Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2022. augusztus 23. 17:03 Vállalat

Ritka nyersanyagokhoz kap hozzáférést két, Magyarországon is gyártó autóipari csoport

Várhatóan még ma aláírnak a felek egy szándéknyilatkozatot arról, hogy a Mercedes- és a Volkswagen-csoport biztosan hozzáférést kap olyan viszonylag ritka, de annál fontosabb nyersanyagokhoz Kanadában, mint a nikkel, a kobalt és a lítium – írja a Bloomberg.

A jelenleg Kanadában tárgyaló német kancellár már a repülőn arról beszélt, hogy Kanada Oroszországhoz hasonlóan gazdag ásványkincsekben, de az utóbbival ellentétben egy stabil demokrácia, így érdemes vele elmélyíteni az együttműködést. Tegnap pedig Olaf Scholz konkrétabban is beszélt a várható fejleményről:

Nagyon boldog vagyok, hogy a sok-sok, látogatásunk alatt aláírásra váró szándéknyilatkozat között ott vannak például a Volkswagen és a Mercedes által tervezettek is, amelyek szorosabb együttműködést irányoznak elő.

A felsorolt ásványkincsek különösen az elektromos autók gyártásához nélkülözhetetlenek, és első körben az említett két – Magyarországon egyaránt jelen lévő – német autóipari csoport járműveinek észak-amerikai gyártását tehetik majd könnyebbé. Különösen annak fényében, hogy egy új amerikai törvénycsomag értelmében csak olyan elektromos autók vásárlását ösztönzi a szövetségi kormány adókedvezménnyel, amelyhez a kritikus ásványokat odahaza vagy olyan országban termelték ki, amellyel az Egyesült Államoknak szabadkereskedelmi egyezménye van, Kanada pedig ezek közé tartozik. Ugyanez igaz egyébként az akkumulátor meghatározó részegységeire is.

Ez még inkább ösztönzi majd a nagy autógyártó csoportokat, hogy Észak-Amerikában hozzanak létre akkumulátorgyártó kapacitásokat, amit a Volkswagen már amúgy is fontolgat. A kanadai nyersanyagok első körben ezeknek az igényeit elégíthetik ki, de nem kizárt, hogy más kontinensekre is eljussanak. A jelek szerint az autógyártók megtanulták az orosz leckét, és nem akarnak olyan függésbe kerülni kritikus fontosságú ásványoknál, mint Németország az orosz gázzal. Ahogy nemrég írtuk, az akkumulátorok sok hozzávalójánál jelenleg Kínának van domináns szerepe, részben a kitermelésben, de még inkább ezek feldolgozása terén.

A német kancellár egyébként abban is bízik, hogy országa szorult energetikai helyzetén is segíteni tud valamelyest Kanada. Ezzel kapcsolatban azonban egyelőre csak biztató szavakat kapott, miszerint megvizsgálják, hogyan lehetne cseppfolyósított földgázt szállítani Kanada keleti partjaitól, ennek infrastruktúrája ugyanis egyelőre nincs kiépítve.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkLítiumhiánytól szenvednek a nagy nyugati autógyártók, és más kulcsnyersanyagból is küszöbön a szűkösségMasszív beruházási hullám zajlik az akkumulátorgyártásban, de a későn kapcsoló európai és amerikai cégek lemaradnak a kínai cégeknél koncentrálódó nyersanyagokról.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkForradalmi az amerikai klímavédelmi csomag, de az 1,5 fokos célt bukjuk veleTöbb amerikai elnök is nekifutott már, de ez az első alkalom, hogy egy klímacsomagot sikerült átnyomni a szenátuson. Ez nagy dolog, még ha sok baj is van a törvénnyel.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkJön ki a gödörből a német autógyártás, és a magyar gazdaságot is meglökhetiA VW és a Mercedes átvágta a gordiuszi csomót, drágábban ad el kevesebb autót. Ha tovább enyhül a chiphiány, az erős hátszelet adhat a teljes magyar gazdaságnak.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat akkumulátorgyártás autóipar Kanada kobalt lítium mercedes németország nikkel Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.