Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2025. június 3. 13:31 Vállalat

Év végére már legalább tíz kínai autómárka lehet a magyar szalonokban

Elkezdi forgalmazni az idei utolsó negyedévtől a kínai NIO márkát az AutoWallis Magyarországon, miután kizárólagos importőri jogot szerzett a régiónkra.

  • Magyarország mellett Ausztriában, Cseh- és Lengyelországban, illetve Romániában is a magyar társaság fogja forgalmazni a NIO-t.
  • A bejelentésben arra is utaltak, hogy a prémium elektromos modelleket kínáló NIO mellett a kínai csoport a Firefly márkáját is bevezeti az AutoWallison keresztül a régióban.

Tágabb kontextus: a kínai (elektromos és hagyományos hajtású) autómárkák idén szintet léphetnek Magyarországon.

  • Míg 2024 végéig az MG, a BYD, a Dongfeng és a Chery-csoporthoz tartozó Omoda/Jaecoo lett elérhető, 2025-ben az eddigi bejelentések szerint megjelenik a piacon a Dongfeng prémium márkája, a Voyah; az XPENG; a Geely-csoport haszongépjármű márkája, a Farizon; valamint a SERES, a DFSK és a most bejelentett NIO/Firefly páros is.

Számokban: a magyar autópiacon 2024-ben ismét a Suzuki adta el a legtöbb autót (15,7 ezret), a dobogóra a Toyota ( 14,6 ezerrel) és a Skoda (11,3 ezerrel) fért fel a Datahouse és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint.

  • A kínai márkák egyelőre messze vannak az első tíz helytől, 2024-ben még a tizedik Hyundai is majdnem 5 ezer új autót értékesített, míg a legnépszerűbb kínai márka a BYD volt, 1,4 ezres eladással.
  • A BYD ugyanakkor dinamikusan növekszik, és az elektromos autók között már a második helyen állt tavaly (a Tesla után).

Alulnézet: a NIO prémium kategóriás e-autó márka, és érdekessége, hogy az akkumulátorát nemcsak tölteni lehet, de pár perc alatt ki is lehet cserélni. Ezt a gyors megoldást azonban jelenleg még csak 60 helyen lehet igénybe venni egész Európában.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkOlyan árháborút robbantott ki a BYD, amiben sok gyártó elvérezhetKínában 169 autógyártó működik, többségük elhanyagolható piaci részesedéssel: közülük sokan eshetnek áldozatul a BYD agresszív növekedési terveinek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyar beszállítókat és fejlesztést ígér a BYD Szegedre, de induláskor még az összeszerelés lesz a fókuszA szegedi beruházás munkaerőpiaci előnyei az országon kívül csapódnak le, a magyar beszállítók megjelenése és a helyi k+f csak évek múlva jön szóba.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyarországi tervein is változtatott a BYD az európai terjeszkedésének kudarcai alapjánTöbb intézkedést is elfogadott a cég a hibáiból tanulva. Szegeden olyan mérnököket is alkalmaznának, akik az európai ízléshez igazítanák az autóikat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMiután megdrágította az EU a kínai e-autókat, elkezdtek benzinest hozniNem sikerült megállítani a terjeszkedést, a kínai márkák piaci részesedése öt százalék fölé emelkedett.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autó autópiac autowallis Firefly Kína kínai autó NIO Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2025. június 18. 15:40 Közélet, Vállalat

Terjed a Mészáros-Felcsút kór az európai futballban, magyar áldozata is lehet

Mészáros Lőrinc sorsára juthat a felvidéki milliárdos Világi Oszkár: lehet, hogy meg kell válnia egyik focicsapatától, hogy azt ne zárják ki a Konferencia Ligából.

Bucsky Péter
2025. június 18. 06:03 Közélet, Vállalat

Nem járnának rosszul a magyar autósok az orosz olajimport megszűnésével

Meg vannak számlálva Magyarország orosz olajimportjának napjai, ha nem tudja megfúrni a kormány az Európai Bizottság tegnap bemutatott javaslatát.

Jandó Zoltán
2025. június 16. 16:03 Vállalat

Építőipar, NER, foci, uniós pénzek, de így is be tudtak dönteni egy milliárdos céget

Uniós pénzből épült egy vagy két gyümölcsfeldolgozó, de két héttel a használatba vételi engedély megszerzése után a tulajdonos felszámolás alá került.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2025. június 19. 06:07 Közélet, Világ

Súlyos önámítás, mégis terjed Orbán szuverenitásmániája

A kormányfő és holdudvara a magyar szuverenitás védelmével indokolja bel- és külpolitikai lépéseit, de a valóságban a szuverenitás megalkotása óta álszent és vitatott jelenség.

Regős Gábor
2025. június 18. 13:40 Pénz

Ezt a kört megúsztuk, de mi lesz ősszel a magyar államadósság besorolásával?

Sikerült lehozni egy kilátásrontással az idei első kört, de a belső és külső kihívások miatt egyáltalán nem lehetünk nyugodtak az őszi felülvizsgálatok előtt.

Vámosi Ágoston
2025. június 17. 13:57 Világ

A benzint, a gázolajat és a gázfűtést is drágítaná 2027-től az EU klímavédelmi lépése

Sokan ellenzik a lépést, az Európai Bizottság szociális klímaalappal enyhítené a fűtés és az üzemanyagok árának várható emelkedését.