Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. november 4. 17:04 Vállalat

Elkerülte a legrosszabbat a Skoda, már ismét gyártják az autókat Csehországban

Bár korábban az a veszély fenyegetett, hogy akár az év végéig is állnak majd a Skoda gyártósorai, ezt sikerült elkerülni, kéthetes szünet után vasárnap újraindult a termelés a vállalat autógyáraiban. A cég vezetője bizakodó, szerinte el tudják kerülni az újabb leállásokat.

Thomas Schäfer a cseh sajtónak nyilatkozva arról beszélt, hogy idén már negyedmillió autó legyártását akadályozta meg a félvezetőhiány, és mivel ennek nagy része a harmadik negyedévre esett, nem csoda, hogy a vállalat veszteséggel zárta ezt az időszakot. Pedig a koronavírus-járvány kezdete óta végrehajtott programokkal összesen már félmilliárd eurót takarítottak meg.

A chiphiányról visszatekintve azt mondta, hogy rendkívül sok negatív hatás adódott össze, a félvezetők gyártóit Texasban hidegbetörés, Japánban egy gyártűz, Malajziában pedig a járvány fellángolása hátráltatta. Míg azonban több autógyártónál a raktárkészletek növelésében látják a biztonságosabb termelés zálogát, Schäfer nem gondolja, hogy el kellene felejteni a korábbi, alacsony készletszintű just in time rendszert. Szerinte ez a chipeknél már csak azért sem működőképes, mert ezek hamar elavulnak, ezért ők nem raktározással, hanem a beszerzések alaposabb megszervezésével igyekeznek elkerülni a jövőbeli problémákat.

A menedzser beszélt az autóipar jövőjéről is, szerinte a belsőégésű motor által hajtott autók el fognak tűnni a gyártósorokról az évtized második felében. A folyamatot visszafordíthatatlanná teszi, hogy az egyre szigorodó kibocsátási szabályok miatt a benzines és dízelautók folyamatosan drágulnak, így idővel az elektromos kocsik olcsóbbá válnak. A cseh kormánnyal pedig épp nemrég írtak alá egy megállapodást elektromos töltők telepítéséről, így a jövőben nem kell majd aggódni ezek elérhetősége miatt.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVégigjártuk a szalonokat: a legnépszerűbb autókat idén már nem kapjuk megHa új autót akarunk venni, elő kell rendelni az ár 5-10 százalékáért, és várni, hogy a kocsink hónapok vagy akár másfél év múlva legördüljön a szalagról.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA világ pénze sem oldja meg a magyar autóipart fojtogató csiphiánytA kereslet túl nagy, a gyártás töredezett, a beruházások lassúak, és a gépek is elfogytak: bár világszerte súlyos gazdasági károkat okoz, a mikrocsip-hiányra nincs gyors megoldás.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyar gyárakat is megbénítanak a délkelet-ázsiai járványgócokA texasi fagy és egy tokiói tűz után a délkelet-ázsiai Covid-gócpontok okoznak fennakadásokat az autóiparban és az elektronikai gyártásban.

Vállalat autógyártás autóipar chiphiány Csehország Skoda Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2021. december 3. 16:17 Vállalat

A világ legnagyobb ételkiszállító cégei küzdenek egymással a magyar piacon

Az amerikai piac csaknem 60 százalékát uraló cég veszi meg a Woltot, így már a világ harmadik és negyedik legnagyobb szereplői állnak a két vezető hazai szolgáltató mögött.

Bucsky Péter
2021. december 3. 06:05 Vállalat

Halsperma-minősítéstől az űrbe: a közbeszerzési bajnok 4iG útja a legnagyobb magyar cégek közé

Ha minden tervezett felvásárlás megvalósul, a 4iG a magyar informatikai piac éllovasa lesz, jövőre akár 300 milliárd forint feletti árbevétel is összejöhet.

Bucsky Péter
2021. december 1. 06:36 Vállalat

Egyre merészebben görög a NER informatikai kis gömböce, a Digit is felfaló 4iG

Sokmilliárdos állami megrendelésekkel pumpálták fel a céget, amelyet pont az a német hadiipari óriás tőkésít fel, amelynek Magyarország az egyik rendszeres vásárlója.

Fontos

Váczi István
2021. december 5. 17:01 Adat

Nem elfogyott, hanem megromlott a leghatékonyabbnak mondott vakcina magyar készletének tizede

Hiába volt összességében sikeres a Szputnyik felhasználása Magyarországon, a jelek szerint kínos lenne elismerni, hogy közel 200 ezer adagnak végül lejárt a szavatossága.

Katona Hajnalka
2021. december 5. 13:04 Élet

Néha még a harag is lehet jó tanácsadó

Persze csak akkor, ha az ember azért haragszik, mert igazságtalanságot lát, mert ilyenkor hajlamosabb jobban segíteni az érintettnek.

Pálos Máté
2021. december 4. 15:35 Adat, Élet

A térségben csak Magyarországon nőtt a legfontosabb termékenységi mutató

Tavaly sem csökkent, és feltehetően még idén is nő a magyar termékenységi ráta. Ez azonban nem jelenti feltétlenül azt, hogy jóval több gyerek születne.