Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. február 16. 11:58 Vállalat

Felhagy a kisgyerekekre célzott reklámokkal az egyik nagy élelmiszergyártó

Ismerős a helyzet, amikor a fagylaltot vagy a jégkrémet a gyerek kedvencei ajánlják, és nem tud nekik ellenállni? Az Independent most azt írja, hogy a világ egyik legnagyobb napi fogyasztási cikkeket gyártó cége, az Unilever befejezi a kisebb gyerekeket közvetlenül célzó marketinget. Egyelőre csak a jégkrémeknél lép életbe a szigorítás, de már 2020 végére általánossá teszik, minden terméknél kivonulnak a közvetlen gyerekmarketingből.

A lépésnek nyilvánvalóan arculatépítő szerepe is van, a céges kommunikáció ugyanis azt hangsúlyozza, hogy a gyerekkori elhízás elleni harchoz csatlakoznak a döntéssel. Ian Maskell, a cég globális márkafejlesztési alelnöke a brit lapnak mindenesetre azt mondta, tudomása szerint ők az első multicég, amely ezt megteszi, és nem feltétlenül üzleti érdekből, hanem azért, mert úgy gondolják, ez a helyes lépés.

Ezentúl nem használnak a reklámokban olyan mesefigurákat és celebeket, akik elsősorban a 12 év alatti korosztályban népszerűek, a közösségi médiában pedig 13 éves kornál húzzák meg a határt.

Angliában tavaly nyáron nem jött jól a cégnek, hogy a fogyasztóvédelem két olyan Unilever köztéri reklámtáblát is levetetett, amely túl közel volt egy-egy iskolához, és az esetet a gyerekvédő szervezetek is érthető módon felkapták.

Az Unilever Magyarországon is számos jégkrémmárkát forgalmaz, ezek közül talán a Magnum, a Carte d’Or, a Cornetto és a Viennetta a legismertebb. Idehaza ugyanakkor viszonylag szigorúan tiltják a gyerekek közvetlen megszólítását, a Béres Gyógyszergyárat a hónap elején büntette meg ennek megsértése miatt 21 millió forintra a Gazdasági Versenyhivatal.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat gyerek jégkrém kiskorú reklám unilever Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Gajda Mihály
2024. szeptember 15. 19:15 Pénz, Vállalat

Európai üzemek zárnak be, romlanak a kilátások az olajiparban

Az év eleji optimizmus után az olajipar komoly nehézségekkel küzd a globális gazdasági problémák miatt, Európában pedig különösen borúsak a kilátások.

Torontáli Zoltán
2024. szeptember 15. 05:42 Élet, Vállalat

Tarthatatlan a helyzet a palackvisszaváltó automatáknál, lépnek a boltok

Sok pénzbe fog kerülni, de elkezdik kiköltöztetni a visszaváltó automatákat az eladótérből, már amennyiben tudják.

Jandó Zoltán
2024. szeptember 13. 15:41 Adat, Vállalat

Egyedül Szíjj László örülhet a mai építőipari adatnak

Miközben továbbra is szenved a hazai építőipar, nagyot ugrott a megrendelésállomány két állami óriásprojektnek köszönhetően, amelyeket a Duna Aszfalt nyert el.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. szeptember 16. 16:18 Adat

Az EU egyik leginkább vízfejű gazdasága a magyar

Majdnem negyedével lenne alacsonyabb Magyarországon az egy főre jutó GDP Budapest nélkül.

Jandó Zoltán
2024. szeptember 16. 09:53 Adat, Élet

Vannak olyan országrészek, ahol több eső esett egy nap alatt, mint a megelőző három hónapban

Az ország nagy részén 24 óra alatt több csapadék hullott, mint a megelőző 30 napban, de voltak olyan mérőpontok, ahol az előző háromhavi mennyiséget is túlszárnyalta.

Regős Gábor
2024. szeptember 14. 18:26 Pénz

Megakadályozza a fiatalok lakásszerzését az ingatlanpiaci ár-bér spirál?

A magas négyzetméretárak és az alacsony megtakarítási lehetőségek komoly akadályokat gördítenek a fiatalok elé.