Az iparágak többségében jelentősen nőtt 2010 és 2022 között a magyar cégek részesedése az országban megtermelt hozzáadott értékből.
Több szektorban ez meghirdetett célja volt a kormányzatnak. Orbán Viktor például 2016-ban arról beszélt, hogy a média, a bankok, az energiaágazat és a kiskereskedelem területén is magyar többséget akar a piacon.
Nem csak ezekben az iparágakban nőtt azonban a hazai cégek részesedése: az építőiparban, a turizmusban, az ingatlanpiacon és az IT-szektorban is visszaszorultak a nemzetközi cégek helyi leányai.
Csökkent ugyanakkor a magyar részesedés a bányászatban és a logisztika területén, illetve tíz év alatt nem sikerült előre törnie a hazai vállalatoknak a gazdaság legnagyobb részét adó feldolgozóiparban sem.
A miniszterelnök által kiemelt négy szektor közül sokáig a kiskereskedelemben állt leggyengébben a magyarosítás, ám a közelmúltban itt is voltak fejlemények. Épp a héten ért versenyhivatali fázisba az Auchan felvásárlása.
A Fidesz támogatottsága minden közvélemény-kutató szerint gyengült, a Tiszáé pedig nőtt az elmúlt hónapokban. Ez nem független attól, hogy a lakosság gazdasági hangulata is romlani kezdett.