Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. február 16. 11:58 Vállalat

Felhagy a kisgyerekekre célzott reklámokkal az egyik nagy élelmiszergyártó

Ismerős a helyzet, amikor a fagylaltot vagy a jégkrémet a gyerek kedvencei ajánlják, és nem tud nekik ellenállni? Az Independent most azt írja, hogy a világ egyik legnagyobb napi fogyasztási cikkeket gyártó cége, az Unilever befejezi a kisebb gyerekeket közvetlenül célzó marketinget. Egyelőre csak a jégkrémeknél lép életbe a szigorítás, de már 2020 végére általánossá teszik, minden terméknél kivonulnak a közvetlen gyerekmarketingből.

A lépésnek nyilvánvalóan arculatépítő szerepe is van, a céges kommunikáció ugyanis azt hangsúlyozza, hogy a gyerekkori elhízás elleni harchoz csatlakoznak a döntéssel. Ian Maskell, a cég globális márkafejlesztési alelnöke a brit lapnak mindenesetre azt mondta, tudomása szerint ők az első multicég, amely ezt megteszi, és nem feltétlenül üzleti érdekből, hanem azért, mert úgy gondolják, ez a helyes lépés.

Ezentúl nem használnak a reklámokban olyan mesefigurákat és celebeket, akik elsősorban a 12 év alatti korosztályban népszerűek, a közösségi médiában pedig 13 éves kornál húzzák meg a határt.

Angliában tavaly nyáron nem jött jól a cégnek, hogy a fogyasztóvédelem két olyan Unilever köztéri reklámtáblát is levetetett, amely túl közel volt egy-egy iskolához, és az esetet a gyerekvédő szervezetek is érthető módon felkapták.

Az Unilever Magyarországon is számos jégkrémmárkát forgalmaz, ezek közül talán a Magnum, a Carte d’Or, a Cornetto és a Viennetta a legismertebb. Idehaza ugyanakkor viszonylag szigorúan tiltják a gyerekek közvetlen megszólítását, a Béres Gyógyszergyárat a hónap elején büntette meg ennek megsértése miatt 21 millió forintra a Gazdasági Versenyhivatal.

Vállalat gyerek jégkrém kiskorú reklám unilever Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2020. október 29. 10:10 Vállalat

Rekordokat dönt a teherhajók új királya

Szerencsés időben állt szolgálatba a francia CMA CGM új zászlóshajója, a konténerhajós cégek alig bírják kapacitással a fuvarfeladatokat.

Hajdu Miklós
2020. október 28. 17:02 Vállalat

Meglepően jó negyedévet zárt a Fiat-Chrysler csoport

Kár volt aggódni tavasszal az autóiparért, a válság ellenére sem tűntek el az autóvásárlók.

Váczi István
2020. október 27. 14:41 Vállalat

Hasít idén Európa legnagyobb kamionos cége

A német és a brit közúti teherforgalom is meghaladja a járvány előtti szintet, a litván Girteka pedig idén 10 százalékos növekedéssel számol.

Fontos

Kasnyik Márton
2020. október 29. 17:38 Világ

Trump új főbírója mögött egy ultrakonzervatív mozgalom több évtizedes munkájának végső diadala van

Elérte hosszú ideje forralt célját egy nyilvánosságot kerülő konzervatív érdekcsoport. De olyan eszközökkel, amelyek az egész intézményt bedönthetik.

Fabók Bálint Jandó Zoltán
2020. október 29. 06:40 Közélet

Ismerőseinek és saját érdekeltségeinek játszott át közpénzt az úszó vb-s cég körözött vezetője

A Bp2017 kiperelt szerződéslistája betekintést enged abba, hogy az adófizetői pénzek hogyan gazdagítanak egy állami vezetőt és környezetét.

Bucsky Péter
2020. október 28. 06:45 Adat

Az autózás lett a koronavírus nyertese Magyarországon

Míg a közösségi közlekedésben az utasok harmada eltűnt, a közúti járműforgalom már a járvány előtti szinten van - sose közlekedtünk még olyan szennyezően, mint most.