Hírlevél feliratkozás
Nagy Zsolt
2022. május 9. 15:37 Tech, Vállalat, Világ

Kis startupok szakítanak nagyot a szállítmányozási piacon uralkodó káoszon

A szállítmányozási iparág becslések szerint évente közel 500 milliárd dolláros forgalmat generál. Egy kritikus pontja azonban van a rendszernek, ez pedig magának a konténereknek az eljuttatása egyik országból a másikba, ugyanis az ennek támogatására használt platformok nagyrésze évtizedes technológia. Az Economist cikke szerint napokba telik, mire egyáltalán egy árajánlatot ki tudnak sajtolni a megrendelők a szállítmányozócégekből, az igény viszont akkora, hogy a befektetők öntik a pénzt mindenbe, ami hatékonyabbá tudná tenni a folyamatot.

A logisztikai szektorban tevékenykedő technológiai startupok a járvány előtti évhez képest megduplázták a befektetéseik összértékét – a 62 milliárdnyi befektetés jelentős szelete, 9 milliárd dollár valamilyen szállítmányozáshoz köthető startupba ment,  több mint egy tucat cég pedig már az unikornisnak számító, egymilliárd dollár feletti cégértéket. 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem bír kijönni a káoszból a tengeri áruszállításMár most több áruszállító konténer van a világon, mint amennyire elméletileg szükség lenne, csak éppen nem lehet hozzájuk férni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTeljesen más világban élnénk, ha nem lennének konténerekÉp ésszel nem lehet felfogni, mennyi áru mozog a tengeri konténerekben. És még mindig nincs vége a konténerforradalomnak.

A Logixboard például egy tengeri és vasúti szállítmányozási szoftvert kínál, legutóbb 50 millió dollárt kaptak befektetőktől. A céget 2017-ben alapította egy floridai testvérpár, akik felismerték, hogy szükség lesz egy olyan szoftverre, aminek segítségével a szállítmányozócégek folyamatosan követni tudják, hol jár a szállítmányuk. A piacon jelenleg komoly harcok dúlnak, az egyik legnagyobb játékos a Flexport nevű startup, a cég 2013-as alapítása óta már több kétmilliárd dollárnyi befektetést könyvelhetett el, és nem csak a digitális fronton tudott bővülni, már fizikai raktárakat is vásároltak.  A Convoy specializáltan az amerikai kamionos áruszállító piacra célzott, ahol sok a szabadúszó, saját kamionnal rendelkező fuvarozó, az ételkiszállító startupokhoz hasonló a megoldásuk, összekötik a kamionosokat azokkal, akik árut akarnak szállíttatni valahová. A cég 2015-ös indulása óta több mint egymilliárd dollárnyi befektetést kapott. 

A jelenség mögötti felhajtóerőnek van egy jól azonosítható szereplője is: az Amazon. A globális méretű webáruház alapjaiban írta át a szállítmányozással támasztott elvásárokat, mióta megjelent a rövid határidős kiszállítás, a fogyasztók sokkal türelmetlenebbé váltak, ez pedig a teljes iparágra kényszerítő erővel hat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSaját konténereket gyártat az Amazon, hogy ne szívja be a logisztikai káoszA cég már évek óta dolgozik azon, hogy a logisztikai és szállítási feladatok egy részét saját maga végezze el, de az idén nagyobb sebességre kapcsolta ezt a törekvést.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég sokáig eszi a magyar fizetéseket a konténerkáoszA tengeri szállítmányozás díjai az év elején már csökkenésnek indultak a világban, de a magyar piac túl kicsi ahhoz, hogy ezt egyből megérezzük. Ráadásul még egyáltalán nem biztos, hogy vége a globális felfordulásának.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Vállalat Világ kereskedelem logisztika pénz startup vállalat Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Bucsky Péter
2024. március 28. 12:41 Támogatói tartalom, Tech

Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány

Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben.

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Hidi János
2024. március 9. 04:36 Tech, Világ

Vihar előtti csend van az elektromos autók piacán

Az év végén látott számokból sokan azt a következtetést vonták le, hogy mégsem zajlik olyan gyorsan a villanyautós átállás, de ez csupán átmeneti lassulás.

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.