Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. szeptember 26. 13:07 Vállalat

A járványból a diszkontláncok legalább olyan jól jönnek ki, mint az internetes kereskedők

Bár tavasszal még úgy tűnt, hogy a kiskereskedelemben a járványhelyzet egyértelmű nyertesei az internetes áruházak lesznek, most már látszik, hogy egy másik bolttípus forgalma is jócskán fellendült.

A gazdasági válság miatt spórolni kényszerülő emberek ugyanis egyre inkább a diszkontláncoknál intézik a bevásárlásaikat, amelyek vonzerejét még az sem csorbítja, ha nincs webáruházuk, annyira fontosak lettek az alacsony árak az elmúlt hónapokban.

A jelenség a Bloomberg cikke szerint az Egyesült Államoktól kezdve Nagy-Britannián át Ázsiáig világszerte megfigyelhető. Sőt, igazán új keletűnek sem nevezhető, a diszkontláncok népszerűvé válása már tíz-tizenkét éve, az előző gazdasági válság időszakában elkezdődött, most azonban újabb löketet kapott.

A Magyarországon is ismert Pepco vezetője, Andy Bond várakozása szerint

A vásárlók egyre szélesebb csoportjait látjuk majd az üzleteinkben. Sokak számára félelmekkel teli időszakot élünk át, de mi jól fogunk járni, mert alacsonyak az áraink és jó ár-érték arányt kínálunk.

Vagyis nem csak az alapvetően élelmiszert árusító diszkontok, mint az Aldi és a Lidl, hanem az összes hasonló jellegű bolt is részesülhet a növekvő keresletből, aminek egyre nagyobb része ered a középosztálybeli fogyasztói körből.

A diszkontok sikeréről árulkodik például, hogy a háztartási cikkeket árusító, egyébként alig ismert brit B&M raktáráruház tőzsdei értéke mostanra már a duplája, mint a patinás hírnevű Marks & Spenceré. Szintén egyértelmű bizonyítéka a diszkontláncok térnyerésének, hogy a B&M több száz új áruházat nyithat a közeljövőben, egy másik nagy és ismert, de Magyarországon egyelőre még nem jelen lévő lánc, a Primark pedig például Párizsban még a járvány közepette is úgy nyitotta meg az egyik üzletét, hogy több mint ezer vásárlója volt az első napon.

Az amerikai lapban bemutatott elemzés szerint

a járvány második hulláma miatt lassan újra életbe lépő korlátozások is a diszkontok malmára hajtják majd a vizet.

A fogyasztók ugyanis, miközben már jelentős részben elfordultak a hagyományos áruházaktól, a szabadidővel, szórakozással kapcsolatos költéseiket átcsoportosíthatják a bevásárlásokra.

A diszkontláncok a nyomott áraikat egyrészt annak köszönhetik, hogy a beszerzési-ellátási láncokban jól pozicionálják magukat, és hatalmas tételekben rendelnek jobbára olcsó árukat előállító ázsiai vállalatoktól. Másrészt keveset költenek a reklámra (inkább jól megválasztott helyszíneken nyitnak boltot), és kerülik az olyan árnövelő tényezőket, mint például a kiszállítási költségek, mert ezek az olcsó termékeknél aránytalanul megnövelhetik a számla végösszegét. Akik tehát szeretnének igazán sokat spórolni a bevásárlás során, azok kénytelenek lemenni otthonról a boltok valamelyikébe.

A jelenlegi helyzet vesztesei az ágazatban a klasszikus áruházak, amelyek a spórolni kényszerülő és a társadalmi távolságtartásra adó vásárlók igényeinek sem tudnak ennyire megfelelni. Ugyan vannak olyan márkás termékek, amelyek népszerűsége töretlennek tűnik még a válság idején is, az ezeket forgalmazó boltok, amelyek bevásárlóközpontokban vagy elegáns üzletekben a kiadásaik miatt jókora árréssel működnek, mégis hoppon maradhatnak. A náluk árusított portéka jelentős részét ugyanis a gyártóik már közvetlenül is értékesítik az interneten keresztül, a kiskereskedőknél valamivel kedvezőbb áron.

Vállalat diszkont internetes kereskedelem kereskedelem kiskereskedelem Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2022. július 3. 17:04 Vállalat

Egy 34 méteres jacht és több ezer hektó ecet maradt a magyar ásványvízkirály birodalmából

Találtak még 2750 hektoliter ecetet annál a cégnél, amelyből az értékes vagyontárgyakat Mészáros Lőrinc vásárolta ki tavaly, illetve egy jacht is előkerült időközben.

Torontáli Zoltán
2022. július 1. 12:04 Közélet, Vállalat

Szlovákiából hozzák az árstoppos csirkemellet

A magyar kormány helyzetbe hozta a szlovák tenyésztőket, mert ha nincs magyar csirke, a kereslet pedig nagy, akkor átmenetileg importálni kell az árut.

Váczi István
2022. június 30. 11:32 Vállalat

Magyarországon is gyártó multi készül kivonulni Oroszországból

A gyártás felfüggesztése után már az év végi kivonulást készíti elő a Michelin, a lépéssel 250 millió eurót veszítene.

Fontos

Avatar
2022. július 4. 12:08 Világ

A Kreml új kommunikációs taktikát alkalmaz, hogy fogást találjon a nyugati szankciókon

Emberek milliói függnek az Oroszországból és Ukrajnából érkező mezőgazdasági termékektől, ám ezek nem jutnak el hozzájuk az orosz blokádok miatt.

Pálos Máté
2022. július 3. 04:34 Élet, Közélet

Az egyszerűbb meddőségi kezeléseket a megyei kórházakra bízhatja a kormány

Az egységesen magas színvonalú ellátás feltétele a teljes átláthatóság, központi irányítás és felügyelet az állami meddőségi programot koordináló Humánreprodukciós Igazgatóság szerint.

Torontáli Zoltán
2022. július 2. 17:32 Élet, Tech

Az erkélyre rakható egyszerű napelemes rendszer Magyarországon szabályellenes

Ami Németországban egy elég egyszerű rezsicsökkentő eszköz, az nálunk szerződésszegéssel ér fel.