Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. november 27. 10:37 Vállalat

Elektromos városi terepjárót kezdett gyártani a Skoda

A héten elkezdődött a Skoda első olyan elektromos modelljének gyártása, amelyet eleve ilyen hajtással terveztek. Az Enyaq iV névre keresztelt városi terepjáróról van szó, amely már a Volkswagen-csoport e-autókhoz készített közös platformjára épül.

A vállalat Mlada Boleslavban lévő fő gyárát 32 millió eurós (11,5 milliárd forint) beruházással készítették fel a sorozatgyártás megkezdésére, amelynek a keretében naponta akár 350 elektromos SUV is legördülhet majd a szalagról. Erre a befektetésre részben azért volt szükség, mert az üzemben továbbra is készítenek Octavia és Karoq modelleket, így többfajta alvázzal dolgoznak ugyanazon a gyártósoron, ami bonyolítja a folyamatokat.

Az új SUV-unk előállítása teljesen más követelményeket támaszt és gyártási sorrendet igényel, mint a belső égésű autóké, ezért volt szükség tavaly nyár óta a költséges átalakításokra az üzemben

idézi a vállalat közleménye Michael Oeljeklaust, a Skoda Auto termelésért és logisztikáért felelő igazgatósági tagját.

Az eltérő súlyú részegységek és kész autók miatt át kellett tervezni az üzemen belüli logisztikát, de még az épület statikájához is hozzá kellett nyúlni. A biztonság érdekében a gyárban hőkamerákat helyeztek el, amelyek még azelőtt észreveszik az esetleg túlmelegedő akkumulátorokat, mielőtt kigyulladnának.

Ami magát az autót illeti, a közlemény szerint három akkumulátormérettel és ötféle teljesítménykonfigurációban rendelhető meg, a felső kettőnél egy az első tengelynél elhelyezett kisebb elektromotor segíti a hátul lévő fő erőforrás munkáját. A legnagyobb akkumulátorcsomaggal felszerelt verzió hatótávja 536 kilométer lesz a WLTP mérési szabvány szerint. Egyébként maguk az akkumulátorok is a cég Mlada Boleslav-i gyárában készülnek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkLopást kiált a szakszervezet, elviszik a Skoda-csúcsmodell gyártását CsehországbólA Volkswagen-csoport úgy döntött, hogy egy új, törökországi üzem felépítése helyett több mint egymilliárd euróból a pozsonyi gyárat fejleszti, bővíti.

Vállalat elektromos autó Skoda városi terepjáró Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2021. október 26. 17:23 Vállalat

Az ellátási gondok miatt már zagytározókból vonják ki a ritka ásványkincseket

A nyugati kormányok besokalltak a kínai függéstől és az ellátási problémáktól, a nagy bányacégek pedig igyekeznek ezt kihasználni.

Torontáli Zoltán
2021. október 25. 10:00 Támogatói tartalom, Vállalat

Tévedés, hogy fel kell bontani a magyar városok utcáit a kábelfektetéshez

Az 5G technológia fejlesztése kapcsán városainkban ismét előjöhetnek az útbontások, az ebből eredő kellemetlenségek, dugók, zajhatások, pedig létezik egy zöldebb és biztonságosabb módszer.

Jandó Zoltán Váczi István
2021. október 25. 06:07 Közélet, Vállalat

Még 17. havi nyugdíjat is fizethetne a kormány, ha nem venne repteret

Nem látszik, miért lesz jobb az országnak, ha kiad a reptérért annyi pénzt, amennyiből három évig duplázni lehetne a tanárok fizetését. A megtérülésnél a több évtizedes távlat a kedvező forgatókönyv.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2021. október 26. 06:52 Világ

Kínában 65 millió lakás áll üresen, de az ingatlanpiac problémái ennél mélyebbek

A szellemvárosoknál nagyobb probléma, hogy Kínában az ingatlan a legfontosabb befektetési eszköz, ami a vagyoni egyenlőtlenségek elszaladásában is nagy szerepet játszik.

Hajdu Miklós Váczi István
2021. október 25. 17:37 Adat, Közélet

Hiába hajtogatják, a kormányváltás hiányának nincs köze a gazdasági sikerekhez

Visszatérő kormányzati állítás, hogy a „politikai stabilitás” segíti az ország gazdasági felzárkózását, a környező országok adatai azonban ezt nem igazolják.

Avatar
2021. október 24. 15:55 Élet

A koronavíruson átesett focisták teljesítménye bizonyítottan hosszabb távon is romlik

A kimutatott koronavírus-fertőzés még fél év után is hatással van a focisták teljesítményére.