reims és Metz között a Google által jelzett töltőpont a valóságban nem létezett, ezért továbbhajtott.
  • Luxembourgban egy barátjánál pihent meg, de a környéken nem volt töltőpont, ezért a WC-ablakon keresztül kellett kilógatnia a kábelt, hogy a lakásból az autót elérje.
  • Németországban a Mannheim közelében lévő Exxon töltőponton egy QR-kódos, kötelező azonosítási rendszert talált, amely francia SIM-kártyával használhatatlannak bizonyult. Az egyébként segítőkész kútkezelőknek ötletük sem volt a probléma megoldására. “Nem emlékszem, hogy regisztrálnom kellett volna, hogy az Exxonnál benzint vegyek. Csak odamentem és megvettem, szóval mi a csudáért kell bárkinek regisztrálni, hogy elektromos áramot vegyen?” – teszi fel a kérdést Varró.
  • Egy Nürnberg előtti OMV kúton 10 percig kellett manővereznie a Toyota Priusszal, amíg a kábelt csatlakoztatni tudta, mert túl rövid volt. Az áram kilométerre vetített ára pedig magasabb volt, mintha benzint tankolt volna.
  • Egy következő Shell kútnál két, nem elektromos BMW elfoglalta a töltőpontot, vélhetően azért, mert kényelmesen közel volt az étteremhez. Itt már benzint kellett tankolnia.
  • Bécsben barátoknál állt meg, ám az ő harmadik emeleti lakásukból nem tudta a kábelt az autóig húzni. Egy közeli bevásárlóközpont garázsában azonban minden gond nélkül tölteni tudott, amíg egy cappuccino mellett üldögélt.
  • Sopron és a Balaton között egyetlen kézenfekvő töltőpontot sem talált, valószínűnek tartja, hogy azok csak a kastélyszállók és golfpályák parkolóiban működnek, vélhetően a vendégek részére.

Varró szerint az elektromos mobilitás csak akkor fogja legyőzni az olajalapút, ha a megszokott komfortot és szolgáltatási színvonalat nyújtja, ahelyett hogy arról papolna a felhasználóknak, hogy miért lenne szükség az életmódjuk megváltoztatására.

Élet Világ elektromos autó Európa mobilitás töltőállomás utazás Varró László Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Jandó Zoltán
2019. február 13. 18:23 Élet

Úgy érzed, sokat állsz dugóban? Ha még tudnád, hogy mennyit buksz vele

Romlik a dugóhelyzet Budapesten: egy fővárosi ingázó 162 órát töltött forgalmi dugóban 2018-ban, ami 16 órával több az egy évvel korábbinál.

Fabók Bálint
2019. február 13. 08:44 Élet

A félelmetes krumplidrágulás csak tünete a magyar krumplitermelés vergődésének

1960-hoz képest közel tizedére esett a magyar burgonyatermelés, és egyre nagyobb mértékben vagyunk kiszolgáltatva az importnak és az éghajlatváltozásnak.

Fabók Bálint
2019. február 12. 18:30 Élet

Az egyik legmélyebb társadalmi változásnak ágyaz meg az internetes párkeresés

Az Egyesült Államokban a 2017-ben összejött párok közel 40 százaléka az interneten ismerkedett össze. Nagyobb lett a társadalmi osztályok közötti átjárás.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. február 15. 18:34 Adat

Sehol nem gazdagszik olyan ütemben a foci, mint Magyarországon

Beverekedte magát Európa 20 leggazdagabb ligája közé az nb1, de a régióban mindenhol egészségesebb a focicsapatok bevételi struktúrája.

Torontáli Zoltán
2019. február 15. 10:00 Vállalat

A kamionosok után a buszosoknál is kitörhet a kelet-nyugati európai csata

Az Európai Parlament lényegében helybenhagyta azt a javaslatcsomagot, amely alaposan átrendezheti a buszos közlekedést az unióban.

Fabók Bálint
2019. február 15. 06:53 Vállalat

“Lassacskán kezdenek minket emberszámba venni”: Miskolcig söpör az audis sztrájkhullám

A miskolci SEG Automitive-nál sosem sztrájkoltak, de részben az audisok hatására szokatlan összefogás valósult meg. A vezetők azonban megtörték a lendületet.