Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. szeptember 7. 14:59 Vállalat

Újabb gyárat építhet Magyarországon az egyik legjelentősebb beruházó

Újabb jelentős beruházásra készül Magyarországon az SK Innovation, amely az egyik legnagyobb magyarországi befektető. A dél-koreai állami hírügynökség a döntésre rálátó forrásokra hivatkozva jelentette hétfőn, hogy az SK Innovation a harmadik magyarországi gyára felépítését készíti elő.

A Yonhap szerint a kivitelezők kiválasztása is elindult már, de az SK Innovation ezt cáfolta, hozzátéve, hogy nincs még végleges döntés az újabb magyarországi gyárról. Közleményében azt írta az SK Innovation, hogy valóban bővíteni tervezik az európai kapacitásukat, és egyelőre helyszínt keresnek az új beruházáshoz. A Yonhap nem írt arról, hogy mikor vagy mennyi pénzből valósulhat meg a beruházás. 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHúsz év múlva eltűnhetnek a benzines és dízelautók a szalonokból?Az üzemanyagcella megoldhatja azt a problémát, amit az akkumulátorok nem tudnak, de még várni kell rá legalább egy évtizedet. Ez volt a negyedik G7 Podcast Live.

Az SK Innovation egy koreai olajipari vállalatból nőtt ki, mára a legnagyobb koreai vegyipari és energetikai vállalatcsoporttá vált. A Fortune Global 500 szerint az SK Holding a harmadik legnagyobb koreai cégcsoport a Samsung és a Hyundai után, összességében a világ 97. legnagyobb konglomerátuma.

Az SK 2018-ban kezdte el építeni első komáromi gyárát 98 milliárd forintból, amely az első akkumulátorgyártó üzeme Európában. Egy évvel később jelentették be egy második gyáregység megépítését, 239 milliárd forintos beruházással. Az elektromos autókba akkumulátorokat gyártó komáromi fejlesztés összértéke így közel 340 milliárd forint lesz.

Ez alapján már eddig is jelentősebb beruházásnak számított, mint a 2018-ban bejelentett debreceni BMW-gyár, amelynek csúszik az indulása. Az MNB akkori elemzése szerint a BMW beruházása több mint 0,5 százalékkal növelheti a magyar GDP-t, az SK Innovation beruházásai így akár ennél is jelentősebb mértékben növelhetik a gazdaságot.

Az első komáromi gyárban idén indult el a termelés, a másikban 2021 és 2022 fordulójára tervezték az indulást a bejelentés idején. A két gyárban összesen közel 1500 ember fog majd dolgozni.

Az első komáromi gyár alapkőletétele 2018-ban, amelyen többek között részt vett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, illetve Csej Dzse Von, az SK Battery elnök-vezérigazgatója. Fotó: Krizsán Csaba/MTI

Az SK Innovation célja, hogy öt éven belül ötszörösére növelje a kapacitását, és a világ legnagyobb akkumulátorgyártójává váljon. Ahogy korábban írtunk róla, az addig beinduló két magyar gyáregység, valamint két amerikai gyár beindításával az SK kapacitása 2023-ra 71 gigawattórára nő.

2025-re a 100 gigawattórás kapacitás a cél, de ennek a menetrendjét még nem véglegesítették, ehhez kereshetnek újabb európai gyárhelyszínt. Az első két komáromi gyáregység összkapacitása a tervezett 100 gigawattóra közel ötöde lesz.

Az SK szállít többek között a Mercedeseket gyártó Daimlernek és az Audit is gyártó Volkswagen csoportnak. Komáromra azért eshetett a választásuk, mert viszonylag közel van a győri Audi- és a pozsonyi Volkswagen-gyár.

A járvány miatt az SK csoport forgalma is jelentősen visszaesett, a második negyedévben közel 45 százalékkal volt kevesebb a bevétele az előző év azonos időszakához képest.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMegötszörözi termelését egy Magyarországon is jelen lévő akkumulátorgyártóA magyar gazdaság szempontjából is érdekes információkat ismertetett a második negyedéves jelentése közzétételekor az SK Innovation.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar autóipari beszállító Komárom SK Innovation Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2024. december 10. 06:02 Pénz, Vállalat

Kiszűrhetné az ezermilliárdos csalásokat a kormány, de nem akarja

Könnyen el lehetne érni, hogy ne történjenek a brazil kötvényes cégek sztorijához hasonló ügyek, de a kormány nem ebbe az irányba indult el.

Torontáli Zoltán
2024. december 6. 15:25 Vállalat

Sorra mennek tönkre a magyar fuvarozók a gazdaság zsugorodása miatt

A fuvarok számának csökkenése miatt a több mint 10 éve tartó krónikus és nagyon súlyos sofőrhiány is enyhülni kezdett.

Stubnya Bence
2024. december 5. 09:57 Vállalat

Még a lengyel gyárától is szabadulna a Northvolt, de az biztos, hogy nem a kínaiak fogják megmenteni

A svéd cég csődje arra utal, hogy nincs koherens uniós stratégia az akkumulátorgyártási értéklánc kiépítéséhez, az új Európai Bizottság azonban újra nekifutna a dolognak.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. december 10. 13:32 Élet, Közélet

Nehezen találnak gazdára az energetikai ingyenmilliók, és ez mindannyiunknak sokba kerül

Már nem rohannak a háztartások úgy a támogatásokért, mint régebben.

Jandó Zoltán
2024. december 9. 13:26 Adat

Külföldre megy a gáz a magyar tárolókból, ezért apad rohamosan a készletszint

Bár a tavalyinál és a tavaly előttinél kedvezőtlenebb időjárás is szerepet játszik abban, hogy gyorsan fogy a gáz a magyar tárolókból, messze nem ez a fő ok.

Hajdu Miklós
2024. december 9. 05:20 Adat

Lengyelek, románok, bolgárok százezrei léptek a magyarok elé a jövedelmi ranglétrán

Sok francia, portugál és szlovák jövedelmét hagyta le az elmúlt három évben a magyar társadalmi közép, de eközben szegényebb országok állampolgárai előztek.