Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. július 31. 15:07 Vállalat

Nem fejleszt többé benzines autókhoz alkatrészt a harmadik legnagyobb német beszállító

A nagy autógyárak kommunikációjából gyakran nem derül ki, hogy mekkora változások zajlanak a piacon, részben az elektromos hajtás terjedése, részben a koronavírus-járvány következményei miatt, a beszállítók mozgása viszont sokszor többet árul el a valóságról. Ahogy arról korábban írtunk, a német autógyártók harmadik legnagyobb beszállító cége, a ZF májusban 10 százalékos globális létszámcsökkentést jelentett be, most pedig azt, hogy felhagy a belső égésű (benzines és dízel) motorokkal hajtott autók alkatrészeinek fejlesztésével.

Az Egerben 1700 főt foglalkoztató ZF Hungária Kft. anyavállalata alaposan átszervezi magát, a Handelsblatt tudósítása szerint egy új egységbe helyezi az elektromos hajtással kapcsolatos összes tevékenységét. Ez várhatóan évi 10 milliárd eurós forgalmat kezel majd, vagyis a teljes csoport bevételének egynegyede rajta keresztül áramolhat majd a céghez. Ez pedig egyértelműen arra utal, hogy a megrendelők is nagy ütemben tolják el a gyártásukat az elektromos hajtás irányába.

Ahogy a Handelsblatt emlékeztet, a Bosch két éve már végrehajtott egy hasonló átszervezést, és annak is az volt az elsődleges célja, hogy az e-hajtással kapcsolatos megrendelői igényeket egy kézből, rugalmasabban tudja kiszolgálni.

A német lapnak egy anonimitást kérő, a cég belső ügyeit ismerő szakértő azt mondta, a koronavírus-járvány egyik következménye az elektromos hajtásra való áttérés felgyorsulása lesz. Az új egység vezetője a 46 éves Stephan von Schuckmann lesz, aki új lendületet adhat a cégnek, elődje, a 63 éves Michael Hankel nyugdíjba vonul.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMinden tizedik dolgozójától megválik az egyik legfontosabb magyar autóipari beszállító csoportNégy és fél év alatt 15 ezer embert kell elküldeni a ZF-nél, és ennek csak a fele lesz Németországban. A cég egyik fontos leányvállalata Egerben van.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autó elektromos autó fejlesztés ZF ZF Hungária Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.