Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. augusztus 13. 13:41 Élet, Világ

A vezető energetikai elemző sem tudott a Balatonra elektromos autóval eljutni Párizsból

Varró László, a Nemzetközi Energia Ügynökség vezető közgazdász-elemzője elhatározta, hogy hibrid autójával úgy fog elutazni párizsi munkahelyéről a Balatonhoz, hogy közben nem éget benzint, vagyis úgy tesz, mintha tisztán elektromos autója lenne.

Az út, amelyet egy LinkedIn bejegyzésben örökített meg, igencsak kalandosra sikerült, és kiválóan mutatja az Európán átívelő elektromos mobilitás meglehetősen korlátozott lehetőségeit.

Varró utazásának fontosabb állomásai dióhéjban a következők:

  • Reims és Metz között a Google által jelzett töltőpont a valóságban nem létezett, ezért továbbhajtott.
  • Luxembourgban egy barátjánál pihent meg, de a környéken nem volt töltőpont, ezért a WC-ablakon keresztül kellett kilógatnia a kábelt, hogy a lakásból az autót elérje.
  • Németországban a Mannheim közelében lévő Exxon töltőponton egy QR-kódos, kötelező azonosítási rendszert talált, amely francia SIM-kártyával használhatatlannak bizonyult. Az egyébként segítőkész kútkezelőknek ötletük sem volt a probléma megoldására. “Nem emlékszem, hogy regisztrálnom kellett volna, hogy az Exxonnál benzint vegyek. Csak odamentem és megvettem, szóval mi a csudáért kell bárkinek regisztrálni, hogy elektromos áramot vegyen?” – teszi fel a kérdést Varró.
  • Egy Nürnberg előtti OMV kúton 10 percig kellett manővereznie a Toyota Priusszal, amíg a kábelt csatlakoztatni tudta, mert túl rövid volt. Az áram kilométerre vetített ára pedig magasabb volt, mintha benzint tankolt volna.
  • Egy következő Shell kútnál két, nem elektromos BMW elfoglalta a töltőpontot, vélhetően azért, mert kényelmesen közel volt az étteremhez. Itt már benzint kellett tankolnia.
  • Bécsben barátoknál állt meg, ám az ő harmadik emeleti lakásukból nem tudta a kábelt az autóig húzni. Egy közeli bevásárlóközpont garázsában azonban minden gond nélkül tölteni tudott, amíg egy cappuccino mellett üldögélt.
  • Sopron és a Balaton között egyetlen kézenfekvő töltőpontot sem talált, valószínűnek tartja, hogy azok csak a kastélyszállók és golfpályák parkolóiban működnek, vélhetően a vendégek részére.

Varró szerint az elektromos mobilitás csak akkor fogja legyőzni az olajalapút, ha a megszokott komfortot és szolgáltatási színvonalat nyújtja, ahelyett hogy arról papolna a felhasználóknak, hogy miért lenne szükség az életmódjuk megváltoztatására.

Élet Világ elektromos autó Európa mobilitás töltőállomás utazás Varró László Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2019. május 21. 08:55 Élet

Meghalt Niki Lauda, a sebesség megszállottja földön és levegőben, sportban és üzletben

Sportautók és repülők, illetve egy legendásan horrorisztikus baleset, ez volt a legjobbnak tartott osztrák pilóta életének központi eleme.

Bucsky Péter
2019. május 20. 06:54 Élet

Tételes lista a zöld rendszámos autókról – sokuk szennyezőbb egy hagyományos kocsinál

Sok tölthető hibridnél teljesen érthetetlen, miért támogatja az állam a vásárlásukat és a fenntartásukat.

Torontáli Zoltán
2019. május 18. 07:40 Élet, Vállalat

Kész a félig magyar önvezető kamion, már csak a világot kell hozzáigazítani

A technológia ma már nem kérdés, sokkal izgalmasabb, hogy megéri-e az embert leváltani egy gépre. A válasz ugyanis korántsem egyértelmű.

Fontos

Tóth István János
2019. május 21. 17:48 Adat, Közélet

Nyolc ábra egy magyar csodáról

Ha piacgazdaság van, akkor kétségtelenül Mészáros Lőrinc cégei a legjobbak az országban, és nekik kellene nyerniük az összes közbeszerzést. De van alternatív magyarázat is.

Jandó Zoltán
2019. május 21. 06:46 Közélet, Vállalat

Körbezártak minket az oroszok, és a kormány önként sétál a karjaikba

Gázkörgyűrű építésével foglalja vissza Kelet-Közép-Európát a Gazprom. Bár a magyar hatóság a régióban egyedüliként résen volt, a kormány ezt az előnyt is eldobhatja.

Váczi István
2019. május 20. 16:22 Világ

Jó időre meghatározza Európa sorsát a hétvégi választás

Hosszú időre lekerül a szorosabb integráció a napirendről, ha az euroszkeptikus pártok nagyon megerősödnek az Európai Parlamentben.