Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2024. augusztus 7. 11:52 Vállalat

Húszéves stratégia kudarcát mutatja a nyolcezer magyart foglalkoztató Continental szétválási terve

Leválasztaná az autóipari beszállítói tevékenységét a Continental, így a cég visszatérhet az eredeti profiljához, ami főként a gumiabroncsok és az iparban használatos termékek gyártásából állt. Az elmúlt húsz évben felépített alkatrészgyártói üzletágat egy független vállalatba szervezné a konszern 2025 végéig. A változás eredményeként két hasonló méretű cég jöhet létre.

Háttér: „Már nem átalakulással, hanem bomlasztó körülményekkel állunk szemben az autóiparban” – fogalmazott Philipp von Hirschheydt, a cég vezetőségének tagja egy sajtóeseményen, a külső tényezőket hangsúlyozva a döntés hátterében. Nikolai Setzer, a Continental ügyvezetője a piacok fokozódó volatilitását emelte ki, amire könnyebben reagálhatnak a szétválasztott cégek.

  • Elsősorban stratégiai hibák okozták, hogy két évtized munkájának fordíthat hátat a szétválással a Continental a Handelsblatt belső forrásai szerint, noha az autóipar valóban nincs fényes helyzetben. A problémák 2018-ban váltak égetővé, amikor kiderült, hogy a felvásárolt cégek nem tudták elérni a remélt szinergiákat, és kezelhetetlenné váltak a költségek.

Alulnézet: a német vállalat tizenkét helyszínen összesen több mint nyolcezer főt foglalkoztat Magyarországon, akik a gumigyártás és -forgalmazás mellett például a járműelektronikai berendezések gyártásában és fejlesztésében is részt vesznek. Több magyarországi telephely az azokat övező térség legfontosabb munkaadói közé tartozik.

  • A makói gumigyár esete rámutatott az elmúlt években a vállalat nehézségeire. A telephely létszáma megfeleződött 2018 és 2023 között, és a munkakörülmények miatt Lázár János, a térség egyéni képviselője már a kormányzati támogatások megvonását, sőt, a korábban folyósított állami pénzek visszakövetelését szorgalmazta.
  • A magyar Continental közleménye szerint „a program elsődleges fókuszában nem a magyarországi gyárak és fejlesztőközpontok állnak”, ám bővebb tájékoztatást nem tudott adni a Telexnek. Mindenesetre azok jelentős része már az ezredforduló körül kezdődő alkatrészipari akvizíciók előtt is Continental keretein belül működtek és a gumiiparhoz kötődnek.
  • Kivétel például az autóelektronikai termékeket – például fékvezérlőket – gyártó budapesti üzem, ami nem sokkal a fékekre specializálódó Teves megvásárlására után létesült, és a vezetéstámogató rendszerek fejlesztéséért felelős, szintén fővárosi központ. Jórészt fékrendszerekkel foglalkozik továbbá a veszprémi telephely is, igaz, több mint 30 éve.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk5 év alatt feleződött a makói Continental állománya, most újra embereket küldenek el2018 szeptemberében még több mint háromezren, idén szeptemberben már csak a 1660-an dolgoztak a makói üzemben.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA legnagyobb csongrádi cég sztrájkolói azt mondják, megszakadnak a munkábanLemaradó fizetések, autóipari lassulás, kizsigerelt dolgozók és megnyirbált jogosultságok is szerepet játszanak abban, hogy sztrájkolnak a Continental makói gyáránál.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagyot esett a forgalma Csongrád és Veszprém legnagyobb foglalkoztatójánakA járvány miatt 40 százalékkal esett a Continental AG bevétele. A német autóipari beszállítónak 8 ezren dolgoznak Magyarországon.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar autóipari beszállító Continental gumiabroncsgyártás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2025. február 17. 13:32 Pénz, Vállalat

Féláron eladó a milliárdos állami támogatás után bedőlt kisvárdai csigafeldolgozó

Az üzemet 2019-ben adták át, de egy percig sem működött nyereségesen, két évvel később bedőlt, és azóta is eladhatatlan.

Vámosi Ágoston
2025. február 14. 10:33 Élet, Vállalat

Lázár és Trump hadat üzent neki, a dolgozókért folyó harc fegyvere lett a home office

Az amerikai kormány, a legnagyobb bank és a MÁV is megtiltotta az otthoni munkavégzést, pedig ezzel hátrányba hozzák magukat a munkaerőpiacon.

Torontáli Zoltán
2025. február 14. 06:09 Közélet, Vállalat

A szétadóztatott magyar webáruházak nem bírják a nemzetközi versenyt

Miért tud egy cseh, román vagy lengyel kereskedő jobb feltételekkel Magyarországra szállítani, mint egy magyar? Miért nem fordítva következett ez be?

Fontos

Gergely Péter
2025. február 16. 06:07 Pénz

Itt a bankszámladrágulás szezonja, de több tízezer forintot is meg lehet spórolni

Nemcsak az olcsóbb számlacsomagok miatt éri meg sokak számára váltani, hanem az új ügyfeleknek járó 30-50 ezer forintos ajándékpénzek miatt is.

Kiss Péter
2025. február 15. 06:00 Pénz

A német gazdaság válságban van, mitől szárnyal mégis a tőzsde?

A német gazdaság tavaly és tavalyelőtt is visszaesett, a tőzsde mégis emelkedett 50 százalékot. Az okok a magyar befektetőknek is ismerősek lehetnek.

Vámosi Ágoston Váczi István
2025. február 14. 17:21 Világ

Nem biztos, hogy közelebb vagyunk a békéhez, mint az év elején

Trump mielőbb lezárná a háborút, az orosz követelések azonban elfogadhatatlanok Ukrajna számára, így a békével kapcsolatos remények túlzottnak tűnnek.