Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. augusztus 31. 11:07 Vállalat

Már nem lesz minden Porsche „Made in Germany”

Alig van már olyan európai autógyártó, amelynek ne lenne nagyon erős ázsiai és különösen kínai jelenléte, a Porsche esetében azonban ez eddig csak az eladásokban öltött testet: tavaly közel 89 ezer Porsche talált gazdára Kínában, amely az értékesítésének majdnem harmada.

Ezek az autók egytől egyig Európában készültek, és azon belül is elsősorban Németországban. Ez alól csak a Cayenne-ek képeznek részben kivételt, amelyek karosszériája Pozsonyban készül, de ezt követően Lipcsében építik be a motort. (Korábban készültek Boxsterek Finnországban egy gyártási partnerség keretében.) A Volkswagen-csoportba tartozó gyártónál azonban elérkezettnek látták az időt, hogy az értékesítésen túl is kiépítsék az ázsiai jelenlétet. Ahogy a Frankfurter Allgemeine Zeitung írja, Kínában egy kutató-fejlesztő központot, Malajziában pedig egy gyárat hoznak létre.

Egyelőre mindegyik viszonylag kis volumenű lesz, a sanghaji k+f központban kezdetben mindössze 15-en dolgoznak majd, elsősorban a hálózati megoldások, önvezetés és digitális szolgáltatások területén. Ezzel leginkább az a márka célja, hogy jobban megismerjék a kínai vásárlók igényeit, jelenleg ugyanis talán világszinten is ők igénylik leginkább az ilyen típusú innovációkat.

A leendő malajziai üzem paramétereit egyelőre nem közölték, de az is kicsiben indul, hivatalosan ugyanis csak az a cél, hogy a helyi – jelentős importvámokkal védett – piac igényeit kielégítsék. Mivel azonban tavaly az országban csak 400 Porschét adtak el, hosszabb távon aligha érik be ezzel a volumennel, mivel erre messze nem éri meg egy gyárat létrehozni és fenntartani. Az üzem a tervek szerint jövőre már termelni kezd.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyar gyárakat is megbénítanak a délkelet-ázsiai járványgócokA texasi fagy és egy tokiói tűz után a délkelet-ázsiai Covid-gócpontok okoznak fennakadásokat az autóiparban és az elektronikai gyártásban.

Vállalat autógyártás Kína Malajzia Porsche Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2022. szeptember 27. 04:34 Adat, Vállalat

Mennyivel olcsóbbak az árstopos magyar termékek, mint a szabadpiaci szlovák áruk?

Megnéztünk a szlovák és a magyar Lidl árait, látszik-e rajtuk, hogy az árstop miatti veszteséget hogyan kompenzálják.

Hajdu Miklós
2022. szeptember 23. 12:55 Vállalat

A Volkswagen kivonulhat Kelet-Európából a gázárak miatt

A drága és bizonytalan energiaellátás kedvezőtlen feltételeket teremt a feldolgozóiparnak Európában.

Jandó Zoltán Stubnya Bence
2022. szeptember 23. 04:34 Vállalat

Lehet, hogy nincs, de legalább olcsó: nem nagyon volt realitása a hatósági ár eltörlésének

A legnehezebb időszakot túlélte az árstop. A Mol nyeresége alacsonyabb, de még mindig magas lehet, a kisebb kutak üzleti helyzete tovább romlik, az áruhiány pedig marad.

Fontos

Avatar
2022. szeptember 26. 16:23 Világ

Nem a jobboldal nyert nagyot, a baloldal bukott hatalmasat Olaszországban

A három jobboldali párt stabil parlamenti többsége a néhány százalékos javításuk mellett elsősorban a baloldal megosztottságának köszönhető.

Fenyő D. György
2022. szeptember 26. 14:27 Élet, Közélet

Nagyságrendekkel kevesebb tananyagot kellene megtanítani az iskolában

Sok idő szabadulhat így fel, amit képességfejlesztésre lehet fordítani. Ha valaki nem képes szöveget értelmezni, akkor nemcsak egy új tudományt, hanem szakmát sem tud elsajátítani.

Pálos Máté Hajdu Miklós
2022. szeptember 26. 04:24 Adat

Az abortusz egyre inkább a 24 év alattiak tapasztalata Magyarországon

Bár a sajtóban csak szívhangtörvény néven elhíresült rendelet több mint egy hete hatályos, mégsem egyértelmű, pontosan mi lenne az orvosok jogszabályi kötelessége, ahogy az sem, mire számíthatnak a várandós nők.

Ne hagyd ki