Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. február 16. 11:58 Vállalat

Felhagy a kisgyerekekre célzott reklámokkal az egyik nagy élelmiszergyártó

Ismerős a helyzet, amikor a fagylaltot vagy a jégkrémet a gyerek kedvencei ajánlják, és nem tud nekik ellenállni? Az Independent most azt írja, hogy a világ egyik legnagyobb napi fogyasztási cikkeket gyártó cége, az Unilever befejezi a kisebb gyerekeket közvetlenül célzó marketinget. Egyelőre csak a jégkrémeknél lép életbe a szigorítás, de már 2020 végére általánossá teszik, minden terméknél kivonulnak a közvetlen gyerekmarketingből.

A lépésnek nyilvánvalóan arculatépítő szerepe is van, a céges kommunikáció ugyanis azt hangsúlyozza, hogy a gyerekkori elhízás elleni harchoz csatlakoznak a döntéssel. Ian Maskell, a cég globális márkafejlesztési alelnöke a brit lapnak mindenesetre azt mondta, tudomása szerint ők az első multicég, amely ezt megteszi, és nem feltétlenül üzleti érdekből, hanem azért, mert úgy gondolják, ez a helyes lépés.

Ezentúl nem használnak a reklámokban olyan mesefigurákat és celebeket, akik elsősorban a 12 év alatti korosztályban népszerűek, a közösségi médiában pedig 13 éves kornál húzzák meg a határt.

Angliában tavaly nyáron nem jött jól a cégnek, hogy a fogyasztóvédelem két olyan Unilever köztéri reklámtáblát is levetetett, amely túl közel volt egy-egy iskolához, és az esetet a gyerekvédő szervezetek is érthető módon felkapták.

Az Unilever Magyarországon is számos jégkrémmárkát forgalmaz, ezek közül talán a Magnum, a Carte d’Or, a Cornetto és a Viennetta a legismertebb. Idehaza ugyanakkor viszonylag szigorúan tiltják a gyerekek közvetlen megszólítását, a Béres Gyógyszergyárat a hónap elején büntette meg ennek megsértése miatt 21 millió forintra a Gazdasági Versenyhivatal.

Vállalat gyerek jégkrém kiskorú reklám unilever Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. március 28. 07:41 Vállalat, Világ

A cég, amely húsz év várakozás után a koronavírusnak köszönheti a kiugrását

A német CureVac két évtizede égeti a pénzt, sokszor befektetőt is nehezen talált, most viszont egyike azoknak a cégeknek, amelyektől a világ a megváltást várja.

Fabók Bálint
2020. március 27. 06:50 Vállalat

Szakácsként 800 ezret keresett, most örül, hogy elmehetett futárnak minimálbérért

Még a 2008-as válság idején sem kerestek annyian munkát, mint most a legnagyobb magyar munkaerő-kölcsönzőnél. Mit látnak a munkaerőpiacon a válságból?

Jandó Zoltán
2020. március 26. 06:52 Vállalat

Autóipari és egészségügyi cégeknél fogyhat el leghamarabb a pénz, ha nem lép a kormány

Ha el akarja kerülni a tömeges munkanélküliséggel járó gazdasági károkat, az államnak be kéne segítenie a bérek kifizetésébe, mielőtt a vállalkozások bedőlnek.

Fontos

Tóth István János Hajdu Miklós
2020. március 27. 19:44 Közélet

Két példa arra, hogy miért fontos a hálózatelemzés a koronavírus-járvány megfékezésében

Egyáltalán nem mindegy, hogy a kormányok kiknek biztosítanak elsősorban védőfelszerelést, a sokakkal személyesen érintkezők ugyanis szuperterjesztőkké válhatnak.

Kasnyik Márton
2020. március 27. 12:30 Élet

Teljes félreértés, hogy választani lehet a gazdaság megmentése és a járvány feltartóztatása között

Álomvilágban él, aki azt gondolja, hogy meg lehet menteni a gazdaságot, ha nem teszünk súlyos lépéseket a járvány megállításáért.

Avatar
2020. március 26. 18:37 Pénz

Most dől el, hogy a krízis milyen maradandó károsodást okoz Magyarországon

A visszaesést csak akkor követi nagyon erős fellendülés, ha a költségvetés is odateszi magát.