Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. május 18. 12:33 Vállalat

Új modell az Alzánál, másokkal összeállva jóval olcsóbban lehet vásárolni

A hirdetési politikáját egy idegesítően rikácsoló zöld UFO-figurára alapozó cseh gyökerű webshop, az Alza új üzleti modellt vezet be. Mostantól ismerősökkel összeállva, azaz csoportosan vásárolva jóval olcsóbban meg lehet vásárolni egyes termékeiket.

Az új modellt egyelőre Szlovákiában és Csehországban vezetik be tesztüzemben, és a cseh anyacég közleménye szerint „hamarosan” Magyarországra és Ausztriára is kiterjesztik a rendszert. Az Alza szerint akár több tízszázalékos kedvezményt is el lehet érni a csoportos vásárlással. A kedvezmény mértéke a termék típusától és a csoport létszámától is függ.

A közleményben szereplő példa alapján az Alza egyik powerbankjének (külső akkumulátorának) ára 30 százalékkal lesz olcsóbb, ha tíz ember áll össze, és 15 százalékkal, ha öt. A vásárlás menete így néz ki:

  • A csoportosan megvásárolható termékeket egy piktogram fogja jelezni.
  • A termékre kattintva jelezni kell a csoport létszámát, majd ezután online kell fizetni a termékért (csak azért az egyért, amelyet saját magunknak veszünk).
  • A rendszer automatikusan megőrzi a termékeket a kért mennyiségben, a foglalásról pedig egy linket generál.
  • A linket kell megosztani a közösségi oldalakon vagy például e-mailben, csak ezen keresztül lehet csatlakozni a csoporthoz.
  • Minden csatlakozó egyesével utalja át a termék árát, amelyet az Alza akkor postáz, amikor a csoport utolsó tagja fizet (egy csoportban legfeljebb húsz ember lehet).

Ha nem jön össze a megjelölt határidőig a teljes csoport, a tagok vagy kipótolják az eredeti és a csoportos ár közötti különbséget, vagy visszakapják az elutalt pénzt.

A social shoppingnak (azaz közösségi vásárlásnak) nevezett modell az elmúlt években egyre nagyobb teret nyert az e-kereskedelemben. Ez az ismerősökkel való online plázázás élményét és kedvezőbb árakat kínálva számos vásárló számára lehet vonzó.

A közösségi vásárlás azonban a kereskedők számára is több szempontból előnyös. Elsősorban nagyon értékes erőforrásokhoz juthatnak hozzá: adatokhoz a vásárlási szokásokról, preferenciákról, valamint a vásárlók környezetéről, ismerősi köréről. 

Emellett azért is érheti meg egy kereskedőnek a közösségi vásárlás, mert az ár-összehasonlító oldalakat böngésző, legolcsóbb helyeket megcélzó emberek egy részét lojálisabb vevővé teheti a csoportos kedvezmények miatt nehezen verhető árak révén. 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAkkora lett az Alza, mint a magyar Auchan, és nálunk nő a leggyorsabbanA tavalyi bevétel megközelítette a 30 milliárd cseh koronát, vagyis a 400 milliárd forintot, és még mindig kétszámjegyű a növekedés.

A közösségi oldalakon vagy e-mailekben terjedő partnerkeresések emellett komoly ingyen marketinget jelenthetnek egy oldalnak. A webshopok magasabb látogatószáma pedig értékesebb reklámfelületet ad az e-kereskedőnek.

Az online ajánlások révén tehát a kereskedő olyan információkat szerezhet meg, amelyekre esélye sem lenne a bolti eladások esetén. Lényegében online és a kereskedők számára lekövethetően megvalósul az egyik legértékesebb marketingeszköz, a szájról szájra terjedő hír.

Az 1994-ben alapított Alza a legnagyobb e-kereskedő Közép-Európában. Tavaly 29,3 milliárd cseh korona (375 milliárd forint) bevételt ért. Tavaly 17,6 százalékos volt a bővülése, ezen belül Magyarországon 69 százalékos.

Vállalat Alza Csehország e-kereskedelem közösségi vásárlás Szlovákia Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2020. augusztus 4. 18:28 Vállalat

A járványt kihasználva hárommilliárdért vesz hálókocsikat a MÁV

A régi kocsik cseréje mellett új éjszakai járatokat is tervez a MÁV-Start. A hárommilliárdos beszerzés azonban mostanában aprópénznek számít náluk.

Torontáli Zoltán
2020. augusztus 4. 16:12 Vállalat, Világ

Lakókocsi-hajó hibridet kezdett árulni a Tchibo, a németek megőrülnek érte

Két legyet egy csapásra, a karavánhajó egy trélerre felrakva hirtelen sima lakókocsivá változtatható.

Tóth István János
2020. augusztus 4. 06:30 Vállalat

A magyar gazdaságtörténet legnagyobb csodája: a Mészáros és Mészáros kft., első rész

Ganz öntöde, Láng gépgyár, Weiss konzervgyár, Richter gyógyszergyár? Külföldön sikeresek voltak, mégis elbújhatnak Mészáros Lőrinc cégének exponenciális, gazdaságtörténeti jelentőségű növekedése mellett.

Fontos

Jandó Zoltán
2020. augusztus 3. 15:55 Vállalat

Aktualizálni kellene a paksi atomerőmű leszerelési tervét, de elsőre nem sikerült

Százmilliárdokba kerül majd a leszerelés, aminek a tervét most aktualizálták volna. A munkára azonban nem jelentkezett az egyetlen cég, amely elvégezhetné.

Fabók Bálint
2020. augusztus 3. 06:50 Közélet

Szédületes tempóban cserélődtek a szupergazdagok a füredi kikötő körül, miközben az ötmilliárd közpénzt kapott

Jellinek Dániel üzemeltette a kikötőt, amikor decemberben pályáztak, pár nappal később Tiborcz és Mészáros érdekeltségébe került, de már ők is túladtak rajta.

Fabók Bálint
2020. augusztus 1. 07:42 Élet

Így szabadulhatunk meg ingyen a szemetünk harmadától Budapesten

Minimális energiabefektetéssel sokat tehetünk a környezetünkért a komposztálással. Összegyűjtöttük, milyen támogatást kaphatunk ehhez a budapesti önkormányzatoktól.