Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. április 30. 09:54 Vállalat

A koronavírus nyerteseinek tartott nagyvállalatok csak jól rejtegetik a veszteségeiket

Még azokat a nagyvállalatokat sem kímélik a járvány gazdasági következményei, amelyekről azt gondolnánk, hogy akár profitálhatnak is az elmúlt hetek drámai változásaiból a Wall Street Journal gyűjtése szerint. Sokszor csak egy-egy üzletág felfutását tapasztalták meg a cégek, miközben a többi területen visszaesett a forgalmuk, vagy még nem gyűrűzött be hozzájuk a válság, így összességében nem javult érdemben az üzleti helyzetük.

Például hiába kérik az otthonaikba zárkózott amerikaiak milliói a vásárlásaik házhoz szállítását, ha elmaradnak a jellemzően nagyobb volumenű és jövedelmezőbb céges megrendelések az olyan csomagküldő vállalatoknál, mint a Magyarországon is működő UPS. A lakossági kiszállítás ugyanis több kisebb csomag kézbesítésével jár az üzleti megbízásokhoz képest, így a futárok a munkaidejük során hosszabb utat kell, hogy megtegyenek és többször kénytelenek megállni, mint korábban.

Hasonló helyzetben van a Post-it cédulákról szintén világszerte ismert, rendkívül széleskörű termékkínálattal rendelkező 3M is. Bár a cég a maszkok eladásából a szokásoshoz képest nagyjából 100 millió dolláros többletbevételhez jutott 2020 első negyedévében ebben a termékcsoportban, az irodai kellékek piacának bezuhanása olyannyira fájó, hogy összességében 20 százalékos forgalomcsökkenést szenvedett el az amerikai régióban.

Erős növekedést érzékeltünk többek között a személyes védelemmel kapcsolatos termékek piacán a járvány miatt megnövekvő keresletnek köszönhetően. Ugyanakkor a koronavírus megfékezését célzó intézkedések miatt több piacunkon visszaesett a kereslet.

– mondta el Mike Roman, a 3M ügyvezetője a New York-i lapnak.

A Pepsi és a Coca-Cola is ellentmondásos tapasztalatokat gyűjtött az elmúlt pár hétben. Egyfelől a vásárlók bespájzoltak a járvány kezdetén a termékeikből, és bizonyos árucikkeik népszerűsége megnőtt a kényszerű otthoni étkezéseknek köszönhetően. Másfelől az éttermek bezárásától kezdve a rendezvények elmaradásán keresztül az italautomaták elkerüléséig számos értékesítési csatornán komoly veszteségeket szenvednek el a nagy italgyártók.

A gyógyszeriparban sem egyértelmű, hogy a cégek jól járnának a vírus terjedésével. A Pfizer az elmúlt negyedévben ugyan 150 millió dollárral tudta bővíteni az eladásait, a folytatást illetően már egyáltalán nem bizakodó. Az elhalasztott vizsgálatok és konzultációk miatt várhatóan kevesebb gyógyszert írnak fel az orvosok a következő hónapokban, ráadásul az ügynökeik sem tudják látogatni a rendelőket, ami további forgalomkieséshez vezet.

A Google sem ússza meg a járvány kedvezőtlen hatásait a hirdetési piac összeomlása miatt. A keresőt üzemeltető Alphabet az elmúlt öt év legkisebb növekedését érte el az előző negyedévben, a reklámokból befolyó bevételei pedig 2010 óta nem emelkedtek olyan lassan, mint idén január és március között. Szakértői becslések szerint a Google-on látható hirdetések több mint felét kis- és középvállalatok rendelik meg és az ügyfélkörben a turizmus az egyik legfontosabb ágazat, ami nem kecsegtet fényes kilátásokkal a következő hónapok forgalmát illetően.

Vállalat covid-19 koronavírus nagyvállalatok vállalat Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. október 23. 12:16 Adat, Vállalat

A külföldi tulajdonban lévő élelmiszeripari cégeink harmadannyi dolgozóval érnek el akkora profitot, mint a magyarok

A hazai élelmiszeriparban a méret meghatározó, a rengeteg kis magyar cég mellett kevés nagy külföldi van, de ezek jóval hatékonyabbak, és az exportképességük is sokkal jobb.

Torontáli Zoltán
2020. október 22. 14:55 Vállalat

A Procter&Gamble elkezdi kivezetni a samponos műanyag flakonokat

Helyette jön a sokkal kevesebb anyagból készült tasak, és az újrahasznosítható alumínium adagoló kombója.

Hajdu Miklós
2020. október 22. 12:17 Élet, Vállalat

Sokkal könnyebb olyan munkahelyre bejutni, ahol már dolgozik egy évfolyam- vagy szaktárs

Az egyetemisták nagyon jól segítik egymást a pályakezdésnél.

Fontos

Kasnyik Márton
2020. október 25. 16:09 Adat

Többen élnek rosszabbul a járvány miatt, mint azt az adatokból elsőre gondolnánk

Első ránézésre úgy tűnhet, mintha ugyanannyian dolgoznának, mint a járvány előtti időben. De a változatlan számok mögött rosszabb minőségű munkahelyek vannak.

Fabók Bálint
2020. október 24. 17:09 Adat

Aggódunk a környezetért, csak fizetni ne kelljen érte

A klímaváltozás nincs az ország legfontosabb problémái között a magyarok többsége szerint, és kevesebben fizetnék meg a környezetvédelem árát, mint a 90-es években.

Bucsky Péter
2020. október 23. 07:06 Közélet

Kevesebb a hajléktalan, de egyre reménytelenebb a helyzetük

Az utóbbi évek gazdasági fellendülése során viszonylag sokan törtek ki a hajléktalanságból, a hátramaradók viszont egyre idősebbek és rosszabbul képzettek.