Hírlevél feliratkozás
Nagy Zsolt
2022. május 9. 15:37 Tech, Vállalat, Világ

Kis startupok szakítanak nagyot a szállítmányozási piacon uralkodó káoszon

A szállítmányozási iparág becslések szerint évente közel 500 milliárd dolláros forgalmat generál. Egy kritikus pontja azonban van a rendszernek, ez pedig magának a konténereknek az eljuttatása egyik országból a másikba, ugyanis az ennek támogatására használt platformok nagyrésze évtizedes technológia. Az Economist cikke szerint napokba telik, mire egyáltalán egy árajánlatot ki tudnak sajtolni a megrendelők a szállítmányozócégekből, az igény viszont akkora, hogy a befektetők öntik a pénzt mindenbe, ami hatékonyabbá tudná tenni a folyamatot.

A logisztikai szektorban tevékenykedő technológiai startupok a járvány előtti évhez képest megduplázták a befektetéseik összértékét – a 62 milliárdnyi befektetés jelentős szelete, 9 milliárd dollár valamilyen szállítmányozáshoz köthető startupba ment,  több mint egy tucat cég pedig már az unikornisnak számító, egymilliárd dollár feletti cégértéket. 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem bír kijönni a káoszból a tengeri áruszállításMár most több áruszállító konténer van a világon, mint amennyire elméletileg szükség lenne, csak éppen nem lehet hozzájuk férni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTeljesen más világban élnénk, ha nem lennének konténerekÉp ésszel nem lehet felfogni, mennyi áru mozog a tengeri konténerekben. És még mindig nincs vége a konténerforradalomnak.

A Logixboard például egy tengeri és vasúti szállítmányozási szoftvert kínál, legutóbb 50 millió dollárt kaptak befektetőktől. A céget 2017-ben alapította egy floridai testvérpár, akik felismerték, hogy szükség lesz egy olyan szoftverre, aminek segítségével a szállítmányozócégek folyamatosan követni tudják, hol jár a szállítmányuk. A piacon jelenleg komoly harcok dúlnak, az egyik legnagyobb játékos a Flexport nevű startup, a cég 2013-as alapítása óta már több kétmilliárd dollárnyi befektetést könyvelhetett el, és nem csak a digitális fronton tudott bővülni, már fizikai raktárakat is vásároltak.  A Convoy specializáltan az amerikai kamionos áruszállító piacra célzott, ahol sok a szabadúszó, saját kamionnal rendelkező fuvarozó, az ételkiszállító startupokhoz hasonló a megoldásuk, összekötik a kamionosokat azokkal, akik árut akarnak szállíttatni valahová. A cég 2015-ös indulása óta több mint egymilliárd dollárnyi befektetést kapott. 

A jelenség mögötti felhajtóerőnek van egy jól azonosítható szereplője is: az Amazon. A globális méretű webáruház alapjaiban írta át a szállítmányozással támasztott elvásárokat, mióta megjelent a rövid határidős kiszállítás, a fogyasztók sokkal türelmetlenebbé váltak, ez pedig a teljes iparágra kényszerítő erővel hat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSaját konténereket gyártat az Amazon, hogy ne szívja be a logisztikai káoszA cég már évek óta dolgozik azon, hogy a logisztikai és szállítási feladatok egy részét saját maga végezze el, de az idén nagyobb sebességre kapcsolta ezt a törekvést.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég sokáig eszi a magyar fizetéseket a konténerkáoszA tengeri szállítmányozás díjai az év elején már csökkenésnek indultak a világban, de a magyar piac túl kicsi ahhoz, hogy ezt egyből megérezzük. Ráadásul még egyáltalán nem biztos, hogy vége a globális felfordulásának.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Vállalat Világ kereskedelem logisztika pénz startup vállalat Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Váczi István
2023. november 24. 09:19 Tech, Vállalat

Sokkal olcsóbbá válhatnak az e-autók a következő pár évben

A Goldman Sachs kutatói szerint két év múlva már azonos költségszintre kerülnek az elektromos autók a benzinesekkel és a dízelekkel.

Torontáli Zoltán
2023. november 23. 12:17 Közélet, Tech

Nem volt életszerűen kitalálva a napelemes támogatási program, máris módosítják

A jelek szerint a szakmának sikerült meggyőznie a minisztériumot, hogy a piaci körülményeknek megfelelően alakítsa a feltételeket.

Torontáli Zoltán
2023. november 23. 04:37 Élet, Tech

Később szabadulunk meg a bolti papírnyugtától, de kapunk több hasznos funkciót

Jövő július volt a terv, az adótörvény módosításában azonban már 2025 szerepel, de legalább megágyaztak az okos megoldások lehetőségének is.

Fontos

Hajdu Miklós
2023. december 8. 16:12 Világ

Egyre több osztrák karácsonyi vásárban üti fel a fejét sztrájk, mert a dolgozók bére nem követi az inflációt

Ausztriában éles ellentét bontakozott ki a kiskereskedelmi dolgozók és munkaadók béremeléssel kapcsolatos elképzeléseit illetően.

Hajdu Miklós
2023. december 8. 12:18 Élet

2050-re véget vetne a gázfűtésnek az Európai Unió

Gázkazánok és -bojlerek helyett megújuló energiaforrásokból előállított elektromosságot használó fűtőberendezésekre kell átállniuk a háztartásoknak.

Bucsky Péter
2023. december 8. 10:04 Támogatói tartalom

Budapesti tudásközpont segíti a multikat a karbonlábnyom csökkentésében

A bizonyíthatóan fenntartható beszállítók az új európai uniós szabályozás miatt előnybe kerülhetnek az ökológiai lábnyommal kevésbé törődő versenytásaikhoz képest.