Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. december 20. 11:33 Vállalat

Húsz százalékos WC-papír drágulásról beszél a termék vezető gyártója

A G7 fogyasztói kosárhoz készített adatfelvételünk azt mutatja, hogy a magyarországi diszkontláncokban a legolcsóbb kétrétegű toalettpapír ára 2020 eleje óta, azaz csaknem két éve biztosan nem változott. Ez nemcsak arra utal, hogy az elmúlt időszakban – több más termékhez hasonlóan – lényegében nem mutatott inflációt a boltokban, hanem arra is, hogy olyan alaptermékről van szó, amelyet a kereskedők stabil beszállítói szerződésekkel igyekeznek azonos árszinten tartani.

A WC-papírok és konyhai papírtörlők egyik vezető gyártója, az Essity azonban most a Die Welt német lapnak azt mondta, nem tudja tovább tartani az árait. A társaság Magyarországon leginkább olyan márkákról ismert, mint a Zewa, a Tork vagy a Libresse.

Az Essity a megugró alapanyag- és energiaárakkal, illetve a logisztikai költségek növekedésével magyarázza, hogy árat kell emelnie. “A logisztika négyszer annyiba kerül, mint korábban, és nem várható, hogy a következő hónapokban könnyebbé válik a helyzet” – mondta a cég képviselője a lapnak.

A tárgyalások elkezdődtek a kis- és nagykereskedőkkel, és ritkán látni ilyet, de a társaság még azt is nyilvánosságra hozta, hogy a legtöbb partnerével nyitott szerződésben van, ami azt jelenti, hogy azonnal árat tud változtatni, de egyben azt is jelezte, hogy a hosszabb távú szerződések módosítását is kezdeményezi.

Ez azt jelenti, hogy a háztartási papíráruk fogyasztói ára tényleg azonnal emelkedni fog – ám hogy Magyarországon ez hogyan érvényesül, az bonyolultabb kérdés, mert az áruházi beszállítók között helyi magyar cégek is vannak.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat drágulás infláció kereskedelem papír wc-papír Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.