Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. július 8. 14:50 Világ

Van, ahol már megunták a vonatluxust, és visszahoznák a fapados vonatokat

Van piaci igény Nagy-Britannia és Franciaország között közlekedő fapados vonatokra – állapította meg a Roland Berger tanácsadó cég az International Railway Journal című szaklap cikke szerint. A szakértők azzal számoltak, hogy ezek is nagysebességű, tehát óránként legalább 200 kilométeres sebességgel száguldó lennének, de azért a menetidő érezhetően hosszabbra nyúlna, mint a 300-320 kilométer/órára is felgyorsító Eurostar vonatok esetében. (Idehaza a 160 kilométer/órát szeretnék legalább néhány vonalon elérni.)

Cserébe a Eurostarhoz képest a jegyek negyedével olcsóbbak lennének. Ez egy átlagérték, mert más társaságokhoz hasonlóan a Eurostar vonatain is többféle helyár van, a cikk írásakor a legolcsóbb jegy Londonból Párizsba 41 font volt (15 ezer forint), a másik irányba pedig 56 euró (18 ezer forint) volt.

A százoldalas tanulmány szerint egy ilyen szolgáltatást öt éven belül évi kétmillióan vennének igénybe a párizsi és londoni régió közötti utazásra. Ez évi 285 millió euró pluszbevételt hozna a La Manche alatti Csatorna-alagutat üzemeltető Getlink társaság számára, ami igen jelentős összeg a vállalat tavalyi 1,03 milliárd eurós forgalmához képest. Tízéves távlatban pedig még több lehet a plusz, mert akkor már a 4 milliót is elérheti a fapados vonatok utasszáma.

Az nem kérdés, hogy az infrastruktúra elbírná a pluszforgalmat. A Getlink pont azért rendelte meg a tanulmányt, mert az alagút kihasználtsága jelenleg csak 58 százalékos.

 

Az elemzés szerint egyebek mellett azzal lehetne biztosítani az alacsonyabb jegyárakat, ha a szerelvények nem London és Párizs központi pályaudvarára futnának be, hanem kevésbé frekventált helyekre. Ez persze nem meglepő, hiszen a fapados légitársaságok is élnek ezzel a módszerrel a repülőterek esetében.

Világ Csatorna-alagút Eurostar fapados vonat Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2018. november 20. 17:05 Élet, Világ

Nem sikerült a Google-nak vércukormérő kontaktlencsét fejleszteni

Ilyen az, amikor egy nagyon ígéretes fejlesztés négy év próbálkozás után kimúlik, a projektet felfüggesztették.

Váczi István
2018. november 20. 11:26 Világ

Van, ahol akasztással kezelik a devizaválságot

Kivégeztek két devizakereskedőt Iránban, mert a hatóságok szerint manipulálták a piacot.

Váczi István
2018. november 20. 10:04 Világ

Váratlan helyről kapott igazolást Trump kereskedelmi háborúja

Okosan válogatták össze a megvámolt kínai termékeket az amerikaiak egy európai tanulmány szerint, így a számla közel háromnegyedét Kína állja. Az amerikai kereskedelmi deficit is csökkenhet.

Fontos

Hajdu Miklós
2018. november 20. 12:50 Élet

A magyar iskolarendszer még mindig ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint 10-15 éve

Bár számos reform történt a közoktatásban, a kétezres évek problémáinak jelentős része még mindig aktuális.

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.