Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. július 8. 14:50 Világ

Van, ahol már megunták a vonatluxust, és visszahoznák a fapados vonatokat

Van piaci igény Nagy-Britannia és Franciaország között közlekedő fapados vonatokra – állapította meg a Roland Berger tanácsadó cég az International Railway Journal című szaklap cikke szerint. A szakértők azzal számoltak, hogy ezek is nagysebességű, tehát óránként legalább 200 kilométeres sebességgel száguldó lennének, de azért a menetidő érezhetően hosszabbra nyúlna, mint a 300-320 kilométer/órára is felgyorsító Eurostar vonatok esetében. (Idehaza a 160 kilométer/órát szeretnék legalább néhány vonalon elérni.)

Cserébe a Eurostarhoz képest a jegyek negyedével olcsóbbak lennének. Ez egy átlagérték, mert más társaságokhoz hasonlóan a Eurostar vonatain is többféle helyár van, a cikk írásakor a legolcsóbb jegy Londonból Párizsba 41 font volt (15 ezer forint), a másik irányba pedig 56 euró (18 ezer forint) volt.

A százoldalas tanulmány szerint egy ilyen szolgáltatást öt éven belül évi kétmillióan vennének igénybe a párizsi és londoni régió közötti utazásra. Ez évi 285 millió euró pluszbevételt hozna a La Manche alatti Csatorna-alagutat üzemeltető Getlink társaság számára, ami igen jelentős összeg a vállalat tavalyi 1,03 milliárd eurós forgalmához képest. Tízéves távlatban pedig még több lehet a plusz, mert akkor már a 4 milliót is elérheti a fapados vonatok utasszáma.

Az nem kérdés, hogy az infrastruktúra elbírná a pluszforgalmat. A Getlink pont azért rendelte meg a tanulmányt, mert az alagút kihasználtsága jelenleg csak 58 százalékos.

 

Az elemzés szerint egyebek mellett azzal lehetne biztosítani az alacsonyabb jegyárakat, ha a szerelvények nem London és Párizs központi pályaudvarára futnának be, hanem kevésbé frekventált helyekre. Ez persze nem meglepő, hiszen a fapados légitársaságok is élnek ezzel a módszerrel a repülőterek esetében.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ Csatorna-alagút Eurostar fapados vonat Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Váczi István
2024. április 19. 04:34 Világ

Romba dőlnek az orosz remények Ukrajnában?

Jelenleg szinte minden harctéri körülmény az oroszoknak kedvez, az eddig elért eredményeik mégis szerények, miközben az ukránok lőszerhiánya hamarosan enyhül.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Fontos

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.