Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2018. július 25. 11:48 Világ

Akár több tízmilliós bónuszokat is fizetnek a brit cégek, hogy megtartsák a képzett európai dolgozókat

Amióta a britek megszavazták, hogy kilépnek az Európai Unióból, a brit vállalatok egyre nehezebben tudják megszerezni vagy akár megtartani a képzett uniós munkavállalókat. Éppen ezért kénytelenek plusz juttatásokat kínálni: a Migrate UK ügyvédi iroda felmérése szerint 2016 nyara óta 10-ből 6 vállalat emelte a fizetéseket, osztott bónuszt, vagy vállalta be a munkavállaló tandíjának finanszírozását emiatt. Néhány vállalat 100 ezer fontos (37 millió forintos) bónuszt is osztott, hogy bebiztosítsa legjobb munkavállalóit – írja az Independent.

Az ezer HR-igazgató részvételével készült felmérés szerint a vállalatok 39 százaléka már vesztett el uniós munkavállalót a Brexit miatt, ők hazaköltöztek vagy másik uniós országba mentek dolgozni.

A legrosszabbul a pénzügyi szolgáltató szektort érinti, hogy visszaesett az uniós munkaerő beáramlása, itt a cégek 83 százaléka jelezte, hogy gondban van a toborzással. A feldolgozóipari cégek több mint kétharmada, a jogi irodák 63 százaléka, míg az IT-cégek 79 százaléka is azt mondta, hogy most nehezebb képzett munkaerőt találni.

Többféle ösztönzőt is bevetnek az uniós dolgozók megtartásáért a brit vállalatok: 12 százalékuk magasabb fizetésekkel, 16 százalékuk magasabb bónusszal próbálkozik. Ötből majdnem egy vállalat egészségügyi biztosítást, 9 százalék plusz szabadságot és ingyen szállást, valamint 7 százalék már tandíj-támogatást is kínált.

A Brexit miatti bizonytalanság és font leértékelődése miatt tavaly ötéves mélypontra, 101 ezerre esett az uniós tagországokból az Egyesült Királyságba áramló nettó bevándorló népesség száma. A képzett munkaerő-utánpótlás csökkenése pedig már most sokba kerül a brit vállalatoknak.

A felmérésben résztvevő vállalatok 5 ezer fonttól 100 ezer font (1,8-37,7 millió forint) értékig terjedő munkavállalói ösztönzőket vetettek eddig be, a legmagasabb összeget azonban csak a cégek 1 százaléka említette. Tízből négy vállalat 10 ezer és 60 ezer fontot költött egy-egy munkavállaló megtartására.

Az adatokból már most látszik egyébként, hogy egyre többen vették az irányt kifelé az Egyesült Királyságból (fekete vonal), miközben a bevándorlás (kék vonal) csökkent. Ez a trend várhatóan fokozódni fog, ha a Brexit-tárgyalások folyamán nem találnak megnyugtató megoldást az európai munkavállalók helyzetére.

Forrás: Migration Watch UK

Világ bevándorlás Brexit Egyesült Királyság Európai Unió kivándorlás Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Váczi István
2018. november 21. 16:22 Világ

A magyar gazdaságot is kisegíthetik a Fehér Házban német autóipari vezetők

A Bloomberg értesülései szerint meghívást kapott a Fehér Házba a három nagy német autógyártó csoport vezetője. Az Egyesült Államok és az EU éppen egy új kereskedelmi megállapodás létrehozásán dolgozik, hogy elkerülhető legyen a totális transzatlanti kereskedelmi háború.

Torontáli Zoltán
2018. november 20. 17:05 Élet, Világ

Nem sikerült a Google-nak vércukormérő kontaktlencsét fejleszteni

Ilyen az, amikor egy nagyon ígéretes fejlesztés négy év próbálkozás után kimúlik, a projektet felfüggesztették.

Váczi István
2018. november 20. 11:26 Világ

Van, ahol akasztással kezelik a devizaválságot

Kivégeztek két devizakereskedőt Iránban, mert a hatóságok szerint manipulálták a piacot.

Fontos

Hajdu Miklós
2018. november 20. 12:50 Élet

A magyar iskolarendszer még mindig ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint 10-15 éve

Bár számos reform történt a közoktatásban, a kétezres évek problémáinak jelentős része még mindig aktuális.

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.