Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. október 14. 12:02 Vállalat

SUV-okat gyárt a Bogár helyett a Volkswagen Mexikóban

Amikor tavaly nyáron a Volkswagen leállította mexikói üzemében a Bogár (vagy újabban Beetle) gyártását, a döntést azzal indokolta, hogy az ottani kapacitásokra is szükség van az elektromos és a családi autók összeszerelésében. Mostanra kiderült, hogy a Taosnak nevezett új kompakt SUV modellt készítik majd Pueblában a huszadik század egyik legemblematikusabb járműtípusa helyett. A Taost Észak-Amerikában forgalmazza majd a német gyártó.

A változást elsősorban a vásárlói igények kényszerítették ki, a városi terepjáróknak is nevezett autók iránti kereslet ugyanis egyre növekszik. Az Egyesült Államokban az SUV-ok már a 2010-es években is elsöprő sikert arattak, miközben a többi járműkategória népszerűsége jelentősen csökkent (igaz, még a platós kisteherautók – pickupok – iránti érdeklődés is valamelyest növekedett). A Volkswagen becslései szerint az elkövetkező tíz évben csak az SUV-ok eladásai növekednek majd érdemben, míg a többi járműkategória értékesítése várhatóan stagnál, illetve lassacskán visszaszorul.

 

 

A változó piaci körülmények nem csak a Volkswagent kényszerítették a klasszikus modellkínálat megnyirbálására. Olyan hosszú évtizedeken át nagy sikerű észak-amerikai típusok tűntek el a közelmúltban, mint például a Ford Taurus és a Chevrolet Impala. Ugyanakkor a Volkswagenre – főleg a tengerentúli piacon – fokozott nyomás nehezedik a néhány évvel ezelőtt kirobbant dízelbotrány miatt, amit Herbert Diess, a cég vezetője szerint a széles SUV-kínálat ellensúlyozhat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA városi terepjárók lefogytak, a normál autók meghíztak, a két kategória összeértKözel állunk ahhoz, hogy az SUV-k népszerűsége megszüntesse azt az okot, ami miatt a kategória a nevét kapta.

Vállalat autó autóeladások suv Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Avatar Avatar
2020. október 19. 16:52 Adat, Vállalat

Együtt váltottunk rendszert a csehekkel, de hol tartanak most a magánvállalataink?

A csehek egy lépéssel előrébb járnak, a magyar cégeknek aktívan kell gondolkodniuk arról, hogyan fogják a működésüket a jövőben is fenntartani.

Fabók Bálint
2020. október 19. 09:30 Vállalat

A Wizz Air szembe ment a norvég jóléti állammal, de kénytelen meghátrálni

Rosszul indult a magyar gyökerű cég betörése a norvég piacra: a miniszterelnök bojkottálja őket, egy miniszter pedig személyeskedve bírálja Váradi Józsefet.

Torontáli Zoltán Váczi István
2020. október 19. 06:49 Közélet, Vállalat

Milliárdokat fizet a kormány, hogy az egyik magyar gyárból egy másikba vigyék a termelést

A kormány odaadja a pénzünket egy új összeszerelő üzemnek, de fogalmunk sem lehet, hogy ez jó-e nekünk. Az eddigi sárvári bérgyártóknak valószínűleg rossz.

Fontos

Stubnya Bence
2020. október 17. 07:10 Podcast

Van, amiben már felzárkóztunk, de a 2020-as évek nagy kérdése, hogy a fenntarthatóságot is elérjük-e

A mai G7 podcastban a jövő héten megjelenő, idén 30 éves Társadalmi Riport új számáról beszélgetünk Tóth István Györggyel, a kötet egyik szerkesztőjével.

Stubnya Bence
2020. október 16. 06:47 Közélet

Készültek az új korszakra, de most ismét minden megváltozik a lakáspiacon

Az országos 5 százalékos lakásáfa kigolyózhatja a rozsdaövezeti projekteket. Nincs még minden veszve, de olyan népszerűek nem lesznek, mint amire eddig számíthattunk.

Jandó Zoltán
2020. október 15. 06:57 Adat, Vállalat

Kormányközeli cégeknél landol a magyar reklámpénzek harmada

A Facebook és a Google a NER nyomába sem ér a reklámpiacon, amelynek olyan szegmense is van, ahol a Fidesz-közeli szereplők részesedése az 50 százalékot is meghaladja.