Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. február 16. 11:58 Vállalat

Felhagy a kisgyerekekre célzott reklámokkal az egyik nagy élelmiszergyártó

Ismerős a helyzet, amikor a fagylaltot vagy a jégkrémet a gyerek kedvencei ajánlják, és nem tud nekik ellenállni? Az Independent most azt írja, hogy a világ egyik legnagyobb napi fogyasztási cikkeket gyártó cége, az Unilever befejezi a kisebb gyerekeket közvetlenül célzó marketinget. Egyelőre csak a jégkrémeknél lép életbe a szigorítás, de már 2020 végére általánossá teszik, minden terméknél kivonulnak a közvetlen gyerekmarketingből.

A lépésnek nyilvánvalóan arculatépítő szerepe is van, a céges kommunikáció ugyanis azt hangsúlyozza, hogy a gyerekkori elhízás elleni harchoz csatlakoznak a döntéssel. Ian Maskell, a cég globális márkafejlesztési alelnöke a brit lapnak mindenesetre azt mondta, tudomása szerint ők az első multicég, amely ezt megteszi, és nem feltétlenül üzleti érdekből, hanem azért, mert úgy gondolják, ez a helyes lépés.

Ezentúl nem használnak a reklámokban olyan mesefigurákat és celebeket, akik elsősorban a 12 év alatti korosztályban népszerűek, a közösségi médiában pedig 13 éves kornál húzzák meg a határt.

Angliában tavaly nyáron nem jött jól a cégnek, hogy a fogyasztóvédelem két olyan Unilever köztéri reklámtáblát is levetetett, amely túl közel volt egy-egy iskolához, és az esetet a gyerekvédő szervezetek is érthető módon felkapták.

Az Unilever Magyarországon is számos jégkrémmárkát forgalmaz, ezek közül talán a Magnum, a Carte d’Or, a Cornetto és a Viennetta a legismertebb. Idehaza ugyanakkor viszonylag szigorúan tiltják a gyerekek közvetlen megszólítását, a Béres Gyógyszergyárat a hónap elején büntette meg ennek megsértése miatt 21 millió forintra a Gazdasági Versenyhivatal.

Vállalat gyerek jégkrém kiskorú reklám unilever Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence Jandó Zoltán
2020. április 8. 20:10 Vállalat

„Ugyanaz van, mint a Gyurcsány-kormány idején: duma és porhintés” – cégek értékelték a mentőcsomagot

A járvány által legkomolyabban érintett iparágakban működő cégek nagyon várták a mentőcsomag részleteit, de a bejelentés óta még nagyobb a bizonytalanság.

Stubnya Bence
2020. április 6. 16:06 Vállalat

Nem ritka a futárnak felcsapó menedzser a túlélésért küzdő vendéglátóiparban

Drasztikus megszorításokra kényszerülnek az éttermek, az egész iparág szenved. Napok alatt kellett újratervezni a gyakran évek óta bejáratott rutint.

Jandó Zoltán
2020. április 6. 06:31 Vállalat

Kormányközeli cégek lehetnek a nyertesei a koronavírust követő felvásárlásoknak

Konszolidációs hullámot indíthat el a mostani válság, ezen pedig azok nyerhetnek, akiknek van pénzük. Minél később jön az állami mentőcsomag, annál kiszolgáltatottabbak a cégek.

Fontos

Váczi István
2020. április 9. 06:53 Adat

Búcsút mondhatunk az épp induló baby boomnak, ha elszúrjuk a válságkezelést

A rendszerváltás és a 2008-as válság után is durván visszaesett a gyermekvállalási kedv, ami figyelmeztető jel a mostani helyzetben.

Fabók Bálint
2020. április 8. 14:14 Közélet

Alighogy bevezették, máris megroppan a kormány új egyetemi modellje

A Corvinus finanszírozását a Molra alapozták, amely azonban idén valószínűleg nem fizet osztalékot. Tavaly 13,5 milliárd ment az egyetemnek, idén ez 1,2 milliárd lehet.

Torontáli Zoltán
2020. április 8. 06:51 Élet

Több százezer veszélyeztetett embert járatunk a járványban feleslegesen az orvosi rendelőkbe

A cukorbetegek nem kaphatják meg elektronikusan minden receptjüket, pedig a technológia ki van építve hozzá. Pár papírdarab miatt túráztatunk rengeteg veszélyeztetett, idős embert.