Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. május 29. 10:31 Vállalat

Minden tizedik dolgozójától megválik az egyik legfontosabb magyar autóipari beszállító csoport

Az egri székhelyű ZF Hungária Kft. 2018-ban 77,8 milliárd forint bevétel mellett 2,8 milliárd forint adózott nyereséget ért el, és éves átlagban 1700 főnek adott munkát. A koronavírus-járvány miatt a társaság német anyavállalata azonban most bejelentette, hogy 2025-ig összesen 15 ezer embertől kell megválnia, és az érintetteknek a fele dolgozik Németországban.

A német sajtó nem tud részleteket arról, hogy a ZF Friedrichshafen mit tervez a leányvállalatainál. A ZF az autóipar egyik legfontosabb, leginnovatívabb alkatrész beszállító csoportja, világszerte 148 ezer dolgozót foglalkoztat.

A csoport magyar honlapja szerint A ZF Hungária Kft. manuális és automatizált sebességváltók, illetve ezek alkatrészeinek gyártásával és értékesítésével foglalkozik. Vevőik teherautókba, buszokba, kis haszonjárművekbe és személygépjárművekbe építik be az alkatrészeket, 2018 ősze óta pedig automata sebességváltókat is gyártanak.

A leépítésre egyértelműen azért van szükség, mert visszaesett a társaság megrendelés állománya, ami egyáltalán nem jó hír az autóipari beszállítókra vastagon építő magyar gazdaság számára.

Ahogy a Frankfurter Allgemeine Zeitung írja, a ZF azért került csapdába, mert két korábbi felvásárláshoz, a TRW és a Wabco megvételéhez jelentős hiteleket vett fel. A konstrukció szokás szerint tartalmaz bizonyos eredményességi mutatókat, amelyekhez a pénz folyósítása kötve van, legtöbbször egy bizonyos üzemi nyereségszint elérése szokott lenni a kikötés. A koronavírus-járvány miatt megzuhanó autóipari kereslet miatt azonban félő, hogy a ZF ezeket a feltételeket nem tudja majd teljesíteni, ekkor viszont a felvett hitel részleteit vissza kell fizetni, a további tőke forrása elapad, vagy sokkal keményebb feltételekhez kötődik, ami pénzügyileg lehetetlen helyzetbe hozza a céget.

A ZF úgy fogalmaz, hogy “ha bizonyos mérőszámokat nem teljesít, akkor elveszti a pénzügyi függetlenségét, ezt pedig szeretné elkerülni”.

A német államtól kapott segítség, a csökkentett munkaidő miatt kieső bérek pótlása (kurzarbeit) a társaság szerint átmeneti megoldásnak jó volt, de hosszabb távon nem, mert az autóipari visszaesés még 2022-ben is érezteti majd a hatását.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar beszállító egér elbocsátás ZF ZF Hungária Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.