Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. november 4. 17:04 Vállalat

Elkerülte a legrosszabbat a Skoda, már ismét gyártják az autókat Csehországban

Bár korábban az a veszély fenyegetett, hogy akár az év végéig is állnak majd a Skoda gyártósorai, ezt sikerült elkerülni, kéthetes szünet után vasárnap újraindult a termelés a vállalat autógyáraiban. A cég vezetője bizakodó, szerinte el tudják kerülni az újabb leállásokat.

Thomas Schäfer a cseh sajtónak nyilatkozva arról beszélt, hogy idén már negyedmillió autó legyártását akadályozta meg a félvezetőhiány, és mivel ennek nagy része a harmadik negyedévre esett, nem csoda, hogy a vállalat veszteséggel zárta ezt az időszakot. Pedig a koronavírus-járvány kezdete óta végrehajtott programokkal összesen már félmilliárd eurót takarítottak meg.

A chiphiányról visszatekintve azt mondta, hogy rendkívül sok negatív hatás adódott össze, a félvezetők gyártóit Texasban hidegbetörés, Japánban egy gyártűz, Malajziában pedig a járvány fellángolása hátráltatta. Míg azonban több autógyártónál a raktárkészletek növelésében látják a biztonságosabb termelés zálogát, Schäfer nem gondolja, hogy el kellene felejteni a korábbi, alacsony készletszintű just in time rendszert. Szerinte ez a chipeknél már csak azért sem működőképes, mert ezek hamar elavulnak, ezért ők nem raktározással, hanem a beszerzések alaposabb megszervezésével igyekeznek elkerülni a jövőbeli problémákat.

A menedzser beszélt az autóipar jövőjéről is, szerinte a belsőégésű motor által hajtott autók el fognak tűnni a gyártósorokról az évtized második felében. A folyamatot visszafordíthatatlanná teszi, hogy az egyre szigorodó kibocsátási szabályok miatt a benzines és dízelautók folyamatosan drágulnak, így idővel az elektromos kocsik olcsóbbá válnak. A cseh kormánnyal pedig épp nemrég írtak alá egy megállapodást elektromos töltők telepítéséről, így a jövőben nem kell majd aggódni ezek elérhetősége miatt.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVégigjártuk a szalonokat: a legnépszerűbb autókat idén már nem kapjuk megHa új autót akarunk venni, elő kell rendelni az ár 5-10 százalékáért, és várni, hogy a kocsink hónapok vagy akár másfél év múlva legördüljön a szalagról.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA világ pénze sem oldja meg a magyar autóipart fojtogató csiphiánytA kereslet túl nagy, a gyártás töredezett, a beruházások lassúak, és a gépek is elfogytak: bár világszerte súlyos gazdasági károkat okoz, a mikrocsip-hiányra nincs gyors megoldás.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyar gyárakat is megbénítanak a délkelet-ázsiai járványgócokA texasi fagy és egy tokiói tűz után a délkelet-ázsiai Covid-gócpontok okoznak fennakadásokat az autóiparban és az elektronikai gyártásban.

Vállalat autógyártás autóipar chiphiány Csehország Skoda Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2022. október 5. 12:51 Vállalat

Új konkurenciát kaptak a nagy drogériák, a Kifli.hu után újabb cseh szereplő érkezett a magyar piacra

A Pilulka leginkább egy drogéria áruválasztékát fedi le, a raktárbázisa pedig Szlovákiában van.

Jandó Zoltán
2022. október 4. 15:57 Vállalat

Két év alatt 35 milliárdnyi profitot hozott az állami megrendelésekkel kitömött takarítócég

A B+N Zrt. felfutása valószínűleg semmi máshoz nem mérhető, még Mészáros Lőrinc birodalmának zászlóshajója, sem fejlődött ilyen ütemben.

Bucsky Péter
2022. szeptember 29. 04:34 Adat, Vállalat

Tíz év alatt eltűnnek az országból az ütött-kopott vonatok, ha folytatódnak a beszerzések

A legutóbb bejelentett vásárlások költsége az 500 milliárdot közelítheti, de ha minden selejtezésre érett eszközt lecserélnének, nagyjából még háromszor ennyire lenne szükség.

Fontos

Hajdu Miklós
2022. október 6. 11:47 Közélet

A zaporizzsjai erőmű körül dúló harcok megmutatták az atomerőművekkel kapcsolatos legnagyobb dilemmát

A fosszilis üzemanyagárak növekedésével megnőtt az atomenergia vonzereje, ugyanakkor Zaporizzsja esete jól mutatja, hogy a reaktorok mennyire kitettek a háborús fenyegetésnek.

Pálos Máté
2022. október 5. 16:48 Közélet

Egy dolog, hogy elértéktelenedett a bérük, de össze is omlott az oktatás körülöttük

Bár a tanárbéreket még 2014-ben fagyasztotta be a kormány, évtizedes tendenciák jutottak el nagyjából mostanra arra a pontra, ahonnan már nincs visszaút, ahol már nincs veszítenivaló. 

Avatar
2022. október 5. 10:35 Világ

Tálib Afganisztán: lehet (nemzet)gazdaságot építeni gránátalmára és görögdinnyére?

Interjú a régi-új iszlamista rezsim működéséről, a nem ok nélkül a „birodalmak temetőjének” becézett ország jelenéről és jövőjéről, az afgánok előtt álló gazdasági lehetőségről Dr. Wagner Péterrel a HOLDBLOG-on.