Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2018. január 12. 16:24 Tech, Világ

Mást kapsz majd a Facebooktól, mint eddig

Nemsokára azt fogjuk észrevenni, hogy kevesebb céges poszt és újságcikk jelenik meg a facebookos híráramunkban, helyettük pedig többet látjuk majd a családtagjaink és barátaink által feltöltött tartalmakat. Mark Zuckerberg fontos változtatásokat jelentett be, amelyek hatására valószínűleg kevesebbet fogunk facebookozni, az online médiumokat pedig kevesebben fogják olvasni.

A techvezér újévi fogadalmában már elárulta, hogy idén megjavítja a Facebookot annak érdekében, hogy “a közösségi oldalon eltöltött idő biztosan minőségi időtöltés legyen”. Csütörtök este pedig néhány konkrétumot is megosztott a cég stratégiaváltásáról.

A Facebookot alapvetően azért hozták létre, hogy összekösse az embereket, ám ez az utóbbi években kissé háttérbe szorult. Zuckerberg szerint ennek az az oka, hogy robbanásszerűen megnőtt a nyilvános tartalmak száma, amik így átvették az uralmat a híráramunk felett. Ezen idén változtatni fog a cég: teljesen átírják azt az algoritmust, ami a híráramunkat állítja össze. Ezentúl sokkal több tartalmat látunk majd a családtagjainktól, a barátainktól és a csoportoktól, amikben benne vagyunk és kevesebb céges poszt és újságcikk bukkan majd fel. Mivel a cél, hogy az embereket minél inkább minőségi kommunikációra ösztönözzék, ezért a publikus tartalmak közül is azok kerülnek majd be elsősorban a híráramba, amelyek ezt támogatják, például az élő videók és a vitát gerjesztő hírek, amikre jellemzően nagyon sok interakció érkezik.

Zuckerberg nyíltan beszélt arról is, hogy ezeknek a lépéseknek negatív következményei is lesznek. Az emberek valószínűleg kevesebbet lógnak majd a Facebookon, és az oldalak melletti elkötelezettséget mérő mutatószámok is csökkennek majd. Ám szerinte cserébe értékesebb lesz a közösségi oldalon töltött idő, és hosszabb távon a felhasználóknak és az üzletnek is jót tesz.

John Hegeman, a híráram termékmenedzsere szerint a változások a hirdetéseket nem fogják érinteni. A Facebook bevételeinek 98 százaléka hirdetésekből származik, ezek összege tavaly 10,14 milliárd dollárra emelkedett, ami közel a duplája az egy évvel korábbi árbevételnek.

A Facebookot és a többi nagy közösségi médiaoldalt is sokat kritizálták azzal, hogy a termékeik gyakorlatilag csak megerősítik az embereket a saját társadalmi és politikai nézeteikben, és direkt az ilyen posztokhoz szoktatja hozzá őket. A 2016-os amerikai elnökválasztással kapcsolatban is komolyan felmerül a Facebook szerepe, ami félrevezető és hamis híreket is előnyben részesíthetett a híráramban, de ugyanezzel más országokban is befolyásolhatta a politikát. Azt tavaly elárulták, hogy orosz ügynökök szándékosan terjesztettek olyan kedélyeket felborzoló tartalmakat, amelyek célja az volt, hogy megosszák az amerikai választókat.

Ugyan a cél nemes, a híroldalakat különösen rosszul fogja érinteni, ha a közösségi platform háttérbe szorítja a nem fizetős posztjaikat, ugyanis sokuk a Facebookon keresztül generálja a forgalma nagy részét. Zuckerberg elárulta, hogy az irányváltásba már tavaly belekezdtek, ami a statisztikákon is meglátszik. Az Axios gyűjtése szerint 2017-ben folyamatosan csökkent a médiumok facebookos megosztásokból és ajánlásokból szerzett forgalma, olyannyira, hogy a Google-ről érkező forgalom is megelőzte azt. Ősszel jelentek meg az első hírek arról, hogy a Facebook egy újfajta, kettős híráramot tesztel hat országban (köztük Szlovákiában), ami szétválasztja a fizetett és a nem fizetett céges tartalmakat. Ez egyértelműen rontotta a híroldalak elérését.

Tech Világ facebook hirdetés közösségi média Mark Zuckerberg online média Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Fabók Bálint
2019. február 19. 17:11 Tech

Álinterjúkkal és kamutárgyalásokkal próbálja megszerezni a Huawei az Apple titkait

Az amerikai kormány szerint a Huaweinél külön ösztönzőprogram van arra, hogy információkat szerezzenek a riválisoktól.

Wiedemann Tamás
2019. február 18. 17:16 Tech, Vállalat

Egyre furcsább módszerekkel próbálják begyűjteni az űrszemetet

Egyre több cég próbál valamiféle megoldást találni a több százezer darabból álló űrszemét összeszedésére és megsemmisítésére.

Wiedemann Tamás
2019. február 18. 10:35 Adat, Tech

Ezek a mobilok sugároznak a legerősebben

Az első helyen egy kínai gyártó szerepel, de a top tízben van Iphone, Sony és Google saját márkás készülék is.

Fontos

Váczi István
2019. február 21. 06:52 Közélet, Vállalat

Közel 2000 milliárd forintért vásárolt már cégeket az Orbán-kormány

Némelyik jól teljesít, más csődbe ment, és van olyan is, amely már Mészáros Lőrincé. De alapvetően csak puffadt és puffadt az állam az utóbbi években.

Bucsky Péter
2019. február 19. 07:00 Pénz

Évi 50 milliárdot hagyunk az államnál egy ki nem használt adókedvezmény miatt

Százezrek nem élnek az szja-kedvezménnyel, pedig egy orvosi papírral évi 90 ezer forintot spórolhatnának. Aki eddig nem tette meg, öt évre visszamenőleg is kérheti.

Jandó Zoltán
2019. február 18. 06:53 Közélet

Káoszba süllyedt a kormány terve, hogy jobban szervezzék a nagy sportrendezvényeket

Nagyon úgy tűnik, hogy hiába volt rá törekvés, mégsem lesz egységes szervezési kerete és felelőse a magyarországi rendezésű nagy sporteseményeknek. Pedig lett volna logika benne.