Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2022. október 11. 11:02 Tech, Vállalat

A Magyarországon lerobbant e-Renault akkumulátorokat Lengyelországban javítják

Egy lengyel szaklap, az e-autokult riportot közölt egy Katowice melletti speciális szervizről, amely a komolyabban meghibásodott Renault akkumulátorok egyetlen javítóműhelye a régióban. A szerviz a Baltikumtól Magyarországig fedi le a területet, vagyis minden olyan Renault akkumulátorát ide kell szállítani, amely idehaza romlik el.

Ahogy írják, a kisebb meghibásodásokat bárhol ki tudják javítani, de az akkumulátorok „vörös zónájához” csak ebben a szervizben nyúlhatnak hozzá, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy csak itt szedhetik darabjaira.

Az elmúlt három évben összesen 60 akkumulátort javítottak a szervizben, a komolyan meghibásodott darabokkal ugyanis rengeteg munka van. Egy-egy akkumulátor általában 12 részegységből áll, és ha ezek egyikét cserélni kell, akkor azt mindenképpen itt végzik, hiszen akkor fizikailag szét kell bontani a szerkezetet. Más esetekben az akkumulátorok irányító rendszereit kell megjavítani vagy a kábelezést kicserélni, de ezekhez is speciálisan felszerelt műhelyre, illetve képzett szakemberekre van szükség.

Egy meghibásodott akkumulátor megbontása meglehetősen veszélyes tevékenység, a szerelők állandó hőmérséklet mellett és kizárólag párban dolgozhatnak: ha egyikük megsérül, a másiknak mindig képesnek kell lennie akár az újraélesztésre is. Az akkumulátorok 400 volt feszültségen működnek, és a lap tudósítása szerint sosem lehet biztosra menni azzal, hogy teljesen sikerül feszültségmentesíteni őket.

A Renault nyolc év garanciát ad az elektromos autók akkumulátoraira, illetve azt garantálja, hogy 160 ezer futott kilométer után az akkumulátor még legalább 70 százalékos kapacitással működni fog. Az ezen belül elromló akkumulátorokat a zabrzei szervizben garanciálisan megjavítják, az e határokon túl lévőknél viszont már egyedi döntéseket kell hozni.

Általában a cserére szoruló cellák mennyiségétől és az akkumulátor általános állapotától teszik függővé, hogy megjavítják-e a szerkezetet. Ha nem kerül vissza az akkumulátor az autóba, akkor vagy egyéb energiatárolásra alkalmas készülékekben használják fel az elemeket, vagy szétbontják és újrahasznosítják az anyagukat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA kínai iparpolitika zászlóshajója érkezik Magyarországra, amelyre Brüsszelben külön stratégiát dolgoztak kiA Debrecenben beruházó CATL domináns szereplő az elektromosautó-akkumulátorok piacán. A geopolitikai feszültségek és a hazai ipari kapacitások védelme miatt azonban újabban Brüsszelben és Washingtonban sem szeretik a céget.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkLítiumhiánytól szenvednek a nagy nyugati autógyártók, és más kulcsnyersanyagból is küszöbön a szűkösségMasszív beruházási hullám zajlik az akkumulátorgyártásban, de a későn kapcsoló európai és amerikai cégek lemaradnak a kínai cégeknél koncentrálódó nyersanyagokról.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk2035-től ugyan villanyautóké lenne a főszerep Európában, de odáig eljutni nagyon nehéz lesz2035-től nem lehet olyan új autót forgalomba helyezni az EU-ban, amit fosszilis üzemanyag hajt. A szabályozás elég szigorú, és a szakértők attól tartanak, hogy komoly véráldozatokkal fog járni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Vállalat akkumulátor elektromos autó javítás Renault Zabrze Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Bucsky Péter
2024. március 28. 12:41 Támogatói tartalom, Tech

Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány

Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben.

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Hidi János
2024. március 9. 04:36 Tech, Világ

Vihar előtti csend van az elektromos autók piacán

Az év végén látott számokból sokan azt a következtetést vonták le, hogy mégsem zajlik olyan gyorsan a villanyautós átállás, de ez csupán átmeneti lassulás.

Fontos

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.