Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. május 18. 12:33 Vállalat

Új modell az Alzánál, másokkal összeállva jóval olcsóbban lehet vásárolni

A hirdetési politikáját egy idegesítően rikácsoló zöld UFO-figurára alapozó cseh gyökerű webshop, az Alza új üzleti modellt vezet be. Mostantól ismerősökkel összeállva, azaz csoportosan vásárolva jóval olcsóbban meg lehet vásárolni egyes termékeiket.

Az új modellt egyelőre Szlovákiában és Csehországban vezetik be tesztüzemben, és a cseh anyacég közleménye szerint „hamarosan” Magyarországra és Ausztriára is kiterjesztik a rendszert. Az Alza szerint akár több tízszázalékos kedvezményt is el lehet érni a csoportos vásárlással. A kedvezmény mértéke a termék típusától és a csoport létszámától is függ.

A közleményben szereplő példa alapján az Alza egyik powerbankjének (külső akkumulátorának) ára 30 százalékkal lesz olcsóbb, ha tíz ember áll össze, és 15 százalékkal, ha öt. A vásárlás menete így néz ki:

  • A csoportosan megvásárolható termékeket egy piktogram fogja jelezni.
  • A termékre kattintva jelezni kell a csoport létszámát, majd ezután online kell fizetni a termékért (csak azért az egyért, amelyet saját magunknak veszünk).
  • A rendszer automatikusan megőrzi a termékeket a kért mennyiségben, a foglalásról pedig egy linket generál.
  • A linket kell megosztani a közösségi oldalakon vagy például e-mailben, csak ezen keresztül lehet csatlakozni a csoporthoz.
  • Minden csatlakozó egyesével utalja át a termék árát, amelyet az Alza akkor postáz, amikor a csoport utolsó tagja fizet (egy csoportban legfeljebb húsz ember lehet).

Ha nem jön össze a megjelölt határidőig a teljes csoport, a tagok vagy kipótolják az eredeti és a csoportos ár közötti különbséget, vagy visszakapják az elutalt pénzt.

A social shoppingnak (azaz közösségi vásárlásnak) nevezett modell az elmúlt években egyre nagyobb teret nyert az e-kereskedelemben. Ez az ismerősökkel való online plázázás élményét és kedvezőbb árakat kínálva számos vásárló számára lehet vonzó.

A közösségi vásárlás azonban a kereskedők számára is több szempontból előnyös. Elsősorban nagyon értékes erőforrásokhoz juthatnak hozzá: adatokhoz a vásárlási szokásokról, preferenciákról, valamint a vásárlók környezetéről, ismerősi köréről. 

Emellett azért is érheti meg egy kereskedőnek a közösségi vásárlás, mert az ár-összehasonlító oldalakat böngésző, legolcsóbb helyeket megcélzó emberek egy részét lojálisabb vevővé teheti a csoportos kedvezmények miatt nehezen verhető árak révén. 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAkkora lett az Alza, mint a magyar Auchan, és nálunk nő a leggyorsabbanA tavalyi bevétel megközelítette a 30 milliárd cseh koronát, vagyis a 400 milliárd forintot, és még mindig kétszámjegyű a növekedés.

A közösségi oldalakon vagy e-mailekben terjedő partnerkeresések emellett komoly ingyen marketinget jelenthetnek egy oldalnak. A webshopok magasabb látogatószáma pedig értékesebb reklámfelületet ad az e-kereskedőnek.

Az online ajánlások révén tehát a kereskedő olyan információkat szerezhet meg, amelyekre esélye sem lenne a bolti eladások esetén. Lényegében online és a kereskedők számára lekövethetően megvalósul az egyik legértékesebb marketingeszköz, a szájról szájra terjedő hír.

Az 1994-ben alapított Alza a legnagyobb e-kereskedő Közép-Európában. Tavaly 29,3 milliárd cseh korona (375 milliárd forint) bevételt ért. Tavaly 17,6 százalékos volt a bővülése, ezen belül Magyarországon 69 százalékos.

Vállalat Alza Csehország e-kereskedelem közösségi vásárlás Szlovákia Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2020. október 21. 10:09 Vállalat

Több mint százmilliárd forintért vette meg az állam a Telenor negyedét

Petr Kellner többségi tulajdonos, a leggazdagabb cseh üzletember valószínűleg forintmilliárdokat keresett az ügyleten.

Mészáros R. Tamás
2020. október 20. 06:47 Vállalat, Világ

A tudomány szerint lehetetlen, az Alibaba alapítója mégis kilapítaná a világot

Jack Ma a világ egyik leggazdagabb üzletembere megtörné a multik uralmát a kkv-k kereskedelmének felfuttatásával, de forradalmának kifutása erősen kétséges.

Avatar Avatar
2020. október 19. 16:52 Adat, Vállalat

Együtt váltottunk rendszert a csehekkel, de hol tartanak most a magánvállalataink?

A csehek egy lépéssel előrébb járnak, a magyar cégeknek aktívan kell gondolkodniuk arról, hogyan fogják a működésüket a jövőben is fenntartani.

Fontos

Torontáli Zoltán
2020. október 21. 13:47 Élet

A magyar fiatalok gyors ütemben közelítenek Nyugat-Európához

A magyar fiatalok gondolkodása a tipikus élethelyzetekről már csak körülbelül 12 éves csúszásban van Nyugat-Európához képest.

Stubnya Bence
2020. október 20. 16:43 Adat, Élet

A természeti erőforrások felélése árán nőtt a magyar gazdaság

Európa-bajnokok voltunk az erőforrások felhasználásában, miközben lebetonoztuk az országot a régiós átlagnál alacsonyabb gazdasági növekedésért cserébe.

Torontáli Zoltán Váczi István
2020. október 19. 06:49 Közélet, Vállalat

Milliárdokat fizet a kormány, hogy az egyik magyar gyárból egy másikba vigyék a termelést

A kormány odaadja a pénzünket egy új összeszerelő üzemnek, de fogalmunk sem lehet, hogy ez jó-e nekünk. Az eddigi sárvári bérgyártóknak valószínűleg rossz.