Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. október 14. 12:02 Vállalat

SUV-okat gyárt a Bogár helyett a Volkswagen Mexikóban

Amikor tavaly nyáron a Volkswagen leállította mexikói üzemében a Bogár (vagy újabban Beetle) gyártását, a döntést azzal indokolta, hogy az ottani kapacitásokra is szükség van az elektromos és a családi autók összeszerelésében. Mostanra kiderült, hogy a Taosnak nevezett új kompakt SUV modellt készítik majd Pueblában a huszadik század egyik legemblematikusabb járműtípusa helyett. A Taost Észak-Amerikában forgalmazza majd a német gyártó.

A változást elsősorban a vásárlói igények kényszerítették ki, a városi terepjáróknak is nevezett autók iránti kereslet ugyanis egyre növekszik. Az Egyesült Államokban az SUV-ok már a 2010-es években is elsöprő sikert arattak, miközben a többi járműkategória népszerűsége jelentősen csökkent (igaz, még a platós kisteherautók – pickupok – iránti érdeklődés is valamelyest növekedett). A Volkswagen becslései szerint az elkövetkező tíz évben csak az SUV-ok eladásai növekednek majd érdemben, míg a többi járműkategória értékesítése várhatóan stagnál, illetve lassacskán visszaszorul.

 

 

A változó piaci körülmények nem csak a Volkswagent kényszerítették a klasszikus modellkínálat megnyirbálására. Olyan hosszú évtizedeken át nagy sikerű észak-amerikai típusok tűntek el a közelmúltban, mint például a Ford Taurus és a Chevrolet Impala. Ugyanakkor a Volkswagenre – főleg a tengerentúli piacon – fokozott nyomás nehezedik a néhány évvel ezelőtt kirobbant dízelbotrány miatt, amit Herbert Diess, a cég vezetője szerint a széles SUV-kínálat ellensúlyozhat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA városi terepjárók lefogytak, a normál autók meghíztak, a két kategória összeértKözel állunk ahhoz, hogy az SUV-k népszerűsége megszüntesse azt az okot, ami miatt a kategória a nevét kapta.

Vállalat autó autóeladások suv Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2021. szeptember 15. 14:13 Vállalat

Bedobja a törölközőt a gyártó, amelynek oltásából félmilliót vett volna Magyarország

Nem kezdi el a gyártást a Curevac, de nem száll ki teljesen a piacból.

Jandó Zoltán
2021. szeptember 13. 13:42 Vállalat

Milliárdokat bukott egyetlen félidő alatt a Fradi

Az Európa Liga menetrendje és a jegyárak ismeretében már elég jól megbecsülhető, mennyi bevételtől esett el az FTC azzal, hogy a BL helyett az EL-ben indul.

Torontáli Zoltán
2021. szeptember 10. 13:01 Vállalat

Hogy lehet, hogy az EasyJet a Wizz felvásárlási célpontja lett?

Eddig fordítva ültünk a lovon, ha azt hittük, hogy az EasyJet sima nyertese lehet a járvány utáni kilábalásnak.

Fontos

Jandó Zoltán
2021. szeptember 15. 17:04 Adat

Húsz éve nem volt akkora drágulás az építőiparban, mint most

A KSH adatai alapján is nagyon látványos az áremelkedés az építőiparban. Júliusban már 20 éves csúcson volt az ágazati infláció, de ha minden jól megy, sokkal magasabb nem lesz.

Torontáli Zoltán
2021. szeptember 15. 06:54 Közélet

Újabb figyelmeztetést adott az unió, hogy Magyarország a fal felé száguld

Az Európai Bizottság elnöke üzent nekünk, a pénzeket minden lehetséges eszközzel megpróbálják a jogállamisághoz kötni.

Papp József
2021. szeptember 14. 16:52 Közélet

Meddig lehet visszaélni a hatalommal egy uniós országban?

A mohóság mindig rossz tanácsadó. Orbán esetében is annak bizonyult, és ez akár a vesztét is okozhatja - írja véleménycikkünk szerzője.