Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 8. 15:12 Tech, Világ

Olyan tárgynak nézte az önvezető autó a gyalogost, amelyen áthajthat, ezért gázolta halálra

Az Information értesülései szerint megvan, hogy miért gázolt halálra egy gyalogost egy önvezető autó márciusban az Egyesült Államokban, Arizona államban.

A lap szerint az autót önvezető módban tesztelő Uber, amely az eset után belső vizsgálatot is indított az ügyben, szinte biztos abban, hogy a balesetet a jármű érzékelő szoftverének rossz beállítása okozta.

Az egyik alapkérdés végig az volt, hogy az önvezető autó nem érzékelte a gyalogost, vagy érzékelte, de valamiért mégis elütötte. Most úgy tűnik, hogy az utóbbi verzióról volt szó, ami azért is tűnik megalapozottnak, mert az érzékelőket fejlesztő beszállító korábban már jelezte, szerinte a rendszere olyan fejlett, hogy lehetetlen, hogy ne vegyen észre mindent az úton.

Az Uber szerint az autó szoftvere döntött úgy, hogy átgázol a gyalogoson, és azért tette ezt, mert az embert olyan tárgynak nézte, amely miatt nem kell megállnia.

Ennek az érzékelés utáni döntési mechanizmusnak az érzékenysége egy szoftveres beállítás kérdése, a funkcióra pedig azért van szükség, hogy ha például egy nejlonzacskót fúj a szél az autó útjába, akkor ne blokkoljon le, hanem nyugodtan hajtson át rajta.

Az érzékenység tehát nem volt jól beállítva, amit pedig valószínűleg az indokolhatott, hogy az út során többek között az utazási komfortot tesztelte az Uber. Az önvezető autók egyelőre nem arról híresek, hogy olyan simán vezetnek, mint egy emberi sofőr, ugyanis gyakran a fékre lépnek, fals riasztások miatt. Az ilyen eseteket a mérnökök fals pozitív esetnek nevezik, és azon dolgoznak, hogy ezeket minél jobban kivédjék.

Az arizonai balesetnél az előírásoknak megfelelően egy ember ült a kormány mögött egész úton, akinek többek között az volt a feladata, hogy vészhelyzetben beavatkozzon. Hogy ez miért nem sikerült időben, az továbbra is nyitott kérdés, az esetről készült felvételek azonban arra engednek következtetni, hogy a sofőr az adott pillanatban nem figyelte az utat.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Világ autó baleset gázolás önvezető autó szoftverhiba uber Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Bucsky Péter
2024. március 28. 12:41 Támogatói tartalom, Tech

Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány

Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben.

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Hidi János
2024. március 9. 04:36 Tech, Világ

Vihar előtti csend van az elektromos autók piacán

Az év végén látott számokból sokan azt a következtetést vonták le, hogy mégsem zajlik olyan gyorsan a villanyautós átállás, de ez csupán átmeneti lassulás.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.

Hartvig Áron
2024. április 10. 04:34 Közélet

Ezentúl csak akkor lesz napelem a magyar háztartásokban, ha a hozzá tartozó akkumulátorra nagy támogatás jár

A jelenleg zajló háztartási napelempályázat egy dolgot már a lezárása előtt bizonyított: akkumulátorok nélkül többé nem kerülnek napelemek a háztetőkre.