Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. május 29. 10:31 Vállalat

Minden tizedik dolgozójától megválik az egyik legfontosabb magyar autóipari beszállító csoport

Az egri székhelyű ZF Hungária Kft. 2018-ban 77,8 milliárd forint bevétel mellett 2,8 milliárd forint adózott nyereséget ért el, és éves átlagban 1700 főnek adott munkát. A koronavírus-járvány miatt a társaság német anyavállalata azonban most bejelentette, hogy 2025-ig összesen 15 ezer embertől kell megválnia, és az érintetteknek a fele dolgozik Németországban.

A német sajtó nem tud részleteket arról, hogy a ZF Friedrichshafen mit tervez a leányvállalatainál. A ZF az autóipar egyik legfontosabb, leginnovatívabb alkatrész beszállító csoportja, világszerte 148 ezer dolgozót foglalkoztat.

A csoport magyar honlapja szerint A ZF Hungária Kft. manuális és automatizált sebességváltók, illetve ezek alkatrészeinek gyártásával és értékesítésével foglalkozik. Vevőik teherautókba, buszokba, kis haszonjárművekbe és személygépjárművekbe építik be az alkatrészeket, 2018 ősze óta pedig automata sebességváltókat is gyártanak.

A leépítésre egyértelműen azért van szükség, mert visszaesett a társaság megrendelés állománya, ami egyáltalán nem jó hír az autóipari beszállítókra vastagon építő magyar gazdaság számára.

Ahogy a Frankfurter Allgemeine Zeitung írja, a ZF azért került csapdába, mert két korábbi felvásárláshoz, a TRW és a Wabco megvételéhez jelentős hiteleket vett fel. A konstrukció szokás szerint tartalmaz bizonyos eredményességi mutatókat, amelyekhez a pénz folyósítása kötve van, legtöbbször egy bizonyos üzemi nyereségszint elérése szokott lenni a kikötés. A koronavírus-járvány miatt megzuhanó autóipari kereslet miatt azonban félő, hogy a ZF ezeket a feltételeket nem tudja majd teljesíteni, ekkor viszont a felvett hitel részleteit vissza kell fizetni, a további tőke forrása elapad, vagy sokkal keményebb feltételekhez kötődik, ami pénzügyileg lehetetlen helyzetbe hozza a céget.

A ZF úgy fogalmaz, hogy “ha bizonyos mérőszámokat nem teljesít, akkor elveszti a pénzügyi függetlenségét, ezt pedig szeretné elkerülni”.

A német államtól kapott segítség, a csökkentett munkaidő miatt kieső bérek pótlása (kurzarbeit) a társaság szerint átmeneti megoldásnak jó volt, de hosszabb távon nem, mert az autóipari visszaesés még 2022-ben is érezteti majd a hatását.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar beszállító egér elbocsátás ZF ZF Hungária Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2023. június 7. 11:51 Adat, Vállalat

Csak az autóipar megy Magyarországon

Egészen egyoldalú iparszerkezeti folymatokra utal a statisztikai hivatal friss jelentése.

Pletser Tamás
2023. június 2. 17:01 Vállalat, Világ

Nem egyértelműen jó hír Magyarországnak a gázár összeomlása, mi lesz a legfontosabb vezetékünkkel?

Újra szerződés szerint jön az orosz gáz Európába, de az árcsökkenéshez hozzájárult az európai ipar recessziója is.

Jandó Zoltán
2023. június 2. 14:19 Vállalat

Jobban látni, miből urizál Matolcsy György fia, miközben százmilliókat bukott a cége

Több mint húszmilliárdnyi vagyon és ugyanennyi hitel jelent meg a jegybankelnök fiának cégében 2022-ben, egy érdekes ügylet végeredményeként.

Fontos

Stubnya Bence
2023. június 8. 11:53 Adat

Májusban újra lassult az infláció, reális az év végi egyszámjegyű adat

2020 novemberében volt utoljára olyan, mint idén májusban: az előző hónaphoz képest csökkentek az árak.

Mészáros R. Tamás
2023. június 8. 04:34 Világ

Kína még nem, Tajvan és Dél-Korea már megszenvedte a csipháborút

A folyamatok megmutatják az amerika-kína csipháború korlátjait is.

Torontáli Zoltán
2023. június 7. 04:34 Adat, Élet

Ha úgy vásárolsz, mint mi, akkor február óta 1800 forintot foghattál egy nagy bevásárláson

Nem tudjuk, meddig megy ez, de megint jóval olcsóbb lett a kosarunk értéke, az inflációt most már csak 27,4 százalékosnak mértük.