Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. október 14. 12:02 Vállalat

SUV-okat gyárt a Bogár helyett a Volkswagen Mexikóban

Amikor tavaly nyáron a Volkswagen leállította mexikói üzemében a Bogár (vagy újabban Beetle) gyártását, a döntést azzal indokolta, hogy az ottani kapacitásokra is szükség van az elektromos és a családi autók összeszerelésében. Mostanra kiderült, hogy a Taosnak nevezett új kompakt SUV modellt készítik majd Pueblában a huszadik század egyik legemblematikusabb járműtípusa helyett. A Taost Észak-Amerikában forgalmazza majd a német gyártó.

A változást elsősorban a vásárlói igények kényszerítették ki, a városi terepjáróknak is nevezett autók iránti kereslet ugyanis egyre növekszik. Az Egyesült Államokban az SUV-ok már a 2010-es években is elsöprő sikert arattak, miközben a többi járműkategória népszerűsége jelentősen csökkent (igaz, még a platós kisteherautók – pickupok – iránti érdeklődés is valamelyest növekedett). A Volkswagen becslései szerint az elkövetkező tíz évben csak az SUV-ok eladásai növekednek majd érdemben, míg a többi járműkategória értékesítése várhatóan stagnál, illetve lassacskán visszaszorul.

 

 

A változó piaci körülmények nem csak a Volkswagent kényszerítették a klasszikus modellkínálat megnyirbálására. Olyan hosszú évtizedeken át nagy sikerű észak-amerikai típusok tűntek el a közelmúltban, mint például a Ford Taurus és a Chevrolet Impala. Ugyanakkor a Volkswagenre – főleg a tengerentúli piacon – fokozott nyomás nehezedik a néhány évvel ezelőtt kirobbant dízelbotrány miatt, amit Herbert Diess, a cég vezetője szerint a széles SUV-kínálat ellensúlyozhat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA városi terepjárók lefogytak, a normál autók meghíztak, a két kategória összeértKözel állunk ahhoz, hogy az SUV-k népszerűsége megszüntesse azt az okot, ami miatt a kategória a nevét kapta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autó autóeladások suv Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2025. május 15. 12:56 Közélet, Vállalat

Akár NER-es lenyúlások előtt is teret nyithat a nagytakarítási törvény

A pongyola tervezet szerint szinte minden exportőrt és külföldről vásároló céget is szankcionálni lehet, ha Lánczi Tamásék úgy döntenek.

Torontáli Zoltán
2025. május 14. 14:42 Vállalat

Olyan lassú a Demján 1+1, hogy idén már biztos nem pörgeti fel a gazdaságot

Valószínű, hogy az esetek többségében még egy évvel a program kihirdetése után sem érkeznek meg az új gépek a cégekhez, így a gazdaságot sem élénkítik.

Váczi István
2025. május 13. 13:42 Adat, Vállalat

Könnyebben találhat magyar dolgozókat egy kínai autógyár Pécsen, mint a BYD Szegeden

Nem tett le a kormány a pécsi autógyártásról, de nem világos, miért lenne jó, ha még erősebben függene a szektor szerencséjétől a magyar gazdaság.

Fontos

Gergely Péter
2025. május 15. 09:33 Pénz

Egyre olcsóbbak a személyi kölcsönök nagy testvérei

Egyre kedvezőbb a szabad felhasználású jelzáloghitelek árazása, de változatlanul csak kiegészítő termékek a lakossági finanszírozásban.

Váczi István
2025. május 14. 12:10 Világ

Zakatol a háború, dübörög a diplomácia, az orosz gazdaság köhög

Mindenki Trump kegyeit keresi, de ha létre is jön az isztambuli orosz-ukrán találkozó, nem valószínű, hogy sokkal közelebb kerülünk a békéhez.

Pletser Tamás
2025. május 14. 05:50 Pénz, Tech

A jelenlegi nukleáris technológia egy üzleti zsákutca

Az atomenergia reneszánszához technológiai áttörés kell, a hagyományos erőművek építésével az államok veszteséges projekteket támogatnak.