Hírlevél feliratkozás
Nagy Zsolt
2022. május 9. 15:37 Tech, Vállalat, Világ

Kis startupok szakítanak nagyot a szállítmányozási piacon uralkodó káoszon

A szállítmányozási iparág becslések szerint évente közel 500 milliárd dolláros forgalmat generál. Egy kritikus pontja azonban van a rendszernek, ez pedig magának a konténereknek az eljuttatása egyik országból a másikba, ugyanis az ennek támogatására használt platformok nagyrésze évtizedes technológia. Az Economist cikke szerint napokba telik, mire egyáltalán egy árajánlatot ki tudnak sajtolni a megrendelők a szállítmányozócégekből, az igény viszont akkora, hogy a befektetők öntik a pénzt mindenbe, ami hatékonyabbá tudná tenni a folyamatot.

A logisztikai szektorban tevékenykedő technológiai startupok a járvány előtti évhez képest megduplázták a befektetéseik összértékét – a 62 milliárdnyi befektetés jelentős szelete, 9 milliárd dollár valamilyen szállítmányozáshoz köthető startupba ment,  több mint egy tucat cég pedig már az unikornisnak számító, egymilliárd dollár feletti cégértéket. 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem bír kijönni a káoszból a tengeri áruszállításMár most több áruszállító konténer van a világon, mint amennyire elméletileg szükség lenne, csak éppen nem lehet hozzájuk férni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTeljesen más világban élnénk, ha nem lennének konténerekÉp ésszel nem lehet felfogni, mennyi áru mozog a tengeri konténerekben. És még mindig nincs vége a konténerforradalomnak.

A Logixboard például egy tengeri és vasúti szállítmányozási szoftvert kínál, legutóbb 50 millió dollárt kaptak befektetőktől. A céget 2017-ben alapította egy floridai testvérpár, akik felismerték, hogy szükség lesz egy olyan szoftverre, aminek segítségével a szállítmányozócégek folyamatosan követni tudják, hol jár a szállítmányuk. A piacon jelenleg komoly harcok dúlnak, az egyik legnagyobb játékos a Flexport nevű startup, a cég 2013-as alapítása óta már több kétmilliárd dollárnyi befektetést könyvelhetett el, és nem csak a digitális fronton tudott bővülni, már fizikai raktárakat is vásároltak.  A Convoy specializáltan az amerikai kamionos áruszállító piacra célzott, ahol sok a szabadúszó, saját kamionnal rendelkező fuvarozó, az ételkiszállító startupokhoz hasonló a megoldásuk, összekötik a kamionosokat azokkal, akik árut akarnak szállíttatni valahová. A cég 2015-ös indulása óta több mint egymilliárd dollárnyi befektetést kapott. 

A jelenség mögötti felhajtóerőnek van egy jól azonosítható szereplője is: az Amazon. A globális méretű webáruház alapjaiban írta át a szállítmányozással támasztott elvásárokat, mióta megjelent a rövid határidős kiszállítás, a fogyasztók sokkal türelmetlenebbé váltak, ez pedig a teljes iparágra kényszerítő erővel hat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSaját konténereket gyártat az Amazon, hogy ne szívja be a logisztikai káoszA cég már évek óta dolgozik azon, hogy a logisztikai és szállítási feladatok egy részét saját maga végezze el, de az idén nagyobb sebességre kapcsolta ezt a törekvést.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég sokáig eszi a magyar fizetéseket a konténerkáoszA tengeri szállítmányozás díjai az év elején már csökkenésnek indultak a világban, de a magyar piac túl kicsi ahhoz, hogy ezt egyből megérezzük. Ráadásul még egyáltalán nem biztos, hogy vége a globális felfordulásának.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Vállalat Világ kereskedelem logisztika pénz startup vállalat Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Debreczeni Anna
2025. április 28. 10:43 Támogatói tartalom, Tech

Most teljesen ingyen juthatnak saját honlaphoz a vállalkozások, ha gyorsan lépnek

Az állami pályázat 9 milliárd forintos támogatási keretösszegéből már csak 3 milliárd forint maradt, ezért érdemes gyorsan lépniük az érdeklődő cégeknek.

Vermes Nikolett
2025. április 20. 06:48 Élet, Tech

Az online csalók kedvencei a férfiak lettek

Egy friss magyar kutatás szerint másfél év alatt megduplázódott a károsult férfiak aránya, akik a hamis biztonságérzetük miatt sebezhetőbbek, mint a nők. 

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 14:51 Tech, Vállalat

Jöhetnek a pénztárgépek, amelyek már csak kérésre adnak papíros nyugtát

Az online pénztárgépet 2028 közepéig minden kereskedőnek e-pénztárgépre kell majd cserélnie, ezek már csak külön kérésre fogják kinyomtatni a nyugtát és az áfás számlát.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2025. május 12. 12:05 Világ

Miután megdrágította az EU a kínai e-autókat, elkezdtek benzinest hozni

Nem sikerült megállítani a terjeszkedést, a kínai márkák piaci részesedése öt százalék fölé emelkedett.

Mészáros R. Tamás
2025. május 12. 06:08 Világ

Elég-e Európa védelmében 290 francia atomtöltet 4300 orosz ellen?

A kérdés sok kutatója szerint az elrettentés szempontjából nem számít, melyik ország hány töltettel bír, de a technológia fejlődése felboríthatja ezt.

Miklós László
2025. május 11. 06:01 Közélet, Vállalat

A politikai haszon mellett a multik kiszorításában is segíthet az árrésstop

Az intézkedés valós gondokon enyhít, a veszteségbe taszított külföldi kiskereskedelmi láncok pedig magyar tőkések felvásárlási célpontjává válhatnak.