Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. február 19. 12:02 Vállalat

Összefog az Aldi két ága az élelmiszerek házhoz szállítása érdekében

Az online élelmiszer-értékesítés a jelenlegi kis piaci részesedése alapján nem hozza, csak viszi a pénzt, logisztikailag nagyon nehéz feladat, de muszáj elkezdeni, mert nagy a valószínűsége, hogy ez lesz a jövő egyik fő vásárlási formája. A legtöbb nagy élelmiszerlánc az elmúlt években már elindította a szolgáltatását, a diszkont modellben működők azonban a végsőkig kivárnak. A jelek szerint azonban az Aldinál eljött ez az idő.

A német Manager Magazin a Lebensmittel Zeitung szaklapra hivatkozva azt írja, hogy az Aldi két külön cégben lévő, területileg egymással nem versenyző ága (Aldi Nord és Aldi Süd, Magyarországon az utóbbi leánya működik) összefog, és közös vállalattal kezdi meg a szolgáltatást.

Az egymás karjaiba borulásnak valószínűleg nagyon jelentős üzleti előnyei lehetnek, mert a két Aldi között egy hosszú családi viszályon alapuló ellentét van – többek között ezért is osztották fel maguk között területi alapon a piacokat, hogy egymás vizeit ne zavarják. (Az aldis szappanoperáról legutóbb egyébként ebben a cikkünkben írtunk.)

Az Aldi E-Commerce Verwaltungs GmbH-ban az Aldi Nord és az Aldi Süd egyaránt 50 százalékos részesedéssel vesz részt, és a menedzsmentet is fele-fele arányban delegálják. A német sajtó szerint az online élelmiszerbolt egységes felületű lesz, vagyis a két Aldi cég tényleg egységes online platformot épít.

Az Aldi eddig is foglalkozott online rendeléssel és házhoz szállítással, de nem élelmiszerekkel. Bár kívülről nézve ez már nem tűnik nagy lépésnek, a valóságban az, mert az élelmiszerek szállítási logisztikája és annak szabályozása sokkal bonyolultabb. (A Budapesten bevezetett házhoz szállítás speciális eset, mert a bevásárlást és a kiszállítást is a Roksh személyes bevásárlói végzik, és az Alidnak nem kellett webshopot sem fejlesztenie.)

Üzletileg az online kiszállítás fő problémája az, hogy minél inkább árral (és nem minőséggel) versenyez egy szereplő, a jelenleg összességében kis volumen miatt annál nehezebb a költséges és bonyolult logisztikával profitot elérni. Ráadásul arra is figyelni kell, hogy az online bolt nem (nagyon) lehet drágább, mint a hagyományos – ebből a szempontból az olyan szolgáltatók rugalmasabbak, mint például a cseh hátterű Kifli.hu.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkIndul Budapesten a Kifli.hu: a csehek ott támadják a Tescót és a társait, ahol a legjobban fáj nekikViccesen hangzó neve ellenére komoly cseh online élelmiszerbolt jelenik meg Budapesten. Mit kínálnak és hogyan lehetnek nyereségesek ott, ahol minden versenytársuk csak égeti a pénzét?

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkJobb, mint a Szomszédok: dőlj hátra, kérj egy kávét, mert itt az Aldi szappanoperaÉvtizedes sérelmek törtek felszínre Németország leggazdagabb, ám egészen mostanáig rejtőzködő életet élő milliárdos családjában. A tét az Aldi felének irányítása, vagyis elképzelhetetlenül sok pénz. És még annál is több.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Aldi e-kereskedelem élelmiszer házhoz szállítás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.

Hartvig Áron
2024. április 10. 04:34 Közélet

Ezentúl csak akkor lesz napelem a magyar háztartásokban, ha a hozzá tartozó akkumulátorra nagy támogatás jár

A jelenleg zajló háztartási napelempályázat egy dolgot már a lezárása előtt bizonyított: akkumulátorok nélkül többé nem kerülnek napelemek a háztetőkre.