Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. május 25. 14:36 Vállalat

Nemrég a Dunaferrt akarták megvenni, most a túlélésért küzdenek

Három hónappal ezelőtt még úgy tűnt, hogy az indiai tulajdonú Liberty Steel a legesélyesebb Dunaferr-vevőjelölt, mostanra azonban látszik, hogy nemcsak ez – valamint egy németországi üzlete – esett kútba, hanem a csoport maga is a talpon maradásért küzd.

Miközben az acélipar világszerte dübörög, a Liberty Steel fő gondja, hogy csődbe ment legfontosabb pénzügyi partnere, a beszállítói kapcsolatok finanszírozására szakosodott Greensill Capital. Ez viszont pont azt követően omlott össze, hogy a számára tőkét gyűjtő Credit Suisse túl nagynak találta a cég kitettségét a Liberty Steel felé, és felfüggesztette a forrást biztosító alapok forgalmazását – az ezekbe fektetők pedig pórul jártak.

A Liberty Steel sorsát a cseh sajtó szoros figyelemmel követi, mert a csoportba tartozik az ostravai vasmű is, amely leányvállalataival együtt mintegy hatezer embert foglalkoztat. (Hasonló nagyságrendű tehát, mint a Dunaferr. Igaz, utóbbi a beszállítókkal együtt saját számítása szerint 12 ezer ember megélhetését biztosítja vagy járul ahhoz hozzá.)

A legújabb hírek szerint Sanjeev Gupta acélipari csoportja azt tervezi, hogy megválik három brit érdekeltségétől a helyzete stabilizálása érdekében. Ezek közül a Stocksbridge-ben lévő gyár egyebek mellett a légi iparnak gyárt speciális ötvözeteket, a másik kettő pedig a Liberty Aluminium Technology és a Liberty Pressing Solutions.

Februárban a Dunaferr ügyében Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is tárgyalt a Liberty Steel vezetőjével, Sanjeev Guptával, eredmény nélkül.

Egyelőre más befektető sem érkezett a nagy bajban lévő dunaújvárosi céghez, ami persze nem meglepő, hiszen a vállalat tulajdonosi helyzete nehezen átlátható, az irányításáért pedig három csoport küzd, esetenként maffiafilmeket idéző módszerekkel.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Dunaferr szempontjából is fontos üzlet hiúsult megMégsem veszi meg a Thyssenkrupp acélipari részlegét a Liberty Steel, amely a Dunaferr potenciális vevője lehet.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.