Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. január 19. 10:27 Vállalat

Erős nyárra készülnek az európai légitársaságok, de nem biztos, hogy igazuk lesz

Egyelőre optimista több légitársaság is az idei nyaralási szezonnal kapcsolatban. Az Easyjet vezérigazgatója például arról beszélt a BBC-nek, hogy náluk három és félszeresére emelkedtek a nyári foglalások a tavalyi bázishoz képest, és jelenleg a május a legnépszerűbb hónap a pihenni vágyók körében.

„Tudjuk, hogy az emberek a lehető leggyorsabban nyaralni akarnak menni” – fogalmazott Johan Lundgren. Amivel persze arra is célzott, hogy ez egyelőre nem reális lehetőség az Európa-szerte jellemző korlátozások miatt.

A Lufthansa-csoportba tartozó Eurowings nemrég hirdetett meg 130 légiutas-kísérői pozíciót, készülvén a nyári szezonra. Igaz, a társaság jelenleg mindössze nagyjából 2500 embert foglalkoztat, miközben a koronavírus-válság előtt még 3350 volt a teljes létszám. Az új légiutas-kísérők egy része egyébként más Lufthansa-leányvállalatoktól érkezhet, ezt is tartalmazza ugyanis a vezetés és a szakszervezetek megállapodása. Ennek lényege, hogy a megmaradt munkahelyek megőrzéséért cserébe a munkavállalók átmenetileg lemondanak bizonyos juttatásokról.

A spórolásra már csak azért is szükség lehet, mert egyáltalán nem biztos, hogy az idei nyaralási szezon olyan jól sikerül, mint ahogyan azt a légitársaságok szeretnék. Az európai oltási programok elég lassan haladnak, és egyelőre igen messze vannak attól a 40-60 százalékos átoltottsági szinttől, amely a Bloomberg Businessweek által megszólaltatott légi ipari szakértő szerint szükséges lenne ahhoz, hogy az utazási szokások visszatérhessenek a járvány előtti állapotokhoz.

Az oltási kampányok nagyjából egy hónappal ezelőtti kezdetekor még olyan jóslatok voltak, hogy az európai légi közlekedés idén elérheti a járvány előtti szint 90 százalékát, de az új lezárások, valamint a lassú oltóanyag-ellátás miatt ez ma már irreálisnak tűnik. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint jelenleg a repülőjegy-foglalások világszerte szerényebb ütemben növekednek, mint 2020 végén.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA beoltások felpörgetését tényleg nem a magyar ellátórendszer kapacitásai nehezítikHa a számokat nézzük, az ellátórendszer korlátai nem látszanak, a szűk keresztmetszet egyelőre az, hogy nincs elég oltás, és sokan nem is akarják felvenni.

Vállalat EasyJet eurowings járvány koronavírus légi közlekedés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2022. augusztus 10. 14:54 Vállalat, Világ

Bezárnak a csemegepultok, mert nincs ember, aki kiszolgálná a vevőket Németországban

Újabb szektorban, a kiskereskedelemben lett égető a munkaerőhiány Németországban.

Avatar
2022. augusztus 10. 13:04 Közélet, Vállalat

Több ügyet vonhattak össze a Ryanair ellen, mert az áremelésért önmagában nem lenne büntethető

A légitársaságra kiszabott 300 millió forint nem számít túl nagy fogyasztóvédelmi bírságnak, de érdekes lesz látni, hogy pontosan miért kapta a cég.

Váczi István
2022. augusztus 9. 13:38 Vállalat

Leállították a Barátság kőolajvezeték Magyarországot kiszolgáló ágát

Leállították múlt héten a kőolajszállítást Ukrajnán keresztül a Barátság kőolajvezeték déli ágán, amely Magyarországot, Csehországot és Szlovákiát szolgálja ki.

Fontos

Stubnya Bence
2022. augusztus 11. 14:24 Világ

Forradalmi az amerikai klímavédelmi csomag, de az 1,5 fokos célt bukjuk vele

Több amerikai elnök is nekifutott már, de ez az első alkalom, hogy egy klímacsomagot sikerült átnyomni a szenátuson. Ez nagy dolog, még ha sok baj is van a törvénnyel.

Avatar
2022. augusztus 11. 04:34 Világ

Őrültség rakétákkal lőni Európa legnagyobb atomerőművét, de lehet-e Csernobil Zaporizzsjából?

Példa nélküli, hogy egy működő atomerőmű körül harcok dúljanak, a felek egymást vádolják azzal, hogy nukleáris katasztrófát kockáztatnak.

Bucsky Péter
2022. augusztus 10. 04:34 Közélet

Ha fel kell adni a 480-as üzemanyagárat, kétszeresen is az EU-ra mutogathat a kormány

Áfából a magyar autósok fizetik a legtöbbet az üzemanyagok után, a kormány mégis a jövedéki adót csökkentette, amely már a kötelező uniós minimumot sem éri el.