Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. január 19. 10:27 Vállalat

Erős nyárra készülnek az európai légitársaságok, de nem biztos, hogy igazuk lesz

Egyelőre optimista több légitársaság is az idei nyaralási szezonnal kapcsolatban. Az Easyjet vezérigazgatója például arról beszélt a BBC-nek, hogy náluk három és félszeresére emelkedtek a nyári foglalások a tavalyi bázishoz képest, és jelenleg a május a legnépszerűbb hónap a pihenni vágyók körében.

„Tudjuk, hogy az emberek a lehető leggyorsabban nyaralni akarnak menni” – fogalmazott Johan Lundgren. Amivel persze arra is célzott, hogy ez egyelőre nem reális lehetőség az Európa-szerte jellemző korlátozások miatt.

A Lufthansa-csoportba tartozó Eurowings nemrég hirdetett meg 130 légiutas-kísérői pozíciót, készülvén a nyári szezonra. Igaz, a társaság jelenleg mindössze nagyjából 2500 embert foglalkoztat, miközben a koronavírus-válság előtt még 3350 volt a teljes létszám. Az új légiutas-kísérők egy része egyébként más Lufthansa-leányvállalatoktól érkezhet, ezt is tartalmazza ugyanis a vezetés és a szakszervezetek megállapodása. Ennek lényege, hogy a megmaradt munkahelyek megőrzéséért cserébe a munkavállalók átmenetileg lemondanak bizonyos juttatásokról.

A spórolásra már csak azért is szükség lehet, mert egyáltalán nem biztos, hogy az idei nyaralási szezon olyan jól sikerül, mint ahogyan azt a légitársaságok szeretnék. Az európai oltási programok elég lassan haladnak, és egyelőre igen messze vannak attól a 40-60 százalékos átoltottsági szinttől, amely a Bloomberg Businessweek által megszólaltatott légi ipari szakértő szerint szükséges lenne ahhoz, hogy az utazási szokások visszatérhessenek a járvány előtti állapotokhoz.

Az oltási kampányok nagyjából egy hónappal ezelőtti kezdetekor még olyan jóslatok voltak, hogy az európai légi közlekedés idén elérheti a járvány előtti szint 90 százalékát, de az új lezárások, valamint a lassú oltóanyag-ellátás miatt ez ma már irreálisnak tűnik. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint jelenleg a repülőjegy-foglalások világszerte szerényebb ütemben növekednek, mint 2020 végén.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA beoltások felpörgetését tényleg nem a magyar ellátórendszer kapacitásai nehezítikHa a számokat nézzük, az ellátórendszer korlátai nem látszanak, a szűk keresztmetszet egyelőre az, hogy nincs elég oltás, és sokan nem is akarják felvenni.

Vállalat EasyJet eurowings járvány koronavírus légi közlekedés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán Stubnya Bence
2021. szeptember 17. 06:44 Vállalat

Kozmetikázhatják a tízmilliárdos veszteséget, amit Mészáros Lőrinctől vállalt át az állam

Hatalmasat fordult idén az energiaszektor, és ennek köszönhetően nyár végén elkezdhetett nyereséget termelni az évek óta veszteséges Mátrai Erőmű.

Torontáli Zoltán
2021. szeptember 15. 14:13 Vállalat

Bedobja a törölközőt a gyártó, amelynek oltásából félmilliót vett volna Magyarország

Nem kezdi el a gyártást a Curevac, de nem száll ki teljesen a piacból.

Jandó Zoltán
2021. szeptember 13. 13:42 Vállalat

Milliárdokat bukott egyetlen félidő alatt a Fradi

Az Európa Liga menetrendje és a jegyárak ismeretében már elég jól megbecsülhető, mennyi bevételtől esett el az FTC azzal, hogy a BL helyett az EL-ben indul.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2021. szeptember 20. 06:50 Világ

Ha demokrácia van, miért nyer majdnem mindig ugyanaz a párt?

Idén sem ígér sok izgalmat a japán választás, amiben az állami források pártcélra használása mellett a választási rendszer, a baloldal bénázása és a vallási mozgósítás is komoly szerepet játszik.

Hajdu Miklós
2021. szeptember 19. 17:03 Adat

Egy órát sem kell utazni, és egészen megváltoznak az életkörülmények az országon belül

Észak-Magyarország több szempontból is az unió egyik legkedvezőtlenebb életkilátásokkal kecsegtető régiója, de más hazai térségekben sem sokkal jobb a helyzet.

Torontáli Zoltán
2021. szeptember 19. 07:11 Adat

Tényleg olcsóbb a Lidl külföldön?

Elvégeztük ugyanazt a nagy bevásárlást egy francia és egy magyar Lidlben, és az eredmény több szempontból is tanulságos lett.