Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. május 29. 10:31 Vállalat

Minden tizedik dolgozójától megválik az egyik legfontosabb magyar autóipari beszállító csoport

Az egri székhelyű ZF Hungária Kft. 2018-ban 77,8 milliárd forint bevétel mellett 2,8 milliárd forint adózott nyereséget ért el, és éves átlagban 1700 főnek adott munkát. A koronavírus-járvány miatt a társaság német anyavállalata azonban most bejelentette, hogy 2025-ig összesen 15 ezer embertől kell megválnia, és az érintetteknek a fele dolgozik Németországban.

A német sajtó nem tud részleteket arról, hogy a ZF Friedrichshafen mit tervez a leányvállalatainál. A ZF az autóipar egyik legfontosabb, leginnovatívabb alkatrész beszállító csoportja, világszerte 148 ezer dolgozót foglalkoztat.

A csoport magyar honlapja szerint A ZF Hungária Kft. manuális és automatizált sebességváltók, illetve ezek alkatrészeinek gyártásával és értékesítésével foglalkozik. Vevőik teherautókba, buszokba, kis haszonjárművekbe és személygépjárművekbe építik be az alkatrészeket, 2018 ősze óta pedig automata sebességváltókat is gyártanak.

A leépítésre egyértelműen azért van szükség, mert visszaesett a társaság megrendelés állománya, ami egyáltalán nem jó hír az autóipari beszállítókra vastagon építő magyar gazdaság számára.

Ahogy a Frankfurter Allgemeine Zeitung írja, a ZF azért került csapdába, mert két korábbi felvásárláshoz, a TRW és a Wabco megvételéhez jelentős hiteleket vett fel. A konstrukció szokás szerint tartalmaz bizonyos eredményességi mutatókat, amelyekhez a pénz folyósítása kötve van, legtöbbször egy bizonyos üzemi nyereségszint elérése szokott lenni a kikötés. A koronavírus-járvány miatt megzuhanó autóipari kereslet miatt azonban félő, hogy a ZF ezeket a feltételeket nem tudja majd teljesíteni, ekkor viszont a felvett hitel részleteit vissza kell fizetni, a további tőke forrása elapad, vagy sokkal keményebb feltételekhez kötődik, ami pénzügyileg lehetetlen helyzetbe hozza a céget.

A ZF úgy fogalmaz, hogy “ha bizonyos mérőszámokat nem teljesít, akkor elveszti a pénzügyi függetlenségét, ezt pedig szeretné elkerülni”.

A német államtól kapott segítség, a csökkentett munkaidő miatt kieső bérek pótlása (kurzarbeit) a társaság szerint átmeneti megoldásnak jó volt, de hosszabb távon nem, mert az autóipari visszaesés még 2022-ben is érezteti majd a hatását.

Vállalat autóipar beszállító egér elbocsátás ZF ZF Hungária Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2021. október 12. 10:42 Támogatói tartalom, Vállalat

Rugalmasság és innováció a nyerő a mennyiség helyett a buszgyártásban

Regionális bővülésre készül a budapesti, debreceni, kecskeméti, Komárom-Esztergom megyei és székesfehérvári helyi közlekedésben már több száz autóbuszt üzemeltető ITK Holding Zrt.

Forint Ferenc
2021. október 11. 14:02 Fizetett hirdetés, Vállalat

Új játékos a webáruház-készítő rendszerek piacán

Egy nem akármilyen szereplővel gazdagodott a hazai webáruház-készítő rendszerek palettája. A nemzetközi viszonylatban is már jól ismert Shoptet kezdte meg Magyarországon működését a közelmúltban. A cég már szépen bizonyított a régióban, hiszen Közép-Kelet-Európa legnagyobb szereplőjéről van szó a maga területén. A Shoptet megoldásaira mindenkinek érdemes figyelni a jövőben, aki kacérkodik a webáruház-készítés gondolatával!

Jandó Zoltán
2021. október 8. 15:41 Vállalat

Bejövök reggel, délután hazamegyek és a kettő között 5 százalékot nőttek az árak

A közvilágítást is veszélybe sodorhatja a hazai villamosenergia-piacon kialakult kaotikus helyzet, amely miatt a kereskedők nem mernek közbeszerzésen indulni.

Fontos

Váczi István
2021. október 16. 16:58 Adat, Közélet

Eldőlt a hazaárulózásig fajuló kormány-ellenzék vakcinavita

Nem tudta volna felgyorsítani a magyar oltási programot, ha a kormány az év elején leköti a hazánknak az uniós beszerzés keretében járó teljes Moderna-mennyiséget.

Stubnya Bence
2021. október 16. 07:20 Podcast

Az energiakáosz miatt elkerülhetetlen, hogy egyes élelmiszerek is dráguljanak

Az inflációs rekord újra megdőlhet az év végén, mielőtt az árak csökkenni kezdenek. Hosszabb távon viszont egyre több a kiszámíthatatlan tényező. Suppan Gergely a G7 Podcast e heti vendége.

Gyurcsik Attila
2021. október 15. 14:36 Világ

Orosz függéshez és csúcsra járatott szénerőművekhez vezetett az uniós energiapolitika

Európa sorsa jelenleg az időjárás kezében van: egy átlagosnál hidegebb tél esetén az elszálló energiaárak tönkretehetik az európai ipart és élelmiszertermelést, brutális inflációt okozva.