Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. november 27. 10:37 Vállalat

Elektromos városi terepjárót kezdett gyártani a Skoda

A héten elkezdődött a Skoda első olyan elektromos modelljének gyártása, amelyet eleve ilyen hajtással terveztek. Az Enyaq iV névre keresztelt városi terepjáróról van szó, amely már a Volkswagen-csoport e-autókhoz készített közös platformjára épül.

A vállalat Mlada Boleslavban lévő fő gyárát 32 millió eurós (11,5 milliárd forint) beruházással készítették fel a sorozatgyártás megkezdésére, amelynek a keretében naponta akár 350 elektromos SUV is legördülhet majd a szalagról. Erre a befektetésre részben azért volt szükség, mert az üzemben továbbra is készítenek Octavia és Karoq modelleket, így többfajta alvázzal dolgoznak ugyanazon a gyártósoron, ami bonyolítja a folyamatokat.

Az új SUV-unk előállítása teljesen más követelményeket támaszt és gyártási sorrendet igényel, mint a belső égésű autóké, ezért volt szükség tavaly nyár óta a költséges átalakításokra az üzemben

idézi a vállalat közleménye Michael Oeljeklaust, a Skoda Auto termelésért és logisztikáért felelő igazgatósági tagját.

Az eltérő súlyú részegységek és kész autók miatt át kellett tervezni az üzemen belüli logisztikát, de még az épület statikájához is hozzá kellett nyúlni. A biztonság érdekében a gyárban hőkamerákat helyeztek el, amelyek még azelőtt észreveszik az esetleg túlmelegedő akkumulátorokat, mielőtt kigyulladnának.

Ami magát az autót illeti, a közlemény szerint három akkumulátormérettel és ötféle teljesítménykonfigurációban rendelhető meg, a felső kettőnél egy az első tengelynél elhelyezett kisebb elektromotor segíti a hátul lévő fő erőforrás munkáját. A legnagyobb akkumulátorcsomaggal felszerelt verzió hatótávja 536 kilométer lesz a WLTP mérési szabvány szerint. Egyébként maguk az akkumulátorok is a cég Mlada Boleslav-i gyárában készülnek.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkLopást kiált a szakszervezet, elviszik a Skoda-csúcsmodell gyártását CsehországbólA Volkswagen-csoport úgy döntött, hogy egy új, törökországi üzem felépítése helyett több mint egymilliárd euróból a pozsonyi gyárat fejleszti, bővíti.

Vállalat elektromos autó Skoda városi terepjáró Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Fabók Bálint
2021. január 15. 16:32 Vállalat

Csak bolyonganak az emberek a plázákban, még karácsonykor is 50 százalékkal kellett akciózni a boltoknak

A plázák nem ürültek ki, de nagyon kevesen vásárolnak, sok kisebb üzlet bezárt, a nagyobbaknál gyakori, hogy már csak egy ember visz egy műszakot.

Jandó Zoltán
2021. január 15. 06:33 Közélet, Vállalat

Újabb százmilliókkal tömték ki a 2017-es vizes vb-t szervező, azóta csak botrányokat halmozó céget

Az évek óta botrányos körülmények között vergődő vállalatot a harmadik nekifutásra sem sikerült megszüntetni, újabb százmilliókat emésztett fel a működése.

Jandó Zoltán
2021. január 12. 16:43 Adat, Vállalat

Az óbudai vízilabda csapat Bugyiig megy uszodát építeni, hogy kaphasson rá 1,8 milliárdos támogatást

Ez lehet a felcsúti ifjúsági akadémia után a második legnagyobb beruházás az idén. A fejlesztés indokolt, csak az a furcsa, miért így kell megvalósulnia.

Fontos

Hajdu Miklós
2021. január 14. 16:32 Adat

Csehország és Szlovákia harmadik hullámot kapott a nyakába, mert az ünnepek előtt lazított

Az óvintézkedések korai lazítása azonnal és drámaian érezteti a hatását a járványgörbéken.

Stubnya Bence
2021. január 14. 05:51 Közélet

Olyan lemaradást okoz az iskolákban a távoktatás, amit hosszú évek alatt lehet csak ledolgozni

Minél szegényebb és fiatalabb egy diák, annál komolyabb lemaradást okozhat neki a távoktatás.

Mészáros R. Tamás
2021. január 13. 17:39 Világ

Mit akarhat Kína valójában a híres Övezet és út kezdeményezésével?

Peking a Világbankot meghaladó értékben finanszírozott világszerte kikötőket, hidakat, erőműveket és vasutakat, ám hirtelen megtorpant a beruházások üteme.