Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. október 14. 12:02 Vállalat

SUV-okat gyárt a Bogár helyett a Volkswagen Mexikóban

Amikor tavaly nyáron a Volkswagen leállította mexikói üzemében a Bogár (vagy újabban Beetle) gyártását, a döntést azzal indokolta, hogy az ottani kapacitásokra is szükség van az elektromos és a családi autók összeszerelésében. Mostanra kiderült, hogy a Taosnak nevezett új kompakt SUV modellt készítik majd Pueblában a huszadik század egyik legemblematikusabb járműtípusa helyett. A Taost Észak-Amerikában forgalmazza majd a német gyártó.

A változást elsősorban a vásárlói igények kényszerítették ki, a városi terepjáróknak is nevezett autók iránti kereslet ugyanis egyre növekszik. Az Egyesült Államokban az SUV-ok már a 2010-es években is elsöprő sikert arattak, miközben a többi járműkategória népszerűsége jelentősen csökkent (igaz, még a platós kisteherautók – pickupok – iránti érdeklődés is valamelyest növekedett). A Volkswagen becslései szerint az elkövetkező tíz évben csak az SUV-ok eladásai növekednek majd érdemben, míg a többi járműkategória értékesítése várhatóan stagnál, illetve lassacskán visszaszorul.

 

 

A változó piaci körülmények nem csak a Volkswagent kényszerítették a klasszikus modellkínálat megnyirbálására. Olyan hosszú évtizedeken át nagy sikerű észak-amerikai típusok tűntek el a közelmúltban, mint például a Ford Taurus és a Chevrolet Impala. Ugyanakkor a Volkswagenre – főleg a tengerentúli piacon – fokozott nyomás nehezedik a néhány évvel ezelőtt kirobbant dízelbotrány miatt, amit Herbert Diess, a cég vezetője szerint a széles SUV-kínálat ellensúlyozhat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA városi terepjárók lefogytak, a normál autók meghíztak, a két kategória összeértKözel állunk ahhoz, hogy az SUV-k népszerűsége megszüntesse azt az okot, ami miatt a kategória a nevét kapta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autó autóeladások suv Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.