Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2024. augusztus 7. 11:52 Vállalat

Húszéves stratégia kudarcát mutatja a nyolcezer magyart foglalkoztató Continental szétválási terve

Leválasztaná az autóipari beszállítói tevékenységét a Continental, így a cég visszatérhet az eredeti profiljához, ami főként a gumiabroncsok és az iparban használatos termékek gyártásából állt. Az elmúlt húsz évben felépített alkatrészgyártói üzletágat egy független vállalatba szervezné a konszern 2025 végéig. A változás eredményeként két hasonló méretű cég jöhet létre.

Háttér: „Már nem átalakulással, hanem bomlasztó körülményekkel állunk szemben az autóiparban” – fogalmazott Philipp von Hirschheydt, a cég vezetőségének tagja egy sajtóeseményen, a külső tényezőket hangsúlyozva a döntés hátterében. Nikolai Setzer, a Continental ügyvezetője a piacok fokozódó volatilitását emelte ki, amire könnyebben reagálhatnak a szétválasztott cégek.

  • Elsősorban stratégiai hibák okozták, hogy két évtized munkájának fordíthat hátat a szétválással a Continental a Handelsblatt belső forrásai szerint, noha az autóipar valóban nincs fényes helyzetben. A problémák 2018-ban váltak égetővé, amikor kiderült, hogy a felvásárolt cégek nem tudták elérni a remélt szinergiákat, és kezelhetetlenné váltak a költségek.

Alulnézet: a német vállalat tizenkét helyszínen összesen több mint nyolcezer főt foglalkoztat Magyarországon, akik a gumigyártás és -forgalmazás mellett például a járműelektronikai berendezések gyártásában és fejlesztésében is részt vesznek. Több magyarországi telephely az azokat övező térség legfontosabb munkaadói közé tartozik.

  • A makói gumigyár esete rámutatott az elmúlt években a vállalat nehézségeire. A telephely létszáma megfeleződött 2018 és 2023 között, és a munkakörülmények miatt Lázár János, a térség egyéni képviselője már a kormányzati támogatások megvonását, sőt, a korábban folyósított állami pénzek visszakövetelését szorgalmazta.
  • A magyar Continental közleménye szerint „a program elsődleges fókuszában nem a magyarországi gyárak és fejlesztőközpontok állnak”, ám bővebb tájékoztatást nem tudott adni a Telexnek. Mindenesetre azok jelentős része már az ezredforduló körül kezdődő alkatrészipari akvizíciók előtt is Continental keretein belül működtek és a gumiiparhoz kötődnek.
  • Kivétel például az autóelektronikai termékeket – például fékvezérlőket – gyártó budapesti üzem, ami nem sokkal a fékekre specializálódó Teves megvásárlására után létesült, és a vezetéstámogató rendszerek fejlesztéséért felelős, szintén fővárosi központ. Jórészt fékrendszerekkel foglalkozik továbbá a veszprémi telephely is, igaz, több mint 30 éve.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk5 év alatt feleződött a makói Continental állománya, most újra embereket küldenek el2018 szeptemberében még több mint háromezren, idén szeptemberben már csak a 1660-an dolgoztak a makói üzemben.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA legnagyobb csongrádi cég sztrájkolói azt mondják, megszakadnak a munkábanLemaradó fizetések, autóipari lassulás, kizsigerelt dolgozók és megnyirbált jogosultságok is szerepet játszanak abban, hogy sztrájkolnak a Continental makói gyáránál.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagyot esett a forgalma Csongrád és Veszprém legnagyobb foglalkoztatójánakA járvány miatt 40 százalékkal esett a Continental AG bevétele. A német autóipari beszállítónak 8 ezren dolgoznak Magyarországon.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar autóipari beszállító Continental gumiabroncsgyártás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Gajda Mihály
2024. szeptember 15. 19:15 Pénz, Vállalat

Európai üzemek zárnak be, romlanak a kilátások az olajiparban

Az év eleji optimizmus után az olajipar komoly nehézségekkel küzd a globális gazdasági problémák miatt, Európában pedig különösen borúsak a kilátások.

Torontáli Zoltán
2024. szeptember 15. 05:42 Élet, Vállalat

Tarthatatlan a helyzet a palackvisszaváltó automatáknál, lépnek a boltok

Sok pénzbe fog kerülni, de elkezdik kiköltöztetni a visszaváltó automatákat az eladótérből, már amennyiben tudják.

Jandó Zoltán
2024. szeptember 13. 15:41 Adat, Vállalat

Egyedül Szíjj László örülhet a mai építőipari adatnak

Miközben továbbra is szenved a hazai építőipar, nagyot ugrott a megrendelésállomány két állami óriásprojektnek köszönhetően, amelyeket a Duna Aszfalt nyert el.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. szeptember 16. 16:18 Adat

Az EU egyik leginkább vízfejű gazdasága a magyar

Majdnem negyedével lenne alacsonyabb Magyarországon az egy főre jutó GDP Budapest nélkül.

Jandó Zoltán
2024. szeptember 16. 09:53 Adat, Élet

Vannak olyan országrészek, ahol több eső esett egy nap alatt, mint a megelőző három hónapban

Az ország nagy részén 24 óra alatt több csapadék hullott, mint a megelőző 30 napban, de voltak olyan mérőpontok, ahol az előző háromhavi mennyiséget is túlszárnyalta.

Regős Gábor
2024. szeptember 14. 18:26 Pénz

Megakadályozza a fiatalok lakásszerzését az ingatlanpiaci ár-bér spirál?

A magas négyzetméretárak és az alacsony megtakarítási lehetőségek komoly akadályokat gördítenek a fiatalok elé.