Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. március 3. 11:27 Vállalat, Világ

A Lidl Csehországban elkezdte kivonni az üzleteiből a zöldséges és péksüteményes nejlonzacskókat

A cseh TN.cz arról számolt be, hogy olvasói március első napján meglepődve tapasztalták, hogy a helyi Lidl üzletekből mind egy szálig eltűntek azok a vékony, átlátszó nejlonzacskók, amelyekbe általában a péksüteményeket és a zöldség-gyümölcsöket szokták pakolni. Amikor rákérdeztek, hogy hova lettek a szokásos nejlon gurigák, azt mondták nekik, hogy a lánc megszüntette a használatukat.

Az eladók azt tanácsolták a vevőknek, hogy ha nincs náluk saját szövetzsák, akkor vegyenek helyben a boltban. Az újrahasznosított anyagból készült, mosható zsákokat kettesével árulják, összesen 19,9 koronáért (260 forintért).

Szövetzsák a Lidl csehországi üzletében. Fotó: TN.cz

A lap megkérdezte a Lidl csehországi központját, annál is inkább, mert úgy tűnt, hogy nem minden boltban szűnt meg egyszerre a nejlonzacskó.

A Lidl szóvivője, Michal Farnik hivatalosan csak annyit mondott, hogy “a nejlonnak alternatívát kínáló újrahasználható zsákok a cég Reset-Plastic kampányába illeszkednek, amelynek elsődleges célja a saját márkás termékek műanyag csomagolásának visszafogása, és ezen nagyon keményen dolgozik a társaság”.

A lap emlékeztet arra, hogy a Lidl már tavaly beszüntette az olyan egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását, mint a szívószál, az eldobható pohár vagy a fülpiszkáló.

Tavaly nyáron írtunk arról, hogy a Süddeutsche Zeitung értesülései szerint akkoriban az Aldi azt fontolgatta, hogy a műanyagzacskók után Németországban jelképes 1 eurócentért kezd számlázni, arra ösztönözve a vásárlókat, hogy ne használják azokat. Akkor úgy tűnt, hogy a döntés a lépésről megszületett, de a bevezetés időpontja bizonytalan volt.

Az egyszer használatos műanyagot kiváltó, akár más anyagból zacskókat következetesen és nagyon sokszor kell használni ahhoz, hogy valóban környezettudatos legyen a lépés. Az eddigi kutatások szerint azonban ezen a téren még van mit tanulnia a vásárlóknak, mert az újrahasználható zsákokból is túl sokat vesznek, gyakran hetente cserélik le őket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMinden héten újat vesznek a többször használható műanyag szatyorbólHiába a műanyagellenes propaganda, Nagy-Britanniában egyre több szatyor fogy. Különösen a többször használatosnak szánt fajtákból.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkCsak akkor lehetsz környezettudatos, ha egy organikus szövetszatyrot legalább 20 ezerszer használszMegy a harc a hagyományos nejlonszatyrok ellen, de nem könnyű eldönteni, hogy mit lenne jó használni helyettük.

Vállalat Világ Csehország hulladék Lidl műanyag nejlon zacskó Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2020. július 7. 17:13 Vállalat

A legnagyobb hirdetők próbálnák észhez téríteni a Facebookot, egyelőre kevés sikerrel

A hirdetők bojkottja nem fogja megroppantani a céget, de ha nem maradnak szövetségesei, könnyen feldarabolhatja egy új amerikai kormányzat.

Torontáli Zoltán
2020. július 7. 11:09 Vállalat, Világ

Megy ez, csak akarni kell, a vonat máris kiváltotta a repülőt

Az Austrian Airlines ezentúl nem repülőjegyet ad el Bécs és Salzburg között az átszálló utasoknak, hanem azzal egyenértékű vonatjegyet. Budapestre ugyanez elvileg lehetséges lenne.

Stubnya Bence
2020. július 7. 06:29 Közélet, Vállalat

Huszárvágással kedvetlenítenék el a katáztatókat, de ennek sokan nem örülnek

Az adónem létrehozása óta benne volt a pakliban, hogy visszaélnek majd vele. A kormány most lépne, de könnyen lehet, hogy a változtatással valódi vállalkozók is rosszul járnának.

Fontos

Fabók Bálint
2020. július 6. 06:49 Közélet, Vállalat

Tudják, hogy bezuhanna a turizmus, mégis megfojtanák a rövid távú lakáskiadást

A kormányzat a fővárossal egyetértésben dolgozik az Airbnb-modell korlátozásán, ami mögött - Európában egyedülálló módon - a túlturizmus helyett egy iparági lobbi áll.

Torontáli Zoltán
2020. július 4. 07:47 Élet, Világ

Rengeteg műanyag van a ruhádban, amit borzasztó nehéz újrahasznosítani

Míg a PET-palackok és a papír újrahasznosítása technológiailag már régóta megoldott művelet, a textileké még mindig nem az.

Bucsky Péter
2020. július 3. 17:26 Adat

A követhető állami reklámpénzek 84 százaléka NER-cégekhez kerül

Minden harmadik reklámforintot az állam tolja bele a magyar médiába. A Miniszterelnökség közel 14 milliárdot költött a járvánnyal kapcsolatos kommunikációra.