Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2024. május 29. 15:32 Adat, Vállalat

Rekordbevételt hozott össze a kormánybarát média

A 2022-es jelentős növekedés után tavaly üzleti szempontból inkább stagnált a kormányközeli média jelentős részét összefogó Mediaworks Zrt. Az online szegmensben azonban nagyot ugrott a vállalat: a bevétel ötöde már innen jön.

Mi történt? Rekordbevétellel zárta ugyan 2023-at a Mediaworks, a kormánypárti újságok és internetes lapok tucatjait, illetve rádiókat és tévét is birtokló vállalat bevételének növekedése némileg megtorpant.

  • A cég nyeresége pedig egyenesen csökkent, jelentős részben azért, mert nem engedték el annyi tartozását hitelezők, mint egy évvel korábban, és még támogatásból is félmilliárddal kevesebb folyt be.

Számokban: a Mediaworks forgalma tavaly megközelítette az 57,3 milliárd forintot, ami durván 1,2 milliárdos növekedés 2022-höz képest. Egy évvel korábban azonban még több mint 8 milliárddal sikerül növelni az árbevételt, azaz 2023 látható lassulást hozott. Az adózott nyeresége 3,3 milliárd forintra rúgott, ami csak durván kétharmada az egy évvel korábbinak.

  • Hirdetésekből közel 1,5 milliárd, lapeladásból pedig 900 millió forinttal kevesebb folyt be, mint 2022-ben, az online bevételek viszont kilőttek. A 11,4 milliárd forint több mint másfélszerese az egy évvel korábbinak. Ha így folytatódnak a trendek, akár már az idén az internet lehet a legfontosabb bevételi forrása a kormányközeli médiának.
  • A Mediaworks eszközeinek értéke egyébként már a 80 milliárd forintot közelíti, csak kötvényekben 34 milliárdja van. Ennek jelentős részét ugyan hitelekből finanszírozza, de a cég saját tőkéje is meghaladja a 28 milliárd forintot

Felülnézet: a Mediaworks méretét segít elhelyezni, ha megnézzük, hogy mekkora a részesedése a teljes hazai médiapiacon. A Magyar Reklámszövetség adatai szerint tavaly a teljes hazai nyomtatott reklámpiac bevétele 37,8 milliárd forint volt, míg az online szegmens 20,9 milliárd forintot húzott be (pdf).

  • Ez azt jelenti, hogy az online területen a Mediaworks piaci részesedése – legalábbis árbevételben – már meghaladhatja az 50 százalékot*Az nem teljesen egyértelmű, hogy milyen bevételeket mutat ki ezen a soron a vállalat., a print szegmensnek pedig a harminc-negyven százalékát uralhatja*Itt pontos számot azért nem lehet mondani, mert a MW hirdetési bevételeinek egy része minden bizonnyal a tévés és rádiós érdekeltségekhez kapcsolódik..

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég Panamából is ömlik a pénz a kormányközeli médiábaA Fidesz-közeli médiaalapítványba tolt cégbirodalom bevétele a második legnagyobb kiadócég forgalmánál majdnem ötször nagyobb, az Indexénél hatvanszor.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKormányközeli cégeknél landol a magyar reklámpénzek harmadaA Facebook és a Google a NER nyomába sem ér a reklámpiacon, amelynek olyan szegmense is van, ahol a Fidesz-közeli szereplők részesedése az 50 százalékot is meghaladja.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat Vállalat kormánymédia Mediaworks online reklámpiac reklámtorta Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Vámosi Ágoston
2025. július 9. 14:48 Adat

Ötször gyorsabbnak érzékeljük az inflációt a valósnál, és ez elég sok problémát okoz

Nehéz dolga van a gazdaságpolitikának, ha ekkora a különbség, de a tartósan stabil forintárfolyam például segíthet csökkenteni az eltérést.

Stubnya Bence
2025. július 9. 06:04 Adat, Közélet

Kilenc hónapja az élre várták a magyar gazdaságot, miért néz ki most mégis az utolsó hely?

Tavaly még nemcsak a kormány, hanem az elemzők többsége is 3 százalék körüli növekedést várt idénre. Aztán jött a Trump-tornádó, és beindult a negatív spirál.

Torontáli Zoltán
2025. július 8. 15:51 Adat, Közélet

A bizalomvesztés ördögi körébe került a magyar gazdaság

Ha a lakosság nem hisz a növekedésben, akkor nem fogyaszt, de akkor a cégek nem ruháznak be, de akkor nem lesz növekedés.

Fontos

Torontáli Zoltán
2025. július 9. 10:33 Vállalat

Súlyosabb piaci gondok húzódnak meg az Unitravel csődje mögött

Épp akkor törnek be új szereplők, amikor csökken az utasok száma és vásárlóereje is.

Vámosi Ágoston
2025. július 8. 14:07 Közélet, Pénz

Több száz magyar dolgozó maradhat ki az Otthon Start programból

A nemzetközi szervezetek alkalmazottai fennakadhatnak a kétéves magyar jogviszony szűrőjén, de messze nem ez egyetlen nyitott kérdés.

Torontáli Zoltán
2025. július 8. 06:02 Közélet, Vállalat

Az árrésstop miatt nincs elég olcsó tej a boltban

Az intézkedés rövidtávú hatása mára kifulladt, de továbbra is olyan piactorzítást okoz, amelynek mellékhatásai senkinek sem jók.