Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2021. február 15. 10:02 Vállalat

Egy magyar szupergazdag építteti Európa legnagyobbjának mondott vasúti-közúti terminálját

Január közepén egy közleményben jelentették be, hogy elkezdődött Európa legnagyobb intermodális (azaz többféle közlekedési eszközt kombináló) termináljának építése a magyar-ukrán határtól nagyjából húsz kilométerre fekvő Fényeslitkén.

Az East-West Gate-nek nevezett projekt közlése szerint az épülő vasúti terminál öt széles és öt normál nyomtávú vágánnyal rendelkezik (és a vasúti mellett közúti szállítást is ki tud majd szolgálni). A logisztikai központ azért itt épül, mert az Európában használt 1435 milliméteres nyomtávot Záhonytól széles (1520 milliméteres) nyomtáv váltja Ázsia felé.

Honlapja szerint a terminál az „Új Selyemút nyomtávváltásra képes, sokrétű szolgáltatásokat nyújtó, kelet és nyugat közötti vasúti konténerforgalom bővítését lehetővé tevő kapuja lesz”, a Kína és Európa közötti kereskedelem kontinentális forgalmának meghatározó szereplőjévé válik. A beruházás mintegy 140 új munkahelyet hoz létre, 2022 első negyedévében adhatják át, és a tervek szerint ilyen lesz:

A közlemény számos magyar médiumban megjelent, ezekből azonban nem derült ki, hogy a projektet elindító East-West Intermodális Logisztikai Zrt. az egyik leggazdagabb magyar résztulajdonába tartozik. Rahimkulov Ruszlannak közvetve 50 százalékos tulajdona van a cégben, és egyben az igazgatóság elnöke is (a másik tulajdonrész egy ügyvéd testvérpáré).

Rahimkulov neve a terminálról helyszíni riporttal jelentkező Le Monde januári cikkében is megjelent. Az egyik legnagyobb francia napilap szerint a beruházás 22 milliárd forintosra tervezett értékének 80 százaléka származik Rahimkulov Ruszlantól. A beruházást a magyar kormány is támogatja, összesen hárommilliárd forinttal.

A Magyarországon hatalmas vagyont szerző Rahimkulov család történetét tavaly két cikkben mutattuk be. Megdet Rahimkulov a rendszerváltás után a Gazprom menedzsereként érkezett Magyarországra, mára pedig két fia, Rahimkulov Ruszlan és Timur két, stratégiai fontosságú magyar cég, az OTP és a Mol legnagyobb részvényesei közé tartoznak. Kettejük 2019-es vagyonát nagyobbra becsültük a legutóbbi 100 leggazdagabb magyar című kiadvány alapján, mint Mészáros Lőrinc és Csányi Sándor vagyonát együttvéve.

A Rahimkulov testvérek a Forbes mostani, februári gazdaglistáján szerepeltek először. Nagyrészt részvényekben lévő vagyonuk jelentősen csökkent 2020-ban – míg például Mészáros Lőrincé jelentősen nőtt -, így a Forbes 2020-as listája alapján Ruszlan a hetedik leggazdagabb magyar 240 milliárd forinttal (Timur pedig a negyedik 257 milliárddal).

A két testvér közül a fiatalabb Ruszlan az aktívabb üzletileg. Szállodapiaci terjeszkedése mellett számos ponton kötődik egy kulturális szervezetekből álló hálózathoz. Az érintett szervezetek hiába halmoztak fel több milliárdos vagyont, a támogatási rendszer megszüntetését követően azonnal összeomlottak. A fellépések után járó támogatások jogosságát érintett művészek is kétségbe vonják, a NAV pedig költségvetési csalás gyanújával nyomoz a szervezetek többsége ellen.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA leggazdagabb magyarországi család vagyonának története – 1. részVállalatfelvásárlás 500 forintért, harc a magyar vegyiparért, bekebelezett bank - hogyan lett a leggazdagabb a Magyarországra egyszerű menedzserként érkező Megdet Rahimkulov?

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA leggazdagabb magyarországi család vagyonának története – 2. részRahimkulovék megforgatják a pénzüket a magyar tőzsdén, kaszálnak a Zalakerámiával, kavarnak a Mollal és beveszik magukat az OTP-be, ezzel óriási vagyonra tesznek szert.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Fényeslitke Rahimkulov Ruszlan teherszállítás vasút vasúti közlekedés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.

Váczi István
2024. április 19. 04:34 Világ

Romba dőlnek az orosz remények Ukrajnában?

Jelenleg szinte minden harctéri körülmény az oroszoknak kedvez, az eddig elért eredményeik mégis szerények, miközben az ukránok lőszerhiánya hamarosan enyhül.