Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. november 27. 10:37 Vállalat

Elektromos városi terepjárót kezdett gyártani a Skoda

A héten elkezdődött a Skoda első olyan elektromos modelljének gyártása, amelyet eleve ilyen hajtással terveztek. Az Enyaq iV névre keresztelt városi terepjáróról van szó, amely már a Volkswagen-csoport e-autókhoz készített közös platformjára épül.

A vállalat Mlada Boleslavban lévő fő gyárát 32 millió eurós (11,5 milliárd forint) beruházással készítették fel a sorozatgyártás megkezdésére, amelynek a keretében naponta akár 350 elektromos SUV is legördülhet majd a szalagról. Erre a befektetésre részben azért volt szükség, mert az üzemben továbbra is készítenek Octavia és Karoq modelleket, így többfajta alvázzal dolgoznak ugyanazon a gyártósoron, ami bonyolítja a folyamatokat.

Az új SUV-unk előállítása teljesen más követelményeket támaszt és gyártási sorrendet igényel, mint a belső égésű autóké, ezért volt szükség tavaly nyár óta a költséges átalakításokra az üzemben

idézi a vállalat közleménye Michael Oeljeklaust, a Skoda Auto termelésért és logisztikáért felelő igazgatósági tagját.

Az eltérő súlyú részegységek és kész autók miatt át kellett tervezni az üzemen belüli logisztikát, de még az épület statikájához is hozzá kellett nyúlni. A biztonság érdekében a gyárban hőkamerákat helyeztek el, amelyek még azelőtt észreveszik az esetleg túlmelegedő akkumulátorokat, mielőtt kigyulladnának.

Ami magát az autót illeti, a közlemény szerint három akkumulátormérettel és ötféle teljesítménykonfigurációban rendelhető meg, a felső kettőnél egy az első tengelynél elhelyezett kisebb elektromotor segíti a hátul lévő fő erőforrás munkáját. A legnagyobb akkumulátorcsomaggal felszerelt verzió hatótávja 536 kilométer lesz a WLTP mérési szabvány szerint. Egyébként maguk az akkumulátorok is a cég Mlada Boleslav-i gyárában készülnek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkLopást kiált a szakszervezet, elviszik a Skoda-csúcsmodell gyártását CsehországbólA Volkswagen-csoport úgy döntött, hogy egy új, törökországi üzem felépítése helyett több mint egymilliárd euróból a pozsonyi gyárat fejleszti, bővíti.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat elektromos autó Skoda városi terepjáró Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.