Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. április 30. 09:54 Vállalat

A koronavírus nyerteseinek tartott nagyvállalatok csak jól rejtegetik a veszteségeiket

Még azokat a nagyvállalatokat sem kímélik a járvány gazdasági következményei, amelyekről azt gondolnánk, hogy akár profitálhatnak is az elmúlt hetek drámai változásaiból a Wall Street Journal gyűjtése szerint. Sokszor csak egy-egy üzletág felfutását tapasztalták meg a cégek, miközben a többi területen visszaesett a forgalmuk, vagy még nem gyűrűzött be hozzájuk a válság, így összességében nem javult érdemben az üzleti helyzetük.

Például hiába kérik az otthonaikba zárkózott amerikaiak milliói a vásárlásaik házhoz szállítását, ha elmaradnak a jellemzően nagyobb volumenű és jövedelmezőbb céges megrendelések az olyan csomagküldő vállalatoknál, mint a Magyarországon is működő UPS. A lakossági kiszállítás ugyanis több kisebb csomag kézbesítésével jár az üzleti megbízásokhoz képest, így a futárok a munkaidejük során hosszabb utat kell, hogy megtegyenek és többször kénytelenek megállni, mint korábban.

Hasonló helyzetben van a Post-it cédulákról szintén világszerte ismert, rendkívül széleskörű termékkínálattal rendelkező 3M is. Bár a cég a maszkok eladásából a szokásoshoz képest nagyjából 100 millió dolláros többletbevételhez jutott 2020 első negyedévében ebben a termékcsoportban, az irodai kellékek piacának bezuhanása olyannyira fájó, hogy összességében 20 százalékos forgalomcsökkenést szenvedett el az amerikai régióban.

Erős növekedést érzékeltünk többek között a személyes védelemmel kapcsolatos termékek piacán a járvány miatt megnövekvő keresletnek köszönhetően. Ugyanakkor a koronavírus megfékezését célzó intézkedések miatt több piacunkon visszaesett a kereslet.

– mondta el Mike Roman, a 3M ügyvezetője a New York-i lapnak.

A Pepsi és a Coca-Cola is ellentmondásos tapasztalatokat gyűjtött az elmúlt pár hétben. Egyfelől a vásárlók bespájzoltak a járvány kezdetén a termékeikből, és bizonyos árucikkeik népszerűsége megnőtt a kényszerű otthoni étkezéseknek köszönhetően. Másfelől az éttermek bezárásától kezdve a rendezvények elmaradásán keresztül az italautomaták elkerüléséig számos értékesítési csatornán komoly veszteségeket szenvednek el a nagy italgyártók.

A gyógyszeriparban sem egyértelmű, hogy a cégek jól járnának a vírus terjedésével. A Pfizer az elmúlt negyedévben ugyan 150 millió dollárral tudta bővíteni az eladásait, a folytatást illetően már egyáltalán nem bizakodó. Az elhalasztott vizsgálatok és konzultációk miatt várhatóan kevesebb gyógyszert írnak fel az orvosok a következő hónapokban, ráadásul az ügynökeik sem tudják látogatni a rendelőket, ami további forgalomkieséshez vezet.

A Google sem ússza meg a járvány kedvezőtlen hatásait a hirdetési piac összeomlása miatt. A keresőt üzemeltető Alphabet az elmúlt öt év legkisebb növekedését érte el az előző negyedévben, a reklámokból befolyó bevételei pedig 2010 óta nem emelkedtek olyan lassan, mint idén január és március között. Szakértői becslések szerint a Google-on látható hirdetések több mint felét kis- és középvállalatok rendelik meg és az ügyfélkörben a turizmus az egyik legfontosabb ágazat, ami nem kecsegtet fényes kilátásokkal a következő hónapok forgalmát illetően.

Vállalat covid-19 koronavírus nagyvállalatok vállalat Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2020. augusztus 4. 18:28 Vállalat

A járványt kihasználva hárommilliárdért vesz hálókocsikat a MÁV

A régi kocsik cseréje mellett új éjszakai járatokat is tervez a MÁV-Start. A hárommilliárdos beszerzés azonban mostanában aprópénznek számít náluk.

Torontáli Zoltán
2020. augusztus 4. 16:12 Vállalat, Világ

Lakókocsi-hajó hibridet kezdett árulni a Tchibo, a németek megőrülnek érte

Két legyet egy csapásra, a karavánhajó egy trélerre felrakva hirtelen sima lakókocsivá változtatható.

Tóth István János
2020. augusztus 4. 06:30 Vállalat

A magyar gazdaságtörténet legnagyobb csodája: a Mészáros és Mészáros kft., első rész

Ganz öntöde, Láng gépgyár, Weiss konzervgyár, Richter gyógyszergyár? Külföldön sikeresek voltak, mégis elbújhatnak Mészáros Lőrinc cégének exponenciális, gazdaságtörténeti jelentőségű növekedése mellett.

Fontos

G7.hu
2020. augusztus 5. 07:55 Élet

Nem kell rosszra gondolni: főszerkesztőváltás a G7-nél

Kasnyik Mártont Váczi István váltja a főszerkesztői pozícióban, de egyébként semmi nem változik.

Jandó Zoltán
2020. augusztus 3. 15:55 Vállalat

Aktualizálni kellene a paksi atomerőmű leszerelési tervét, de elsőre nem sikerült

Százmilliárdokba kerül majd a leszerelés, aminek a tervét most aktualizálták volna. A munkára azonban nem jelentkezett az egyetlen cég, amely elvégezhetné.

Fabók Bálint
2020. augusztus 3. 06:50 Közélet

Szédületes tempóban cserélődtek a szupergazdagok a füredi kikötő körül, miközben az ötmilliárd közpénzt kapott

Jellinek Dániel üzemeltette a kikötőt, amikor decemberben pályáztak, pár nappal később Tiborcz és Mészáros érdekeltségébe került, de már ők is túladtak rajta.