Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. február 17. 13:00 Vállalat

Eddig tartott az ingyenes töltés a Mol csehországi kútjain

Véget ért a jó világ tegnap az elektromos autósok számára a Mol csehországi töltőállomásain, mostantól már fizetni kell az akkumulátor feltöltéséért. Egy ideig azonban még így is jobban járhatnak anyagilag, mint magyar sorstársaik, köszönhetően a töltőtípusonkénti fix tarifának.

Ahogy az fdrive.cz autós oldal írja, az energiafelvétel mennyiségétől függetlenül az AC töltők használata 259, a DC-ké 333, míg az ennél is gyorsabb töltést lehetővé tévő ultra DC-ké 459 koronába kerül. Ez sorrendben 3600, 4630 és 6380 forintos díjszabásnak felel meg, azonban az árak nem hasonlíthatók össze közvetlenül a magyarországiakkal, mert itthon már az energiamennyiség függvényében kell fizetni.

Fix díjszabás esetén értelemszerűen annál jobban jár valaki, minél nagyobb és jobban lemerült akkumulátorral áll be a Molhoz tölteni. A cseh portál készített egy elég részletes táblázatot arról, hogy különböző elektromos modellek esetén hozzávetőlegesen mekkora összegre jön ki egy kilowattóra áram díja.

Ez alapján az látszik, hogy a cseh e-autósok jelentős része olcsóbban töltheti fel a kocsiját a Molnál Csehországban, mint Magyarországon. Igaz, ez azzal a kényelmetlenséggel párosul, hogy ott minden esetben szükséges a töltőállomás személyzetének közreműködése, míg idehaza erre csak akkor van szükség, ha valaki nem akar applikáción vagy interneten keresztül fizetni.

Ez egyébként a tervek szerint Csehországban is megváltozik, amikor májusban elérhetővé válik majd az idehaza már működő applikáció, és nem lenne meglepő, ha ezzel együtt a díjszabás is módosulna.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkElárasztják a töltők az országot, mégis extrém sport a villanyautózásRobbanásszerű növekedésnek indult tavaly az elektromosautó-töltők piaca itthon, de a koncepció nélküli fejlesztések miatt az ország továbbra sem átjárható.

Vállalat Csehország elektromos autó elektromos autó-töltő Mol Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2021. február 26. 09:13 Vállalat

A csehek nagyon közel kerültek a Malév-szindrómához

A patinás nemzeti légitársaság, a CSA már csak akkor szállhat le Prágában, ha előre fizet, a csőd valószínűnek tűnik.

Fabók Bálint
2021. február 26. 06:06 Vállalat

A legnagyobb csongrádi cég sztrájkolói azt mondják, megszakadnak a munkában

Lemaradó fizetések, autóipari lassulás, kizsigerelt dolgozók és megnyirbált jogosultságok is szerepet játszanak abban, hogy sztrájkolnak a Continental makói gyáránál.

Torontáli Zoltán
2021. február 25. 16:55 Vállalat

A műanyagmentes drogéria csak egy álom, de közelíthetünk hozzá

Melyik fontosabb, a profit vagy a környezetvédelem, és szappannal mosakodjunk vagy tusfürdővel? Válaszol a Procter&Gamble, a világ egyik legnagyobb fmcg cégének k+f kommunikációs vezetője.

Fontos

Avatar Avatar
2021. február 28. 12:17 Élet

Érdemes-e pénzt fektetni az ingyenes felsőoktatásba?

A Rajk Szakkollégium videóinterjú-sorozatában Joshua Angrist arra hozott példát, hogy milyen kutatási eredmény lehet érdekes a politikai döntéshozók számára is.

Kasnyik Márton
2021. február 28. 07:00 Pénz

Valamit mondani próbál nekünk a pénzügyi piac a járvány utáni világról

Gond van a világ pénzügyi rendszerének egyik legfontosabb alapkövével. Nem kizárt, hogy búcsút mondhatunk a 2010-es évek világának, és ez sokakat elbizonytalanít.

Stubnya Bence
2021. február 27. 07:03 Podcast

Nem a rendszerváltás, hanem a 19. század óta nem tudunk felzárkózni Nyugat-Európához

G7 Podcast! Nincs kelet-európai ország, amely felzárkózott volna a világgazdaság centrumához. Vonyó Tamás, a Bocconi Egyetem docense szerint viszont siker, hogy vissza sem csúszott a régió.