Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. január 4. 17:02 Vállalat

Több munkahelyet teremtenek a családi vállalkozások, mint a tőzsdei cégek Németországban

A családi tulajdonban lévő közepes és nagyobb vállalatok a német gazdaság fontos részét képezik, és időnként magyar kormányzati szereplőktől is elhangzik többé-kevésbé konkretizálva, hogy idehaza is több ilyen vállalkozásra lenne szükség.

A német családi vállalkozások a lobbizásban sem akarnak lemaradni, ennek keretében rendelt meg az ezt a kört segítő müncheni alapítvány*Stiftung Familienunternehmen egy a cégek munkahelyteremtő tevékenységét felmérő kutatást, amelyet a Mannheimi Egyetem középvállalati kutatásokra szakosodott intézete végzett el. A felmérésben a 26 legnagyobb családi tulajdonú német vállalatot hasonlították össze a DAX tőzsdeindexben szereplő 26 nem ilyen hátterű céggel. Azért pont ennyit, mert a DAX-nak ugyan 30 tagja van, de közülük a Beiersdorf, a Henkel, a Merck és a Volkswagen többsége családi tulajdonban van, így ebben a csoportban vették őket számításba.

Az eredmények szerint 2011 és 2020 vége között a családi hátterű vállalatok 837 ezer munkahelyet hoztak létre világszerte, ezen belül Németországban 267 ezret. Az egyéb tulajdonosi szerkezetű tőzsdei vállalatoknál ez a szám összesen 390 ezer, amelyből csak 48 ezer jutott Németországra – írja az eredményeket ismertetve a Spiegel.

A családi hátterű cégeken belül a Lidl és Kaufland boltláncokat összefogó Schwarz csoport volt a legnagyobb munkahelyteremtő 190 ezerrel, amelyet a Volkswagen (160 ezer), a Bosch (92 ezer) és az Aldi csoport (84 ezer) követett.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHogy lehet egy isten háta mögötti német kisvárosban világrekord magas a GDP?Ahol több a családi tulajdonú közepes méretű vállalat, ott kisebb a munkanélküliség, nagyobb a GDP-növekedés, és kevésbé akarnak elvándorolni a fiatalok.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNincs, aki megörökölje a családi céget NémetországbanLatin-amerikai szappanoperák hősszerelmesét játsszák a német aranyifjak, akiknek nincs kedvük átvenni a családi céget.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk„Aki most akar eladni, az már elkésett.” Kemény időszak előtt a kiszállásra készülő vállalkozókAz idősödő magyar kkv-szektorban egyre égetőbb kérdés az utódlás rendezése. Százmilliókat bukhat az, aki nem épít idejében stratégiát.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Aldi Bosch családi vállalatok családi vállalkozások henkel Lidl Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. július 10. 13:31 Közélet, Vállalat

Hiába az állami tulajdon, a budapesti reptér zsúfoltságát még nagyon sokáig nem enyhíti új terminál

A nemrég kivásárolt üzemeltető korábbra tervezte a hármas terminál megvalósítását, de a friss bejelentés szerint erre legalább 2032-ig várni kell.

Stubnya Bence
2024. július 10. 05:02 Közélet, Vállalat

Komoly probléma vagy autóipari kamu, hogy nincs elég elektromos töltő?

A szigorúbb klímavédelmet követelők azzal vádolják az autóipart, hogy ürügyként használja az infrastruktúra hiányát, hogy késleltesse az elektromos átállást. De mit mutatnak a számok?

Torontáli Zoltán
2024. július 9. 16:54 Közélet, Vállalat

A kormány mint biztosítási ügynök: vásárlás után eladás Tiborcznak és az osztrákoknak

A tavalyi eladással messzebbre került a többségi magyar tulajdon a biztosítási szektorban, de most legalább Tiborcz István cégbirodalmát sikerül gyarapítani.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. július 18. 14:13 Adat

Pörgetjük a légkondikat, azok pedig rekordokat döntve zabálják az áramot

Kedden 144,5 gigawattóra áramot használtunk, aminél nyáron csak egyszer, 2021 júniusában mértek magasabb fogyasztást. Akkor is hőhullám volt.

Váczi István
2024. július 18. 11:39 Közélet

Nem baj, hogy olyan drága, mint egy metró, 113 milliárdot ad a Déli körvasútra az EU

290 millió euró, azaz mintegy 113 milliárd forint uniós támogatást kap a Déli körvasút fejlesztése az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből.

Mészáros R. Tamás
2024. július 18. 05:12 Világ

Nem sok jót jelez a jövőre nézve, ahogy a kormányok belenyúlnak az élelmiszerpiacba időjárási sokkok után

A hazai fogyasztók védelme a következő évtizedekben felerősítheti az éghajlatváltozás negatív társadalmi hatásait, és gyengítheti az élelmiszer-biztonságot.